18 november 2021

Branchevereniging SieV zoekt voorzitter én bestuursversterking

Wie durven de uitdaging aan? In de maand dat Schoonmaken is een Vak (SieV) 10 jaar bestaat, in maart 2022, geeft Maurice Rutgrink zijn 10-jarige rol als betrokken voorzitter over aan een opvolger.  Laetitia Simonis, Frank Verberne en Antoine Verhoef – de overige bestuursleden – zijn daarom op zoek naar een nieuwe voorzitter voor dé mkb-branchevereniging in de schoonmaakbranche, SieV. En zij zijn op zoek naar uitbreiding, dus naar meer bestuursleden, want het bestuur pakt veel zaken op, bleek uit de recente algemene ledenvergadering van 9 november, en heeft duidelijk behoefte aan versterking ten gunste van een nog krachtigere koers.

Siev gelooft in de kracht van de mkb’er. Immers, het grootste deel van Nederland én van de ondernemers in de schoonmaakbranche zijn mkb’ers. Hun betrokkenheid, kracht, kennis, open mind, verantwoordelijkheid, flexibiliteit, affiniteit en behoefte aan samenwerking typeren SieV en het bestuur, want ook de bestuursleden zijn zelf directeur(-eigenaar) van een schoonmaakbedrijf.

Met hart en ziel
Maurice: “Vanaf onze start, op 12 maart 2012, hebben we ons hard gemaakt voor ons vak, met hart en ziel. We zijn trots op wat we samen met de inmiddels 230 leden hebben bereikt, maar we willen nog veel meer. Daarom zoeken we een voorzitter met kennis én kennissen voor de (politieke) lobby, maar ook een enthousiaste, inspirerende, toekomstgerichte verbinder en beleidsmaker. Een bewaker die overzicht kan houden over de grote lijnen, die wij als branchevereniging met de midden- en kleine schoonmaakondernemers met en voor elkaar willen en weten te krijgen.”

Ondersteuning
De rol van voorzitter van SieV kost maximaal één dag per week en de leden betalen allen mee aan de vastgestelde en goedgekeurde vergoeding voor het kunnen bekleden van deze functie. Ook een bestuurslid steekt serieus tijd in zijn/haar rol binnen het bestuur. Jaarlijks vinden twee algemene ledenvergaderingen plaats en minimaal vier bestuursvergaderingen. Verder organiseert SieV voor en met haar leden tweemaandelijks een webinar en een jaarseminar. Het SieV Bestuursbureau ondersteunt alle bestuursleden in praktische zaken.

Lef?
Durf jij het aan en wil je graag een rol in de branchevereniging op je nemen? Mail dan jouw c.v. en motivatiebrief naar [email protected].
Bel voor specifieke inhoudelijke vragen over de bestuursfuncties met Maurice Rutgrink: 06 – 62 23 90 715.
Voor algemene informatie en functieprofielen bel je het SieV Bestuursbureau: (085) 210 11 20.

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 november 2021

BOMA opent eerste woonzorgcentrum

Op maandag 6 december 2021 opent BOMA haar eerste woonzorgcentrum. Waarom? Omdat de totaalleverancier geen enkele schoonmaakuitdaging uit de weg wil gaan. “De stap naar een woonzorgcentrum waarin alle...

13 mei 2019

Hilke de Vries van RAI Amsterdam: “Over 3 maanden Interclean 2020!”

De tijd vliegt… Over 3 maanden is daar de Interclean 2020. Schoonmaakprofessionals verzamelen zich in de hallen van de RAI in Amsterdam. Hilke de Vries, Brand Marketing Manager Interclean,...

25 september 2023

FMNextGen duikt op 14 november in new business

Op 14 november aanstaande organiseren we het eerstvolgende event van FMNextGen. Met drie inspirerende sprekers over new business in product, socials media en AI. Uiteraard sluiten we af met...

27 februari 2024

Menstruatieproducten zijn basisbehoeften

Neem jij je eigen toiletpapier of zeep mee naar het werk? Menstruatieproducten zijn ook een basisbehoefte. “Geef menstruerende personen een gelijke kans en help menstruatiearmoede te bestrijden”, is de...

30 oktober 2019

Blog: Schoonmaak een ‘eenvoudig’ vak?

Schoonmaak wordt over het algemeen gezien als een eenvoudig vak… Jammer! Wij vakmensen c.q. mensen uit het vak weten wel beter: er komt heel veel kijken bij schoonmaken. Ik...

01 maart 2022

Andere blik voor werkplezier

Claudia Cornelissen van Perfect plan, opleiding en advies reageerde op de oproep van onze redactie om voorbeelden van plezier op de schoonmaakwerkvloer te delen. Zij deelt een mooi verhaal...

28 juni 2023

Partnership CSU en Villa Pardoes voelt als familie

Vlak bij het mooiste sprookjespark van de wereld ligt een bijzondere vakantieverblijf. In Villa Pardoes komen dromen van ernstig zieke jonge kinderen en hun ouders, broertjes en zusjes uit....

31 oktober 2022

“Nooit meer discussie of de uren op de salarisstrook kloppen”

Nocore levert software aan een groot aantal schoonmaakbedrijven. De basis is een ERP-systeem voor afhandeling van arbeidsintensieve administratieve handelingen. Met daarbij ook de mogelijkheid om van modules als voor...

28 januari 2022

Versoepeling quarantaineregels voor schoonmakers

Het kabinet heeft besloten om voor werknemers in essentiële bedrijfsprocessen, zoals de schoonmaak, de quarantaineregels te versoepelen. Schoonmakend Nederland bericht over deze versoepeling die geldt vanaf 26 januari en...

18 december 2023

35 jaar Menges Schoonmaak

35 Jaar geleden, op 1 maart 1989, startte glazenwasser Jan-Willem Menges zijn schoonmaakbedrijf. Met als missie: een van de massa onderscheidende firma zijn. Inmiddels telt het bedrijf 150 medewerkers. We...