8 oktober 2019

Hazet Duurzaamheidsdag: ‘let’s talk about plastic’ en meer

Wat wordt er bedoeld met de nieuwe Single Use Plastic-wetgeving die in 2021 in gaat? Hoe kunnen bedrijven hier tijdig op inspelen? Welke circulaire recyclingsprogramma’s kun je implementeren. En wat doen Hazet en haar leveranciers op het gebied van duurzaamheid? Hazet organiseerde op 3 oktober een inspirerende Duurzaamheidsdag in Hotel Theater Figi om relevante kennis over duurzaamheid te delen, waarmee alle aanwezige klanten, leveranciers en medewerkers van Hazet deskundig, innovatief, duurzaam en toekomstgericht kunnen (blijven) ondernemen. Als kers op de taart hadden alle aanwezigen de primeur van het nieuwe Hazet logo.

Duurzaamheid staat bij steeds meer bedrijven, ongeacht de branche, hoog in het vaandel. Het overwegen van een duurzame(re) bedrijfsvoering wordt steeds belangrijker. Om die reden heeft Wanda van ’t Veer, commercieel directeur bij Hazet, het evenement afgetrapt met haar visie op een duurzame toekomst en hoe wij dit samen gaan bereiken.

Kennisdeling duurzaam en circulair
Duurzame en circulaire concepten en bedrijven opzetten en naar de markt brengen is waar Frans van den Berge, directeur bij Product for Product, dagelijks mee bezig is. Frans beantwoordde interessante vragen als: welke circulaire recyclingsprogramma’s zijn er op de markt?. Hoe kunnen deze worden geïmplementeerd in een organisatie?. Waarom is recycling noodzakelijk?. En: welke voordelen brengt het met zich mee?.

In 2021 geldt een verbod op plastic wegwerpproducten die eenmalig gebruikt worden (Single Use Plastic). Met de bewustwordingscampagne ‘Let’s talk about plastic’ heeft Huib Burggraaf, specialist in bio-based verpakkingen bij Van der Windt Verpakking, iedereen op een begrijpelijke manier duidelijk gemaakt wat deze wetgeving inhoudt, wat de impact is op alle organisaties en iedereen gemotiveerd om proactief in beweging te komen en na te denken over vernieuwde assortimenten, concepten en oplossingen.

Duurzaamheidsproposities op leveranciersmarkt
Dankzij de duurzame insteek die de leveranciers van Hazet steeds vaker implementeren in het aanbod duurzame producten en oplossingen, is het keuzepakket sterk uitgebreid. De aanwezige afnemers en medewerkers konden een ronde doen over de leveranciersmarkt met 15 leveranciers, die hun duurzaamheidsproposities presenteerden. Een interessant en nuttige ontmoetingsplek voor alle partijen!

Hazet introduceert nieuw logo
Hazet is groter en professioneler dan ooit en wil zich ook zo presenteren naar de regionale, nationale en internationale markt. “Met het oog op de toekomst en het behouden en aantrekken van diverse relaties richten we onze pijlen op het sterke karakter van onze partner INPACS. Een nieuw logo moet volgens onze standaarden voldoen aan een overeenkomende look-and-feel, professionaliteit, herkenning, gevoel en associatie. Met veel trots en enthousiasme hebben we alle aanwezigen op de Duurzaamheidsdag de primeur gegeven, en presenteren we ons nieuw bij deze ook graag aan de rest van de markt.

De drie cirkels zijn gerelateerd aan de drie pijlers van INPACS en vormen de kern van het bedrijfsmodel: klanten, leden en leveranciers. Daarnaast representeert het ook de internationale slogan Global Supply Solution; een uiting van onze gedrevenheid, ontwikkeling en continuïteit.

De eerste twee donkerblauwe letters staan voor vastberadenheid, tradities en professionaliteit binnen ons familiebedrijf. De laatste drie lichtblauwe letters staan voor frisheid, vertrouwen en ons hygiënisch karakter.

Hazet tot slot: “Stapsgewijs nemen we onze relaties steeds meer mee in de professionele wereld van totale ontzorging op het gebied van advies, hygiëneoplossingen, reinigings- en (hotel)verzorgingsproducten.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 mei 2025

#PODCAST: Sustainable Hero Talks over uitdagingen en oplossingen rondom basisvaardigheden

Niels van Geenhuizen (CSU) gaat in gesprek met HR-Experts Elke Wirtz en Matthijs Boer uitdagingen en oplossingen rondom basisvaardigheden van medewerkers. Wat betekent het als iemand moeite heeft met...

03 oktober 2022

Blog: Wie neemt de redactie over?

Welk bedrijf heeft duurzaamheid in zijn DNA en wil daarover meer vertellen, vijf dagen achter elkaar op Schoonmaakjournaal.nl? Dat was het idee van ons, als redactie van Schoonmaakjournaal.nl, om...

13 februari 2024

Spectro & Gloovy Eco Gloves slaan de handschoenen ineen

Spectro en Gloovy Eco Gloves gaan op twee manieren samenwerken. Enerzijds zullen de fabrieksmedewerkers van Spectro zelf de handschoenen gaan gebruiken. Anderzijds zal het bedrijf deze ook distribueren bij...

21 september 2021

Voka Charter Duurzaam Ondernemen voor Greenspeed

Duurzaam ondernemen staat bij Greenspeed al lang op de radar. Om de transitie naar een nog duurzamere bedrijfsvoering kracht bij te zetten, toetst men haar acties aan de Sustainable...

02 juni 2023

Carel Lurvink gaat dichter bij huis produceren

Onlangs zette Carel Lurvink een handtekening voor een kavel op bedrijventerrein Jufferbeek-Zuid in Oldenzaal. In het jaar dat het familiebedrijf 130 kaarsjes uitblaast spreidt het zijn vleugels uit naar...

13 mei 2019

Greenspeed Lacto Des: “Volledig plantaardige desinfectiespray het kan”

Schoonmaken met traditionele desinfectiemiddelen is niet altijd de beste oplossing. De alcohol, quats en toxische VOS (Vluchtige Organische Stoffen) die ze vaak bevatten, kunnen de huid irriteren, het ademhalingsstelsel...

03 december 2019

Top 5 meest populair in november op Schoonmaakjournaal

Met een bereik van meer dan 10.000 pakt de inspiratietafel De toekomst van schoonmaakbedrijven het erepodium van november op ons online vakplatform. Op de voet gevolgd door de terugblik...

19 november 2019

Scheepvaartmuseum kiest weer voor EW: “Bijzonder gebouw met functies en eisen”

Sinds 2013 is EW Facility Services verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud van het monumentale pand van Het Scheepvaartmuseum. De samenwerking tussen EW Facility Services en Het Scheepvaartmuseum groeide de afgelopen...

03 april 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): ‘Wees nieuwsgierig en zorg voor werkplezier!’

Crohill heeft een duidelijke missie: het werk van schoonmakers slimmer, schoner en leuker maken. Alle methodes die eigenaar en directeur van Crohill uit Lelystad, Pim Hilgerdenaar, en zijn team...

08 februari 2019

#nieuwsnotendop week 6 met Visschedijk, Hazet, Dolmans, CSU, GOM, Dreumex en EW

Koploper inclusiviteit Visschedijk erkend met PSO 30+ certificaat Visschedijk (schoonmaak-, catering- en facilitaire services) heeft het PSO 30+ certificaat behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO), ontwikkeld door TNO...