16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen. 

De in het Veld groep is specialist in het leveren van facilitair maatwerk op het gebied van schoonmaak, bedrijfscatering en housekeeping. Het is binnen deze branche het grootste regionale familiebedrijf in Oost-Nederland. Met maar liefst 750 medewerkers die elke dag aan het werk zijn, is het essentieel dat alles zo efficiënt mogelijk is ingericht.

 

Operationeel managers Nynke Henricks en Tom Wijbenga besloten daarom alle producten bij één leverancier onder te brengen en gebruik te maken van de optimalisatiemogelijkheden van Carel Lurvink. Zodoende kon er een flinke verbeterslag gemaakt worden. Nynke: “Een totaalleverancier betekent dat je sneller kunt schakelen, de logistiek beter kunt organiseren en de mogelijkheid hebt betere prijsafspraken te maken. En daar profiteren onze opdrachtgevers ook weer van.”

Tender

Tom vult aan: “We hebben een tender uitgezet waaraan drie bedrijven deelnamen. De keus is om verschillende redenen op Carel Lurvink gevallen. De mogelijkheid om ons systeem aan hun webshop te koppelen, was een enorm pluspunt. Met maar liefst 500 unieke afleveradressen vonden we het bovendien erg fijn dat zij de producten met elektrisch vervoer op al deze locaties kunnen leveren. En hun voordeur bevindt zich slechts 700 meter van de onze, wat uitstekend past bij ons streven zoveel mogelijk regionaal te ondernemen. Maar ook prachtig aansluit op de reciprociteitsgedachte. Als twee regionale familiebedrijven kunnen we immers samen kansen benutten en elkaar op verschillende vlakken versterken.”

Koppeling digitale systemen

Nynke: “We zijn erg enthousiast over de digitale koppeling tussen het bestelsysteem van Carel Lurvink en onze Nocore Facility software. Via deze verbinding profiteren onze medewerkers van een optimale workflow. De foutenkans bij inkoop is significant verlaagd omdat elke medewerker alléén de producten in beeld krijgt die wij gebruiken. Voorheen waren we elke week ruim anderhalve dag met de inkoop bezig! Nu is het slechts een druk op de knop en binnen vijf dagen zijn de producten al op hun bestemming.”

Kostenbesparing

Nynke: “Carel Lurvink legde ook betere alternatieven van hun eigen merk aan ons voor. Daardoor testen wij nu enkele CaluCare hygiëneproducten. Ze blijken net zo goed te zijn als de A-merkartikelen die we voorheen gebruikten, maar zijn wel 20 procent goedkoper.”

Duurzaamheid

Tom: “Ons centrale uitgangspunt is sociaal en duurzaam ondernemen. De samenwerking met Carel Lurvink past hier uitstekend bij, aangezien zij hun klanten hierin enorm ondersteunen. En daarnaast ook zelf zo groen mogelijk werken. Hoe mooi is het dat twee regionale familiebedrijven elkaar op deze manier hebben gevonden en elkaar in elk opzicht kunnen versterken?”

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 mei 2023

Honderden oplossingen op de beursvloer

De deelnemers aan de 24ste editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer op 7, 8 en 9 juni 2023 in Jaarbeurs Utrecht zijn samen goed voor honderden oplossingen op het...

16 juli 2023

#FAVORITES: Valerie’s Happy Restroom

Ga je op reis? Wil je je voorbereiden met een glimlach op je gezicht? Bekijk dan het filmpje van toiletschoonmaakster Valerie. Dit filmpje van een vrolijke toiletbeleving is tijdloos....

26 september 2023

‘Ik geloof dat dit het werkgeverschap van de toekomst is.’

Toekomst Schoonmaakbedrijven werkt sinds een jaar met de Semco aanpak. Het is daarmee het eerste schoonmaakbedrijf in Nederland dat deze werkwijze implementeert. Na een jaar blikt directeur Mens &...

03 juli 2019

Uitspraak rechter over Helpling platform domper voor schoonmaak

FNV vindt dat er sprake is van een gezagsverhouding tussen Helpling en de werknemers. Dus spande FNV een rechtszaak met als doel om schoonmakers in loondienst te nemen. Op...

29 december 2019

CNV onderzoek naar rouw op het werk: meer dan 50% werkgevers heeft (bijna) geen begrip

Werknemers die te maken krijgen met een ingrijpend verlies, hebben vaak veel moeite om weer op een goede manier terug aan het werk te komen. De houding van de...

02 januari 2023

Nieuw schoonmaakbedrijf: Vebego Cleaning Services

Vanaf 1 januari 2023 is er een nieuw groot schoonmaakbedrijf in Nederland: Vebego Cleaning Services. Met in totaal 8.000 medewerkers en ruim 2.500 klanten gaat het om één van...

13 juni 2019

#nieuwsnotendop met Atir, Diversey, Dolmans, Rietbroek en Zone3

Diversey en Dolmans kiezen voor een goed gevoel Dolmans heeft ongeveer 2000 specialisten die met alle zorg, aandacht en vakmanschap facilitaire diensten verlenen. Dolmans koos voor Diversey voor het...

31 juli 2019

Blog Opruimobers

Fields of Joy, een kleinschalig festival in het Twentse Oldenzaal; sinds dit jaar is Asito daar schoonmaakpartner. Ook al is dit een kleinschalig festival, je kunt er tot je...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

03 februari 2023

“Koester de overeenkomsten en omarm de verschillen”

De schoonmaakbranche is een mensensector bij uitstek. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers kunnen floreren en gezond hun pensioen halen? Als iemand dat weet, dan is het Marjolein...