16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen. 

De in het Veld groep is specialist in het leveren van facilitair maatwerk op het gebied van schoonmaak, bedrijfscatering en housekeeping. Het is binnen deze branche het grootste regionale familiebedrijf in Oost-Nederland. Met maar liefst 750 medewerkers die elke dag aan het werk zijn, is het essentieel dat alles zo efficiënt mogelijk is ingericht.

 

Operationeel managers Nynke Henricks en Tom Wijbenga besloten daarom alle producten bij één leverancier onder te brengen en gebruik te maken van de optimalisatiemogelijkheden van Carel Lurvink. Zodoende kon er een flinke verbeterslag gemaakt worden. Nynke: “Een totaalleverancier betekent dat je sneller kunt schakelen, de logistiek beter kunt organiseren en de mogelijkheid hebt betere prijsafspraken te maken. En daar profiteren onze opdrachtgevers ook weer van.”

Tender

Tom vult aan: “We hebben een tender uitgezet waaraan drie bedrijven deelnamen. De keus is om verschillende redenen op Carel Lurvink gevallen. De mogelijkheid om ons systeem aan hun webshop te koppelen, was een enorm pluspunt. Met maar liefst 500 unieke afleveradressen vonden we het bovendien erg fijn dat zij de producten met elektrisch vervoer op al deze locaties kunnen leveren. En hun voordeur bevindt zich slechts 700 meter van de onze, wat uitstekend past bij ons streven zoveel mogelijk regionaal te ondernemen. Maar ook prachtig aansluit op de reciprociteitsgedachte. Als twee regionale familiebedrijven kunnen we immers samen kansen benutten en elkaar op verschillende vlakken versterken.”

Koppeling digitale systemen

Nynke: “We zijn erg enthousiast over de digitale koppeling tussen het bestelsysteem van Carel Lurvink en onze Nocore Facility software. Via deze verbinding profiteren onze medewerkers van een optimale workflow. De foutenkans bij inkoop is significant verlaagd omdat elke medewerker alléén de producten in beeld krijgt die wij gebruiken. Voorheen waren we elke week ruim anderhalve dag met de inkoop bezig! Nu is het slechts een druk op de knop en binnen vijf dagen zijn de producten al op hun bestemming.”

Kostenbesparing

Nynke: “Carel Lurvink legde ook betere alternatieven van hun eigen merk aan ons voor. Daardoor testen wij nu enkele CaluCare hygiëneproducten. Ze blijken net zo goed te zijn als de A-merkartikelen die we voorheen gebruikten, maar zijn wel 20 procent goedkoper.”

Duurzaamheid

Tom: “Ons centrale uitgangspunt is sociaal en duurzaam ondernemen. De samenwerking met Carel Lurvink past hier uitstekend bij, aangezien zij hun klanten hierin enorm ondersteunen. En daarnaast ook zelf zo groen mogelijk werken. Hoe mooi is het dat twee regionale familiebedrijven elkaar op deze manier hebben gevonden en elkaar in elk opzicht kunnen versterken?”

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 januari 2024

Nexaro en Groveko gaan strategisch (schoonmaak-)partnerschap aan

Het Duitse Nexaro GmbH en de Nederlandse schoonmaakgroothandel Groveko zijn een partnerschap aangegaan. De fusie met Groveko betekent voor de in Wuppertal gevestigde technologiestart-up Nexaro een uitbreiding van zijn...

01 mei 2024

Doorontwikkeling Peewipe biedt kansen

In juli 2023 introduceerde Steffen Morrison de PeeWipe Dispenser voor een betere toiletbeleving. Een innovatie die hij ontwikkelde door het gebrek aan hygiëne dat hij ervaarde bij openbare toiletten...

14 maart 2025

#Podcast: Schoonmaakcast (2): de mensen van WVS

In deze tweede aflevering van de podcast ‘Schoonmaakcast’ vertelt Lilian van Dongen, algemeen manager bij WVS Schoonmaak,  hoe trots ze is op de mensen van het schoonmaakbedrijf. Ze heeft...

30 juli 2024

𝐇𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐣𝐨𝐮𝐰 𝐬𝐜𝐡𝐨𝐨𝐧𝐦𝐚𝐚𝐤𝐛𝐞𝐝𝐫𝐢𝐣𝐟 𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬𝐡𝐨𝐮𝐝𝐞𝐫𝐬 𝐢𝐧 𝐝𝐢𝐞𝐧𝐬𝐭?

Het ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid heeft de subsidieregeling ‘ondersteuning werkgevers inzet statushouders’ gepubliceerd. Deze subsidieregeling biedt werkgevers een financiële tegemoetkoming voor de extra begeleiding van statushouders op...

12 november 2024

Universiteit Maastricht & Asito vormen partnerschap voor een schone en innovatieve campus

Asito is enorm trots om de komende jaren schoonmaakpartner te zijn van de Universiteit Maastricht. Samen met Universiteit Maastricht Facility Services zet het bedrijf zich in voor een schone,...

04 juli 2025

EW Facility Services blinkt uit in MT500: ‘Aandacht is de sleutel tot langdurige relaties’

Een plek in de prestigieuze MT500-lijst is een mooie erkenning, maar geen doel op zich. Dat zegt Janneke Verkerk, directeur van EW Facility Services. Toch valt er voor het...

18 januari 2024

Welke invloed hebben jongeren in de schoonmaakbranche? Tirza Dingelstad (CSG/Kaleidon) vertelt over haar aanpak.

In december 2023 deden we een oproep aan de jongeren in de schoonmaaksector om te horen hoe zij de branche ‘opschudden’. We ontvingen enthousiaste reacties die we graag met...

14 oktober 2019

Inspiratie-event Verbinding bij AFAS boost voor schoonmaak en FM-branche

“Als je product niet zo spannend is, moet je het interessant maken. Beleving!” Het eerste inspiratiemoment hadden we aan het begin van de Disney Tour door het AFAS-hoofdkantoor direct...

11 december 2018

Digitale doolhof (3): Cleanfix ziet kansen samenwerking mens en robot: cobot

Saai schoonmaakwerk van lange gangen en grote hallen; het is een van de voorbeelden waar robotisering een mentale, praktische en efficiënte meerwaarde zou kunnen bieden. Of een samenwerking. Want...

05 december 2025

David Vinck mede-eigenaar van Blinck Schoon

"Met grote trots en plezier maken we bekend dat de handtekening inmiddels is gezet. Na een intensief jaar waarin we ontzettend veel hebben moeten organiseren en voorbereiden, kunnen we...