3 augustus 2020

Eigenwijze startup Frisse Jongens succesvol door visie op werkplekreiniging

“De naam en het bedrijf zijn net zo duidelijk en eigentijds als wat we doen: Frisse Jongens. We reinigen werkplekken, op een verfrissende manier.” Devon Zwierenberg (20) en Kaz Putters (21) kwamen samen op dit idee. “Een schoonmaakbedrijf maakte een toetsenbord schoon met slechts een vochtig doekje. We hebben research gedaan en kwamen met een unieke verfrissende werkwijze. Het concept werkplekreiniging is niet nieuw, maar als jonge frisse ondernemers geven we er wel een geheel eigen draai aan.” Hoe? Lees verder…

Frisse Jongens geven inderdaad een geheel eigen draai aan hun specialisme werkplekgreiniging en ze doen hun naam eer Frisse Jongens aan. “Zo gebeurt het schoonmaken van toetsenborden, muizen en monitoren bij bedrijven geheel in pak met parelwitte sneakers. We zijn uitgerust met moderne en milieuvriendelijke schoonmaakproducten en ‘fluisterstille compressoren’. Dit om de medewerkers zo min mogelijk te storen tijdens de schoonmaak. Na afloop reinigen we met speciale stofzuigers met HEPA filters (tegen het vrijkomen van fijnstof) de ruimte om de werkplek nogmaals.”

“Onze visie is modern en uniek in de schoonmaakbranche”

“We zijn beiden geboren in een ondernemersgezin en kregen het ondernemen met de paplepel ingegeven. Wij houden regelmatig ruggenspraak met onze ‘advisory board’ (vier bekwame ondernemers uit verschillende disciplines), net als de tech-startups uit Silicon Valley.”

Devon en Kaz vervolgen: “Nu veel bedrijven op slot zitten vanwege de coronacrisis,  bieden we een ‘complete desinfectie’ aan, waarbij wij een kantoorpand met desinfecterende middelen zo fris mogelijk maken. Ondertussen zijn we actief binnen bedrijven die succesvol zijn in onder meer ict en de communicatie- en dienstensector. Vooral de combinatie van het welzijn van de werknemers en hun omgeving én onze unieke performance vallen in de smaak.

Wil je ons aan het werk zien? Kijk hier: https://frissejongensaanhetwerk.nl/video/.

De Frisse Jongens hebben hun missie scherp voor ogen: “We gunnen iedereen een schone en verantwoorde werkplek

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 juli 2020

Greenspeed: Probio reiniging staat voor evolutie en revolutie in reinigen met bacteriën

In de schoonmaakwereld beginnen over vuil, waarom niet? Maar… waarm en hoe maken we eigenlijk schoon? Met het webinar ‘Probio, een evolutionaire manier van schoonmaken’ verzette Greenspeed opnieuw de...

24 juli 2020

Nieuw: Excentr Handhero: niet voor maar in de hand liggende machinale reiniger

Het is niet voor de hand liggend om een Excentr reinigingsmachine te ontwikkelen, waar je niet achter hoeft te lopen. En toch is er nu een: de Excentr Handhero...

12 februari 2020

Blog: Dit is waarom er niemand op je vacatures reageert (2)

Voor veel ondernemers is het herkenbaar: de zaken gaan goed en de opdrachten stromen binnen. Je personeel kan het bijna niet meer aan en je moet zelfs opdrachten afslaan,...

13 april 2020

Coronacrisis

Het coronavirus treft ons allemaal. Privé en/of zakelijk. Ook de cruciale beroepsgroep communicatie, media en marketing. Daarom deze week plotseling geen Premium-bijdrage.  #hartvoorelkaar #blijfgezond #zorggoedvoorelkaar Er gebeurt veel in...

30 april 2020

Sander Ekhart (MTS Euro Products) ‘on the roll’ voor, tijdens en na corona: “Wereld van verschil”

Van de run op rollen tot stilte voor de storm: ook de producten- en dienstenleveranciers van het kleinste kamer stonden opeens voor grote uitdagingen door de plotselinge uitbraak van...

11 juni 2020

CNV maakt harde afspraak met Regardz Hospitality Group over zekerheid vakantiegeld

Medewerkers van Regardz Hospitality Group hebben zich afgelopen weken in groten getale gemeld bij het Meldpunt Vakantiegeld van het CNV. Ze kregen te horen dat ze helemaal geen vakantiegeld...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

25 maart 2020

Blog: Prachtig

Wat prachtig, de hartverwarmende pluim van onze Koning aan alle schoonmakers van Nederland in dit coronatijdperk tijdens zijn speech op 20 maart. Wat prachtig, de metafoor van Rutger Bregman,...

30 maart 2020

#filminterview met Mark Keur (Hago) over corona en continuïteit

Ook als 77-jarige onderneming kun je opeens in onvoorspelbaar weer terechtkomen: Hago’s algemeen directeur Mark Keur, beantwoordt vragen over continuïteit en het coronavirus. Met groot applaus voor de zorg...

27 september 2020

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd: “Investeer in actuele kennis over infectiepreventie”

Het is een van de vele aanbevelingen die de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) doet op basis van haar 1700 contacten met bestuurders, zorgmedewerkers, behandelaren en cliëntenraden in de...