7 mei 2019

Edu Peek benoemd tot nieuwe algemeen directeur ISS Nederland

Edu Peek is benoemd tot nieuwe algemeen directeur voor ISS Facility Services in Nederland. Hij volgt daarmee Kees Stroomer op die zijn carrière buiten de ISS Group gaat voortzetten. Stroomer was werkzaam voor het bedrijf sinds februari 2015 en neemt na ruim 4 jaar afscheid van ISS na het leiden van de succesvolle transitie van het bedrijf naar een organisatie met volle focus op integrated facility services (IFS).  

Edu Peek (48) werkt sinds oktober 2016 bij ISS Nederland in de functie van Directeur Key Accounts en werkte voorheen bijna 20 jaar bij KLM in diverse commerciële en operationele functies. Zo was hij o.a. werkzaam als Director Sales Nederland en als Director Operations van het Sales en Services Center voor Europa van Air France/KLM/Delta. Bij ISS heeft Peek een belangrijke bijdrage geleverd aan de transformatie naar een klantgerichte Key Account organisatie.

Van schoonmaakbedrijf naar integrale facilitaire dienstverlener
ISS ontwikkelde zich de laatste jaren van een groot schoonmaakbedrijf tot integrale facilitaire dienstverlener. Binnen integrated facility services is ISS verantwoordelijk voor het management, coördinatie, organisatie en levering van de volledige facilitaire dienstverlening, waarin meerdere services worden aangeboden. In september 2018 verkocht het bedrijf de portefeuille van enkelvoudige schoonmaakdiensten aan CSU. De overname van deze activiteiten sluit goed aan bij de strategische keuzes van beide partijen.

Edu Peek: “Ik verheug mij enorm op de kansen die deze uitdagende positie met zich meebrengt. ISS kiest wereldwijd voor een versnelling naar een Key Account organisatie. Nederland is één van de eerste landen waarin we invulling geven aan deze strategie. De focus van ISS is de afgelopen jaren vanwege de toegenomen marktvraag steeds meer komen te liggen op waardecreatie door het bieden van integrated facility services oplossingen. Kees heeft de afgelopen maanden een zorgvuldige overdracht voorbereid en een stevige basis gelegd voor een duurzame toekomst van ISS”.

Kees Stroomer“Gedurende ruim 4 jaar heeft ISS Nederland een prachtige en impactvolle turn-around doorgemaakt met een uitdagende bestemming: het worden van de beste serviceorganisatie van Nederland. Er is nu een sterk fundament gelegd waar verder succes op kan worden gebouwd. Dat betekent ook dat er een andere fase komt voor ISS Nederland, waar mijn opvolger Edu Peek het stokje zal overnemen. ISS is een geweldig merk en ISS Nederland is een bedrijf waar ik ontzettend trots op ben”.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 september 2022

MAS viert 25 jarig jubileum

Mas vierde onlangs haar 25-jarig jubileum. Een feestelijke dag voor alle medewerkers. Van harte gefeliciteerd! Op LinkedIN deelde het bedrijf: “HOERA 25 jaar! Wat een mijlpaal… Samen met onze...

05 november 2019

Review Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie: de kracht van kwetsbare content

“Door de materiaalkeuze, besparing op logistiek en land van herkomst, kunnen we zomaar op 1 miljoen plastic afvalzakken een besparing van CO2 realiseren die gelijk staat aan 75 Ford...

20 mei 2019

#nieuwsnotendop met ISS, SIEV, Unger en VSR

ISS en Capability tekenen voor vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers Op dinsdag 14 mei tekenden ISS Facility Services en Capability voor een driejarige samenwerking, waarbij het fit en...

19 november 2018

5e Hospitality Congres van 50-jarige CSU prikkelt alle zintuigen

Waar kan een congres met de titel The inspiring hospitality journey beter plaatsvinden dan in de Efteling? Het sfeervolle theatercomplex van ’s lands populairste familiepark was op 8 november...

06 augustus 2024

Schoonmaakjournaal viert Koperen Jubileum: 12,5 jaar Inspiratie en Samenwerking

Wat ben ik trots. Vandaag vieren we het 12,5-jarig bestaan van Schoonmaakjournaal – ons koperen jubileum. Ik weet nog dat Petra de Bruin mij 12,5 jaar geleden toefluisterde met...

10 februari 2022

10 jaar ontmoetingen met ‘kartonnetje lauwe thee’

Schoonmaakjournaal heeft in de afgelopen 10 jaar een trouwe fanbase opgebouwd. Bestaande uit branchegenoten met een warm hart voor het schoonmaakvak en in voor ‘iets nieuws’. Eén van hen...

29 januari 2023

#FAVORITES Ga jij ook voorlezen?

Van 25 januari t/m 4 februari zijn de Nationale Voorleesdagen. Help jij CSU om op een leuke en kindvriendelijke manier het belang van handhygiëne onder de aandacht te brengen?...

08 juli 2022

Fashionshoot Bio-Based vuilniszakken

“𝗔𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗸 𝗷𝗲 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝘂𝗶𝗹𝗻𝗶𝘀𝘇𝗮𝗸 𝗮𝗮𝗻, 𝗱𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗲 𝗷𝗲 𝗲𝗿 𝗻𝗼𝗴 𝘀𝘁𝗲𝗲𝗱𝘀 𝗴𝗼𝗲𝗱 𝘂𝗶𝘁” Zo kwamen Claudia Vijfvinkel en Hella Boumans van Beercoo Schoonmaakgroep met het ludieke idee om...

11 januari 2022

Acht socialmedia-trends voor de schoonmaakbranche

Korte filmpjes op TikTok, adverteren op Facebook of toch maar video’s maken op Youtube? De mogelijkheden op het gebied van online marketing via sociale media vliegen je om de...

01 september 2022

Arbeidscampagne ‘Schoonmaak Je Rijk’ start op 5 september

Het aftellen is begonnen. Maandag 5 september start Schoonmakend Nederland met de online advertentiecampagne Schoonmaakjerijk.nl. Doel van de campagne is studenten te interesseren voor werk in onze branche. Dit...