16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen. 

De in het Veld groep is specialist in het leveren van facilitair maatwerk op het gebied van schoonmaak, bedrijfscatering en housekeeping. Het is binnen deze branche het grootste regionale familiebedrijf in Oost-Nederland. Met maar liefst 750 medewerkers die elke dag aan het werk zijn, is het essentieel dat alles zo efficiënt mogelijk is ingericht.

 

Operationeel managers Nynke Henricks en Tom Wijbenga besloten daarom alle producten bij één leverancier onder te brengen en gebruik te maken van de optimalisatiemogelijkheden van Carel Lurvink. Zodoende kon er een flinke verbeterslag gemaakt worden. Nynke: “Een totaalleverancier betekent dat je sneller kunt schakelen, de logistiek beter kunt organiseren en de mogelijkheid hebt betere prijsafspraken te maken. En daar profiteren onze opdrachtgevers ook weer van.”

Tender

Tom vult aan: “We hebben een tender uitgezet waaraan drie bedrijven deelnamen. De keus is om verschillende redenen op Carel Lurvink gevallen. De mogelijkheid om ons systeem aan hun webshop te koppelen, was een enorm pluspunt. Met maar liefst 500 unieke afleveradressen vonden we het bovendien erg fijn dat zij de producten met elektrisch vervoer op al deze locaties kunnen leveren. En hun voordeur bevindt zich slechts 700 meter van de onze, wat uitstekend past bij ons streven zoveel mogelijk regionaal te ondernemen. Maar ook prachtig aansluit op de reciprociteitsgedachte. Als twee regionale familiebedrijven kunnen we immers samen kansen benutten en elkaar op verschillende vlakken versterken.”

Koppeling digitale systemen

Nynke: “We zijn erg enthousiast over de digitale koppeling tussen het bestelsysteem van Carel Lurvink en onze Nocore Facility software. Via deze verbinding profiteren onze medewerkers van een optimale workflow. De foutenkans bij inkoop is significant verlaagd omdat elke medewerker alléén de producten in beeld krijgt die wij gebruiken. Voorheen waren we elke week ruim anderhalve dag met de inkoop bezig! Nu is het slechts een druk op de knop en binnen vijf dagen zijn de producten al op hun bestemming.”

Kostenbesparing

Nynke: “Carel Lurvink legde ook betere alternatieven van hun eigen merk aan ons voor. Daardoor testen wij nu enkele CaluCare hygiëneproducten. Ze blijken net zo goed te zijn als de A-merkartikelen die we voorheen gebruikten, maar zijn wel 20 procent goedkoper.”

Duurzaamheid

Tom: “Ons centrale uitgangspunt is sociaal en duurzaam ondernemen. De samenwerking met Carel Lurvink past hier uitstekend bij, aangezien zij hun klanten hierin enorm ondersteunen. En daarnaast ook zelf zo groen mogelijk werken. Hoe mooi is het dat twee regionale familiebedrijven elkaar op deze manier hebben gevonden en elkaar in elk opzicht kunnen versterken?”

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 januari 2019

Belinda Dekkers trots op nieuwe website UL-Team: “Geanimeerd impact maken met facilitair trainingsaanbod”

Hoe maak je als opleidingsbureau online impact? Op een manier die bij jou en jouw doelgroep past? Die vragen stelde UL-Team zichzelf voor de bouw van haar nieuwe website....

11 december 2019

Blog: Spoedcursus werkgeluk

NIET UITVEGEN! Dat staat met grote letters bovenaan het whiteboard op mijn kamer. Daaronder tien tekeningen die de basis vormen van de Werkgelukpresentatie die ik geef. Je ziet ladeblokken,...

11 oktober 2022

Janneke Verkerk algemeen directeur EW

EW Facility Services heeft een nieuwe algemeen directeur aangesteld. Janneke Verkerk neemt op 14 oktober het stokje over van Bas Cornelissen, die deze functie de afgelopen 10 jaar met...

13 maart 2024

Terug van weggeweest: de Schoonmaaktourdag

Al 9 keer eerder organiseerden drie motorfreaks uit de schoonmaakbranche de Schoonmaaktourdag. Een 10e keer zat er door Corona helaas niet in. Maar Erik Pos en Tommy Meijdam pakken...

27 februari 2022

Carnaval in Maastricht

Er wordt weer carnaval gevierd! Dat kun je zien aan alle straatversieringen, mooie etalages en vrolijk uitgedoste carnavalsvierders, maar ook tijdens het werk op de Universiteit van Maastricht. Daar...

01 juni 2022

Tour Facilitair 2022

Vandaag, 1 juni, staan er iets meer dan 250 facilitair professionals aan de start van Tour Facilitair 2022. Een facilitair netwerkevent waarbij deelnemers 80 km fietsen. Het is alweer...

26 april 2024

Creëer duurzame waarde met Tork PaperCircle

PaperCircle van Tork is ’s werelds eerste recyclingsdienst voor papieren handdoeken. Door gebruikte papieren in te zamelen en te recyclen in plaatselijke Essity fabrieken, worden ze omgezet in nieuwe...

20 mei 2019

Asito lanceert digitaal service platform en slaat efficiëntie- en serviceslag

Schoonmaakbedrijf Asito slaat een enorme efficiëntieslag bij grote objecten als Schiphol met een nieuw online navigatieplatform. Op het Asito Digitaal Service Platform worden facilitaire verstoringen op een digitale kaart uitgezet,...

06 juni 2024

Karcher deelt uniek mondstuk hogedrukreinigers: sneller resultaat met lager verbruik energie en water

Hogedrukreiniging is al een zeer effectieve reinigingsmethode, maar Kärcher zegt deze met haar nieuwe eco!Booster spuitlans naar een heel nieuw niveau te tillen: ‘vergeleken met een standaard vlakstraalsproeier wordt de...

14 november 2022

Hoogste trede Prestatieladder Socialer Ondernemen voor ISS

Facilitair dienstverlener ISS heeft de hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen behaald. ISS Nederland behoort hiermee tot de 10% best presterende bedrijven op het gebied van Diversiteit &...