28 februari 2020

Dennis Vermeulen (CityHub) en de Beercoo smile: “Rol hotel verandert, comfort en hygiëne blijven”

“Vraag maar eens rond in je omgeving: wat is het belangrijkst op reis? Comfort en hygiëne!”, meent Dennis Vermeulen, general manager van CityHub. “Dat maakt goedkope hostels voor veel travellers een no-go.” CityHub is een ho(s)tel-nieuwe-stijl met de luxe én hygiëne van een hotel, en de prijzen en functionaliteit van een hostel. Voor de kracht van schoon zorgt Beercoo.

Voor degenen die geen idee hebben waar we over praten: CityHub is een betaalbaar, hightech hotelconcept in hartje Rotterdam (en Amsterdam) dat alle traditionele kenmerken van een hotel overboord kiepert. “De hoge kamerprijzen van veel hotels in West-Europese steden zijn gebaseerd op faciliteiten als een receptionisten-team, restaurant, bar, congreszaal… Die diensten zijn achterhaald. De reiziger van nu, de millennial, wil niet het hotel, maar de stad leren kennen”, legt Dennis uit.

Betaalbaar zonder schrikbeelden
Een van de slagen die CityHub maakt, is automatisering. Door de automatiseringsslag vallen de kamerprijzen van CityHub in de categorie betaalbaar, vergelijkbaar met een hostel. Het woord ‘hostel’ roept bij veel reizigers schrikbeelden op van snurkende roomies, onveiligheid, ongemakkelijke stapelbedden, vieze toiletten, haren in ’t doucheputje van de gedeelde badkamer. Dat is nu net wat CityHub wil voorkomen. Zo ook roepen mensen dat automatisering leidt tot onpersoonlijkheid. “Wij beweren het tegenovergestelde”, stelt de general manager van CityHub.

Dennis vervolgt: “Als ik zelf op citytrip ben, vind ik goed slapen, lekker douchen en een plek om mezelf terug te trekken het belangrijkst. Hygiëne is dus essentieel in ons concept: volledig schone gangen, toiletten, hubs en openbare ruimtes.” Daar zorgt Beercoo voor. Onder leiding van Nancy wordt het sanitair overdag drie keer schoongemaakt. ’s Avonds inspecteren de CityHosts deze voorzieningen nog meerdere malen.

Ga voor de wauw-factor
Dennis daagt en nodigt uit: “Mensen roepen dat automatisering leidt tot onpersoonlijkheid, maar wij beweren het tegenovergestelde.” Kom het ervaren bij CityHub in Rotterdam. “We verrassen door verwachtingen te overtreffen. Een van die manieren is een betaalbare kamer aanbieden met brandschone faciliteiten. Dat is de wauw-factor!”

Deze tekst is een samenvatting van het interview met Dennis in het e-magazine SMILE van Beercoo. Klik op deze link voor de visie van Dennis over de kracht van schoon.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 juli 2024

Raggers ontvangt award als dank voor inzet tegen ondermijning op Schiphol

Schoonmaakbedrijf Raggers ontving onlangs een award uit handen van Burgemeester Haarlemmermeer, Marianne Schuurmans. Zij dankt het schoonmaakbedrijf hiermee voor hun inzet tegen ondermijning op Schiphol, waardoor criminelen bij hun...

11 december 2019

Blog: Spoedcursus werkgeluk

NIET UITVEGEN! Dat staat met grote letters bovenaan het whiteboard op mijn kamer. Daaronder tien tekeningen die de basis vormen van de Werkgelukpresentatie die ik geef. Je ziet ladeblokken,...

07 mei 2019

Boukje Domburg (Beercoo) over werkgeluk: “Als je doet wat je leuk vindt, voelt het niet als werk”

“Ons bedrijf heeft een smiley als logo en ‘da’s leuk’ als pay-off. Dat is wie wij zijn en niet alleen een marketinguiting.” Boukje Domburg, vestigingsmanager Woerden van Beercoo Schoonmaakgroep,...

01 april 2019

1-aprilvlog: Samantha (Beercoo) lanceert innovatie housekeeping

Beercoo Schoonmaakgroep zet de hotelschoonmaak op z’n kop. Na maanden van voorbereiding wordt vandaag, 1 april, de innovatie onthuld die het werk van housekeepers een stuk aangenamer én leuker maakt....

06 december 2019

Nilfisk Liberty SC50: baanbrekende robotica

De afgelopen jaren was veel te doen rondom autonome reiniging, waarbij grote spelers belangrijke voordelen verwachten. Velen keken uit naar het moment van consistente reiniging en een hogere productiviteit...

10 december 2018

Van der Valk Hotel Ridderkerk kiest voor multiservice dienstverlening EW

EW Facility Services is de nieuwe schoonmaakpartner van Van der Valk Hotel Ridderkerk. Vanaf 1 januari is de multiservice facilitair dienstverlener verantwoordelijk voor de schoonmaak van de 140 hotelkamers,...

20 januari 2020

Cleaning Masters verzamelt water door te doen waar ze goed in zijn: schoonmaken

Cleaning Masters gebruikt veel water. “Dat is onvermijdelijk als je als schoonmaakbedrijf je klanten kwaliteit wilt aanbieden. We beseffen maar al te goed dat elders in de wereld proper...

21 maart 2024

Capital Cleaning Group neemt schoonmaakbedrijf Heuvelman over

Met grote vreugde kondigt Capital Cleaning Group aan dat de overname van schoonmaakbedrijf Heuvelman BV uit Gouda, met succes is afgerond. Deze mijlpaal versterkt de positie van Capital Cleaning...

27 oktober 2022

Care ontvangt VN-duurzaamheidscertificaat ‘SDG Pioneer’

Op de Dag van de Duurzaamheid, ontving het Belgische schoonmaakbedrijf Care het ‘SDG Pioneer’-certificaat van UNITAR, het United Nations Institute for Training and Research. Voor de expert in de...

21 februari 2020

Met overname van Ariel zet Het Poetsbureau for business stap naar marktleiderschap

In 2019 realiseerde Het Poetsbureau € 156 miljoen omzet en was daarmee de grootste aanbieder van huishoudhulpen in Vlaanderen. Het bedrijf zette met haar zakelijke tak – Het Poetsbureau...