17 juni 2020

Carel Lurvink wint EU aanbesteding sanitair Rijksoverheid: “Opdracht op ons lijf geschreven”

Carel Lurvink heeft de Europese aanbesteding van de Rijksoverheid voor het leveren van sanitaire hardware gewonnen: papieren handdoekdispensers, zeepdispensers, afvalbakken en toiletborstels. Dat betekent een opdracht voor 10 jaar, ruim 600 gebouwen van ministeries, de Tweede Kamer, Belastingdienst en gevangenissen, en een waarde van € 5 miljoen. De aanbesteding werd gegund op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Belangrijke subgunningscriteria  waren vermindering van de milieu-impact en een optimale combinatie van hardware en supplies. Na een succesvolle Proof of Concept mag de Enschedese hofleverancier de komende tien jaar de dispensers in alle Rijksgebouwen in heel Nederland leveren en monteren.

Sanitaire supplies – hardware
Het Rijk heeft eind vorig jaar drie aanbestedingen gepubliceerd voor sanitaire supplies. Carel Lurvink heeft zich ingeschreven voor de aanbesteding voor de hardware, zoals toiletrolhouders, afvalbakken, papier- en zeepdispensers. De organisatie levert al meer dan 125 jaar producten voor een schone en veilige werkomgeving en kon daardoor voldoen aan de gunningscriteria van de Rijksoverheid. Zo was het van belang dat de aangeboden dispensers werken met alle mogelijke vullingen, aangezien de supplies onafhankelijk van de hardware werden aanbesteed, en moeten de dispensers een bijdrage leveren aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het Rijk.

Proof of Concept
Na bekendmaking van het gunningsbesluit werd een Proof of Concept uitgevoerd. Gedurende 15 werkdagen werd het gebruiksgemak van de dispensers door medewerkers van de Rijksoverheid getest en hebben schoonmaakmedewerkers navulhandelingen uitgevoerd. Na het succesvol afronden van deze Proof of Concept is de definitieve gunning verleend aan Carel Lurvink.

Footprint verkleinen
Op 16 juni hebben Martin Meijer, directeur van de Rijksschoonmaakorganisatie, en Julius Lurvink, directeur van Carel Lurvink, de handtekeningen gezet onder het contract. “Een opdracht die ons op het lijf geschreven is en heel mooi laat zien hoe je ook bij het inrichten van sanitaire ruimtes je footprint kunt verkleinen“, reageert Julius. “De CaluClean RVS dispensers zijn van een dusdanige kwaliteit dat deze gegarandeerd tien jaar meegaan en na afloop kunnen de dispensers zelfs geheel worden gerecycled.”

Over Carel Lurvink 
Carel Lurvink is producent, totaalleverancier en kennispartner voor een schone en veilige werkomgeving. De organisatie levert o.a. schoonmaak-, veiligheids- en schildersartikelen en is expert binnen diverse sectoren. De oorsprong van het familiebedrijf ligt in een borstelfabriek in Enschede die in 1893 werd opgericht door de naamgever van de onderneming, Carel Lurvink. Inmiddels wordt de organisatie geleid door de vierde generatie Lurvink. In 1993 werd het bedrijf bekroond met het predicaat “Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier”. Sinds 2000 is Carel Lurvink gevestigd aan de Marssteden in Enschede. Vanuit een ruim 12.500 m2 groot magazijn wordt vrijwel elke bestelling snel uit voorraad geleverd. Naast drie fysieke locaties, Enschede, Hilversum en Winschoten, heeft Carel Lurvink een webshop, die toegankelijk is via www.carellurvink.nl. Bovendien kunnen klanten gebruikmaken van een bestel-app, voor extra bestelgemak.

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 mei 2019

#nieuwsnotendop met Gom, Carel Lurvink, Hago, VSR en Wecovi

Ahold Delhaize zet met Gom stap naar geïntegreerd facilitair beleid Per 1 januari is Gom de nieuwe schoonmaakpartner voor distributiecentra en hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Nederland. Het contract...

02 juni 2023

Carel Lurvink gaat dichter bij huis produceren

Onlangs zette Carel Lurvink een handtekening voor een kavel op bedrijventerrein Jufferbeek-Zuid in Oldenzaal. In het jaar dat het familiebedrijf 130 kaarsjes uitblaast spreidt het zijn vleugels uit naar...

18 maart 2020

Blog: Welke wegwerphandschoenen beschermen wel en welke niet tegen coronavirus?

Naast mondkapjes zijn wegwerphandschoenen de bekendste en meest ingezette beschermingsmiddelen tegen virussen, zoals het coronavirus. Er zijn veel verschillende wegwerphandschoenen verkrijgbaar, ze beschermen lang niet allemaal tegen virussen. Bovendien...

01 november 2018

Hygienepapier.nl nu officieel marktleider in Nederland

Het grote woord mag er officieel uit: na keihard werken, meten en verbeteren is Hygienepapier.nl nu officieel marktleider in de online verkoop van hygiënepapier! De webshop, die zich focust...

22 oktober 2019

Nieuw concept Hygiënepapier.nl: luchtverfrissers op abonnementsbasis

Hygiënepapier.nl is bezig met een nieuw concept, namelijk abonnementen op luchtverfrissers. Zo kunnen bedrijven voortaan altijd in een lekker frisse lucht zitten en hoeven medewerkers zich geen zorgen meer...

11 maart 2020

Blog: Handhygiëne en het coronavirus: desinfecteren of wassen?

Met de komst van het coronavirus staat handhygiëne extra in de aandacht. Handhygiëne is immers een van de belangrijkste manieren om de verspreiding van ziektes en infecties te voorkomen....

30 december 2018

Oproep FM Next Generation genereert hoogste bereik op LinkedIn in 2018

“We zijn heel trots op het bereik met onze company page op LinkedIn, waarop we dit jaar bijna 250 exclusieve en eigen producties posten. Maar ook op het feit...

19 mei 2020

Inspiratiesessie Disposable Cleaning: “Altijd een nieuw product, altijd 100% schoon: een blijvertje”

Je kunt het wegwerp, single use of disposable noemen, maar schoonmaken met niet-wasbare en eenmalig te gebruiken schoonmaakdoeken wordt collectief omarmd. Door corona. Want waar de zorgsector het nut...

13 april 2023

Groen is goed doen

Carel Lurvink publiceert haar ‘groene’ jaarverslag. Als infographic. Bekijk het ‘groene bloed’ van deze leverancier van producten voor een schone & veilige werkomgeving. “Bij ons gaan duurzaam ondernemen en...

03 mei 2020

Top 3 meest populaire blogs in april: virusvrije marketing, wegwerphandschoenen en schoonmaken met bacteriën

In april sierde positief kritische blogs en vlogs de website van Schoonmaakjournaal. Dit zijn de drie meest populaire: 1. Virusvrije marketing door Petra de Bruin, Schoonmaakjournaal Blog: Virusvrije marketing...