27 januari 2020

Facilitair multiserviceverlener ELIS verrassend anders op Vakbeurs Facilitair

“Twee jaar geleden is Berendsen overgenomen door Elis. Deze overname had een naamsverandering en de mogelijkheid tot herpositionering tot gevolg.” Aan het woord is algemeen directeur Lars Kamphuis. Op Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer zal Elis Nederland haar propositie als facilitair multi-serviceverlener uitdragen en noviteiten tonen. Een aanzet tot groei als marktleider op het gebied van veiligheid, hygiëne, duurzaamheid en service voor schoonmaak- en integrated facility management-organisaties.

Elis Nederland is totaalontzorger”, vertelt Lars. “We zijn de expert op het gebied van veiligheid, hygiëne en duurzaamheid en ontzorgen onze klanten met een totaalconcept van facilitaire diensten. We willen de bezoekers aan de Vakbeurs Facilitair hiermee kennis laten maken. De boodschap overbrengen dat, wanneer je voor ons kiest, je op onze service kunt vertrouwen en je zelf de volle aandacht op je eigen business kunt richten. Dat klinkt als een mooi verkooppraatje, maar niets is minder waar. We zijn van mening dat iedereen een product of dienst kan verkopen. Maar alleen experts kunnen het juiste product adviseren, op de juiste manier onderhouden, inzet berekenen op basis van datamanagement, daardoor continuïteit bieden en de klant echt ontzorgen.”

Noviteit SmartMops
Op de Vakbeurs Facilitair toont Elis een nieuw concept: SmartMops. Het bedrijf omschrijft deze noviteit als hét intelligente schoonmaakconcept van 2020. “We zijn de eerste partij die schoonmaakbedrijven kunnen voorzien van maatwerk gebruikersdata in combinatie met kwalitatieve en gebruiksvriendelijke producten. Met dit concept kunnen we bedrijven en schoonmaakpartijen volledig ontzorgen door onze mogelijkheden met datamanagement”, vertelt productspecialist Eline van Goethem trots.

“SmartMops biedt inzicht en controle over de schoonmaakactiviteiten en continue beschikking over kwalitatieve mops en doeken. De doeken zijn voorzien van een chip. Deze wordt gescand bij start van de schoonmaakwerkzaamheden. Er wordt geregistreerd wie wanneer werkzaamheden uitvoert. Nadien checkt de medewerker uit en wordt de registratie direct in een dashboard getoond. Zo is er altijd grip op verbruik en gebruik. Bovendien heeft de steel van de mops een ergonomisch S-design wat het schoonmaken makkelijker en eenvoudig maakt. We hebben er dit filmpje over gemaakt.”

Naast SmartMops is er meer nieuws. De dispenserlijn Fusion bestaat uit dispensers met een antibacteriële coating, waardoor bacteriën niet kunnen hechten en dus groei van ziektekiemen tegen gaat. Door gebruik van de Fusionlijn én met regelmatig je handen wassen kan het ziekteverzuim worden beperkt. Verder onthult Elis tijdens de beurs haar nieuwste service, zodat bedrijven geen ongewenste verrassingen meer hebben.

Duurzaam DNA
Elis zorgt niet alleen voor haar klanten, zij denkt ook aan het milieu. Het bedrijf heeft duurzaamheid in het DNA. Vanaf de oorsprong, ruim 100 jaar geleden, werkt Elis circulair. Zij regelt bijvoorbeeld de verhuur van bedrijfskleding, matten, toiletinrichtingen, cleanroom-oplossingen en poetsdoeken én reinigt en onderhoudt deze ook, wat de levensduur van de producten verlengt. Daarbij is de Fusion dispenserlijn Cradle 2 Cradle gecertificeerd. Dit betekent dat wanneer de dispenser écht niet meer te gebruiken is, het materiaal wordt omgezet naar granulaat, wat wordt gebruikt bij de productie van onder meer emmers en gieters. Een ander voorbeeld is het wassen van WC-borstel onderdelen, waarmee circa 3000 kilo plastic afval per jaar wordt bespaard.

“Facilitaire dienstverlening heeft een grote impact op een organisatie. Vaak groter dan gedacht”

Focus 2020
Op de vraag wat de verdere plannen voor 2020 zijn, volgt het enthousiaste antwoord dat Elis haar marktleiderschap wil uitbreiden. Zij kiest deze focus op basis van de behoefte in de markt naar full service-providers met uitstekende operationele performance. “Wij zijn hiertoe in staat. De aspecten die we hierin meenemen zijn duurzaamheid, Smart oplossingen in registratie en signaalmogelijkheden en datamanagement.”

Lars legt uit: “Uit ervaring weten we dat facilitaire dienstverlening een grote impact heeft op een organisatie. Vaak groter dan gedacht. Je draagt samen met de klant bij aan het welbevinden van de medewerkers en bezoekers. Hygiëne, veiligheid en duurzaamheid bieden een comfortabele basis, waaraan steeds meer belang wordt gehecht. De wens van klanten om de facilitaire behoeften bij één totaalaanbieder onder te brengen, groeit. Wij kunnen deze wens invullen. Daarom zullen we vanaf 2020 meer de focus leggen op samenwerkingen met facilitaire organisaties, waaronder schoonmaak- en integrated facility management-organisaties. We hebben mooie plannen.”

Ben je geïnteresseerd in hoe Elis u kan ontzorgen? En wil je meer weten over de facilitaire dienstverlening en noviteiten? Breng een bezoek aan Vakbeurs Facilitair op woensdag 29, donderdag 30 en vrijdag 31 januari, standnummer D28, of neem contact op via nl.elis.com.

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de...

22 oktober 2024

Tork Focus4 Sustainability vergroot transparantie in duurzaamheid

Tork kondigt haar nieuwe initiatief aan om de transparantie aangaande duurzaamheid voor bedrijven in Europa te verbeteren. Met het programma, Tork Focus4 Sustainability, biedt het bedrijf een uitgebreide samenvatting...

02 juli 2019

Mark Woudenberg (De Vos Groep) over Fixed&Easy: van oproep naar ontzorging

“De overstap naar Fixed&Easy scheelt ons veel handelingen. We worden ontzorgd en dat is heel prettig”, vertelt Mark Woudenberg, accountmanager van De Vos Groep Facilitaire Dienstverleners uit Houten. Op...

16 oktober 2024

ONE HUNDRED RESTROOMS Markthal officieel geopend

14 oktober 2024 vond de officiële opening plaats van ONE HUNDRED restrooms in de grootste overdekte foodhal van Nederland: Markthal in Rotterdam. Op de vertrouwde plek bij de roltrappen...

07 augustus 2020

Kwartet aan onderzoeken: wat leveren ze op?

Coronacrisis maakt creatief en leidt blijkbaar tot veel onderzoeken. We zetten er vier op een rij. Discriminatie en diversiteit: laten we steken vallen? Een recent aangenomen wetsvoorstel over diversiteit...

06 november 2024

Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een...

26 april 2023

CWS digitaliseert sanitaire ruimte met smartMate, IoT-oplossing voor PureLine dispensers

CWS heeft een nieuwe functie gelanceerd die gebruik maakt van IoT en is geïntegreerd in de PureLine productlijn. Met deze IoT-oplossing genaamd ‘smartMate’, kunnen facilitair managers nu eenvoudig op...

03 mei 2024

Realtime inzicht met Tork Vision Schoonmaken

Tork Vision Schoonmaken maakt gebruik van realtime data om te bepalen waar en wanneer er servicebehoeften zijn. Hierdoor kan je slimmer en efficiënter werken en tegelijkertijd voldoen aan de...

30 januari 2020

Introductie Pest Control maakt aanbod Elis Nederland nog completer

Op de Vakbeurs Facilitair en Gebouwbeheer introduceert Elis Nederland haar nieuwe service Pest Control. Ongedierte wordt preventief en curatief door Elis bestreden. De facilitair partner met diensten als bedrijfskleding,...

26 april 2024

Creëer duurzame waarde met Tork PaperCircle

PaperCircle van Tork is ’s werelds eerste recyclingsdienst voor papieren handdoeken. Door gebruikte papieren in te zamelen en te recyclen in plaatselijke Essity fabrieken, worden ze omgezet in nieuwe...