16 november 2023

Koppeling digitale systemen geven in het Veld groep 1,5 dag tijdwinst

Online mogelijkheden, duurzaam ondernemen en logistieke ondersteuning gaven de doorslag bij de in het Veld groep om voor Carel Lurvink te kiezen. 

De in het Veld groep is specialist in het leveren van facilitair maatwerk op het gebied van schoonmaak, bedrijfscatering en housekeeping. Het is binnen deze branche het grootste regionale familiebedrijf in Oost-Nederland. Met maar liefst 750 medewerkers die elke dag aan het werk zijn, is het essentieel dat alles zo efficiënt mogelijk is ingericht.

 

Operationeel managers Nynke Henricks en Tom Wijbenga besloten daarom alle producten bij één leverancier onder te brengen en gebruik te maken van de optimalisatiemogelijkheden van Carel Lurvink. Zodoende kon er een flinke verbeterslag gemaakt worden. Nynke: “Een totaalleverancier betekent dat je sneller kunt schakelen, de logistiek beter kunt organiseren en de mogelijkheid hebt betere prijsafspraken te maken. En daar profiteren onze opdrachtgevers ook weer van.”

Tender

Tom vult aan: “We hebben een tender uitgezet waaraan drie bedrijven deelnamen. De keus is om verschillende redenen op Carel Lurvink gevallen. De mogelijkheid om ons systeem aan hun webshop te koppelen, was een enorm pluspunt. Met maar liefst 500 unieke afleveradressen vonden we het bovendien erg fijn dat zij de producten met elektrisch vervoer op al deze locaties kunnen leveren. En hun voordeur bevindt zich slechts 700 meter van de onze, wat uitstekend past bij ons streven zoveel mogelijk regionaal te ondernemen. Maar ook prachtig aansluit op de reciprociteitsgedachte. Als twee regionale familiebedrijven kunnen we immers samen kansen benutten en elkaar op verschillende vlakken versterken.”

Koppeling digitale systemen

Nynke: “We zijn erg enthousiast over de digitale koppeling tussen het bestelsysteem van Carel Lurvink en onze Nocore Facility software. Via deze verbinding profiteren onze medewerkers van een optimale workflow. De foutenkans bij inkoop is significant verlaagd omdat elke medewerker alléén de producten in beeld krijgt die wij gebruiken. Voorheen waren we elke week ruim anderhalve dag met de inkoop bezig! Nu is het slechts een druk op de knop en binnen vijf dagen zijn de producten al op hun bestemming.”

Kostenbesparing

Nynke: “Carel Lurvink legde ook betere alternatieven van hun eigen merk aan ons voor. Daardoor testen wij nu enkele CaluCare hygiëneproducten. Ze blijken net zo goed te zijn als de A-merkartikelen die we voorheen gebruikten, maar zijn wel 20 procent goedkoper.”

Duurzaamheid

Tom: “Ons centrale uitgangspunt is sociaal en duurzaam ondernemen. De samenwerking met Carel Lurvink past hier uitstekend bij, aangezien zij hun klanten hierin enorm ondersteunen. En daarnaast ook zelf zo groen mogelijk werken. Hoe mooi is het dat twee regionale familiebedrijven elkaar op deze manier hebben gevonden en elkaar in elk opzicht kunnen versterken?”

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 mei 2015

CLP: nieuwe verordening voor gevarensymbolen op reinigingsmiddelen

Per 1 juni 2015 geldt CLP (Classification, Labelling and Packaging), een nieuwe communicatiemethode voor de gevaren van chemische stoffen en mengsels. Reeds sinds 2009 is GLP in werking getreden,...

29 januari 2025

ISS Facility Services behaalt opnieuw hoogste PSO-trede

ISS Facility Services heeft opnieuw de hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) behaald. Het bedrijf ziet dit als onderstreping van haar inzet om met inclusief werkgeverschap maatschappelijke...

31 juli 2020

Corona thema top 5 meest gelezen blogs 1e halfjaar 2020

De uitzonderlijk verrassende en verontrustende corona-uitbraak riep veel vragen en emoties op. Dat leverde praktische en creatieve tekstspinsels op. En opvallende hoge bereikcijfers: nog meer bezoeken en lezers voor...

12 november 2025

Frido ten Katen benoemd tot Operationeel Directeur bij Burgman

Per 1 september is Frido ten Katen benoemd tot Operationeel Directeur bij schoonmaak groothandel Burgman. Met deze benoeming versterkt Burgman zijn positie in de schoonmaakmarkt om de verdere groei...

01 oktober 2025

#FAVORITES Van schoonmaakster tot superster

Van schoonmaakster naar superster. Wat een onvergetelijk moment op Amsterdam Business Forum: het optreden van Jay Bell. Een schoonmaakster uit Helsinki die bij toeval werd ontdekt door Hans-Peter Siefen...

21 februari 2025

DROS bestaat 40 jaar

DROS Schoonmaakdiensten bestaat dit jaar, in 2025, 40 jaar. Een jubileum dat het schoonmaakbedrijf op Valentijnsdag omvatte als liefde. Een mooie metafoor waarmee zij uiting geven aan 40 jaar...

06 februari 2025

RAS informeert over sectoraal ontwikkelpad schoonmaak

In 2025 wordt een overzichtelijk, inzichtelijk en goed werkend sectoraal ontwikkelpad schoonmaak opgezet. Sectorale ontwikkelpaden richten zich op het verbeteren van vakvaardigheden en werknemersvaardigheden die relevant zijn voor de...

26 februari 2025

Glazenwasser overleden na val

De glazenwasser die eerder in februari 2025 tijdens zijn werk naar beneden viel, is in het ziekenhuis overleden. Dat is bevestigt door de politie. De glazenwasser was op hoogte...

22 juni 2023

MT500: Welk schoonmaakbedrijf heeft de beste reputatie?

Jaarlijks vraagt MT/Sprout duizenden managers naar de reputatie van hun relaties. Die meningen komen samen in de MT500, het onderzoek naar de 500 grootste bedrijven met de beste reputatie....

22 september 2023

Raggers laat jongeren zien hoe tof het schoonmaakvak is

Vloerverwarming aanleggen, een hologram maken en graven met een graafmachine; op de Techniek Driedaagse van Technet Amstel & Venen kan het allemaal. In drie dagen tijd gaan meer dan...