29 oktober 2020

3-daags Facility Inspiration Event op Interclean Amsterdam Online

Tijdens Interclean Amsterdam Online organiseren Interclean en adviesbureau Atir het online Facility Inspiration Event op dinsdag 3, woensdag 4 en donderdag 5 november een driedaags evenement voor facility en hospitality managers. Marieke Weerts, managing partner bij Atir: “Vanzelfsprekend spelen we optimaal in op wat de coronacrisis heeft veranderd in de facilitaire branche en hoe we daarin kunnen leren van elkaar. Ik zie uit naar alle ontmoetingen en presenteer met trots het programma.” 

De driedaagse staat in het teken van Warehouse & Logistics (optimale supply chain), Leisure & Hospitality (klantbeleving in high traffic omgevingen) en Real Estate & Corporate (ideale werk- & verblijfsomgeving). Marieke Weerts: “Zo sluiten we aan bij de ontwikkelingen in elk segment van de facilitaire branche en kunnen we onze deelnemers inspireren met wat zij direct kunnen gebruiken in hun dagelijks werk.”

Dinsdag 3 november, 9.30 – 11.00 uur: Richard van Hooijdonk, trendwatcher en futurist
Richard van Hooijdonck laat deelnemers zien wat de impact van nieuwe technologie is op onze manier van leven, werken en ondernemen. Hij signaleert hoe COVID-19 de wereld al deels heeft veranderd in een ‘nieuwe realiteit’. De uitdaging is: hoe kunnen organisaties succesvol meebewegen?

Dinsdag 3 november, 14.30 – 15.30 uur: Renske van der Heide, Facility Evangelist bij TOPdesk
Renske van der Heide vertelt hoe Facility Management bij TOPdesk een inspirerende werkomgeving heeft gecreëerd, samen met HR en IT. De uitdaging is: hoe kunnen organisaties hun bedrijfscultuur integreren in de werkplekinrichting en services, zodat medewerkers zich verbonden voelen, ook nu de werkplek grotendeels online is?

Woensdag 4 november, 12.00 – 13.00 uur: Stefaan Vandist, innovatieconsultant
Stefaan Vandist nodigt deelnemers uit het segment Warehouse & Logistics uit om te kijken naar de ‘transformative twenties’, waarbij hij ingaat op innovaties die bijdragen aan optimale supply chain. De uitdaging is: welke post-COVID-19 kansen kunnen we daarbij benutten? Deze sessie is mede mogelijk gemaakt door GOM Schoonhouden.

Woensdag 4 november,14.00 – 15.00 uur: Kimberley Roersma, Business Development Manager Hotel Facility Concepts (HFC)
De hotelwereld staat op zijn kop: gasten blijven weg en de
bezettingsgraad keldert. Er is concrete behoefte aan inzicht en flexibiliteit in kosten. Daarnaast blijft de maatschappelijke verantwoordelijkheid voor duurzame oplossingen. Om de gast terug te winnen, moet de gastreis optimaal zijn en zijn goede recensies nodig. Kortom, een ​​behoorlijke uitdaging voor de hotelondernemer. Kimberley Roersma deelt oplossingen voor deze business.

Donderdag 5 november, 11.00 – 12.00 uur: Wenda Linthorst, projectleider Consumatics
Wenda Linthorst licht toe wat de invloed is van het onderbewustzijn op de beleving van facilitaire services. Daarbij gaat zij onder meer in op de impact van de coronacrisis op ons gevoel van veiligheid. De uitdaging is: welke factoren spelen een rol in de veiligheidsbeleving en hoe kan Facility Management hierop inspelen?

Over Interclean Amsterdam Online
Interclean Amsterdam Online is een vierdaagse reis met professionals uit meer dan 130 landen. Met als doel: refresh your mind (alle succesvolle innovaties van de wereld toegankelijk maken voor iedereen), refresh your network (professionals met elkaar verbinden en zo een gezamenlijke stem voor de industrie creëren) en refresh your knowledge (inzicht geven in de nieuwste producten en diensten teneinde een passende oplossing voor alle vraagstukken te kunnen vinden). Aanmelden voor de sessies van het online Facility Inspiration Event kan via www.intercleanshow.com/nl/amsterdam/. Deelname is kosteloos!

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 februari 2019

2019 het jaar van het Digitale Doolhof: wat schiet de schoonmaak hiermee op?

Volgens trendwatchers Lieke en Richard Lamb wordt 2019 het jaar van het Digitale Doolhof. Er komen steeds meer digitale verplichtingen, voor ons als personen en voor bedrijven. De controle...

18 februari 2019

Blog: Toen was geluk nog heel gewoon

Toen mijn ouders in 1959 een huis in Zwijndrecht kochten, was de verbazing onder familieleden groot. “Een huis kopen? In Zwijndrecht?” “Ja zeker, want met kopen bouw je financieel...

29 oktober 2020

4 november Spectro op Interclean Amsterdam Online “The Recycle Factory: this is how we close the loop”

“Bij Spectro vinden we dat we zorgvuldig moeten omgaan met grondstoffen en gebruikte materialen. Daarom hebben we de Recycle Factory opgezet.” Op woensdag 4 november om 14.00 uur vertelt...

02 maart 2019

Deze week 2e event FM Next Generation vol power en passie

Reputatie, disruptie, communicatie, coaching, stellingen, survey, Soop en een bedrijfpresentatie: dit en meer komen aan bod in het Centre of Expertise van gastheer Facility Trade Group in Apeldoorn. Aanstaande...

23 juli 2020

FM-benchmark coronacrisis: preventieve diensten als schoonmaak hebben positieve impact

De facilitaire branche was altijd al in beweging, maar door de coronacrisis is ze in een stroomversnelling geraakt. Dit blijkt uit de Benchmark facility management, een initiatief van Asito...

17 december 2019

2020 trends in schoonmaak op Interclean: robotica, data en duurzaamheid

Twee jaar is behoorlijk lang als het gaat om innovatie. Tegen de tijd dat Interclean Amsterdam op dinsdag 12 mei 2020 zijn deuren opent, staan deze drie onderwerpen centraal:...

02 juli 2020

Anderhalvemeters maken in musea en het nieuwe normaal: wat gewoon was, is niet meer

Bij musea denk je wellicht direct aan het Rijksmuseum in Amsterdam, maar er zijn nog 1725 andere musea in Nederland. Van Delfzijl tot Sas van Gent. Samen zijn ze...

12 mei 2020

Geen Interclean, vandaag wel Innovation Awards Verkiezing

Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan voor de competitie op Interclean Amsterdam 2020. Ondanks dat...

23 juni 2020

John van Hoof over futuristische CSU host Almina: “Wie niet innoveert, verliest relevantie”

Bij schoonmaakbedrijf CSU ervaren bezoekers en medewerkers voortaan een zeer futuristische entree: de eerste groet in het gebouw komt namelijk van een hostess in hologramvorm. Facility host Almina, zoals...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...