3 augustus 2020

Eigenwijze startup Frisse Jongens succesvol door visie op werkplekreiniging

“De naam en het bedrijf zijn net zo duidelijk en eigentijds als wat we doen: Frisse Jongens. We reinigen werkplekken, op een verfrissende manier.” Devon Zwierenberg (20) en Kaz Putters (21) kwamen samen op dit idee. “Een schoonmaakbedrijf maakte een toetsenbord schoon met slechts een vochtig doekje. We hebben research gedaan en kwamen met een unieke verfrissende werkwijze. Het concept werkplekreiniging is niet nieuw, maar als jonge frisse ondernemers geven we er wel een geheel eigen draai aan.” Hoe? Lees verder…

Frisse Jongens geven inderdaad een geheel eigen draai aan hun specialisme werkplekgreiniging en ze doen hun naam eer Frisse Jongens aan. “Zo gebeurt het schoonmaken van toetsenborden, muizen en monitoren bij bedrijven geheel in pak met parelwitte sneakers. We zijn uitgerust met moderne en milieuvriendelijke schoonmaakproducten en ‘fluisterstille compressoren’. Dit om de medewerkers zo min mogelijk te storen tijdens de schoonmaak. Na afloop reinigen we met speciale stofzuigers met HEPA filters (tegen het vrijkomen van fijnstof) de ruimte om de werkplek nogmaals.”

“Onze visie is modern en uniek in de schoonmaakbranche”

“We zijn beiden geboren in een ondernemersgezin en kregen het ondernemen met de paplepel ingegeven. Wij houden regelmatig ruggenspraak met onze ‘advisory board’ (vier bekwame ondernemers uit verschillende disciplines), net als de tech-startups uit Silicon Valley.”

Devon en Kaz vervolgen: “Nu veel bedrijven op slot zitten vanwege de coronacrisis,  bieden we een ‘complete desinfectie’ aan, waarbij wij een kantoorpand met desinfecterende middelen zo fris mogelijk maken. Ondertussen zijn we actief binnen bedrijven die succesvol zijn in onder meer ict en de communicatie- en dienstensector. Vooral de combinatie van het welzijn van de werknemers en hun omgeving én onze unieke performance vallen in de smaak.

Wil je ons aan het werk zien? Kijk hier: https://frissejongensaanhetwerk.nl/video/.

De Frisse Jongens hebben hun missie scherp voor ogen: “We gunnen iedereen een schone en verantwoorde werkplek

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 juni 2020

Gerrit Malipaard (MTS Euro Products) over toekomst ondernemen: “Inspelen op de markt, snel schakelen en relevant blijven”

De zorg voor morgen vertaalt zich op persoonlijk vlak in alertheid en/of smetvrees voor touchpoints en in handhygiëne, zakelijk in nieuwe businessmodellen. Want welk bedrijf wordt niet getroffen door...

14 augustus 2020

Slim en stijlvol schoonmaken met nieuwe uitblinker in duurzaamheid: Greenspeed C-Shuttle werkwagen

Greenspeed, producent van duurzame schoonmaakproducten en -systemen, brengt een nieuwe lijn van de populaire C-Shuttle op de professionele schoonmaakmarkt. Deze stijlvolle werkwagen is dan ook letterlijk een uitblinker in...

22 juni 2020

Greenspeed deelt naakte waarheid microvezel

Op de dag dat Greenspeed 25 jaar bestaat, deelt de pionier in schoonmaakinnovaties de naakte waarheid van de microvezel. Milieu, gezondheid, kwaliteitsgaranties, onderscheidend vermogen, menselijke maat en veiligheid; ze...

06 april 2020

SieV doet moreel appel op RAS: schort inning RAS-premie op

Mkb-branchevereniging Schoonmaken is een Vak (SieV) doet een moreel appel op de RAS en vraagt namens haar leden – schoonmaakbedrijven in het midden- en kleinbedrijf – om de inning...

18 juni 2020

Petra de Bruin van Schoonmaakjournaal: “Ik vertrek”

“Ja, ik weet dat ik duizenden relaties, kennissen en schoonmaakbranchegenoten verras met het nieuws dat ik stop bij Schoonmaakjournaal. Niet met, want de naam, connecties en waardevolle content blijven...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

28 juli 2020

Blog: Is schoon ook gezond?

Als de afgelopen maanden ons iets heeft geleerd, is het desinfecteren, desinfecteren en desinfecteren… Want we willen een hygiënische schone en virus- en bacterievrije omgeving, want stel dat je...

01 juli 2020

Blog: Na het klappen geen flappen

“Waarom is het salaris van een vuilnisman veel lager dan dat van een bankier? Het standaardantwoord: zo werkt de markt nu eenmaal. Maar in werkelijkheid is het niet de...

27 september 2020

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd: “Investeer in actuele kennis over infectiepreventie”

Het is een van de vele aanbevelingen die de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) doet op basis van haar 1700 contacten met bestuurders, zorgmedewerkers, behandelaren en cliëntenraden in de...

30 maart 2020

#filminterview met Mark Keur (Hago) over corona en continuïteit

Ook als 77-jarige onderneming kun je opeens in onvoorspelbaar weer terechtkomen: Hago’s algemeen directeur Mark Keur, beantwoordt vragen over continuïteit en het coronavirus. Met groot applaus voor de zorg...