4 januari 2022

Visschedijk gaat verder als ATALIAN

Met ingang van 3 januari gaat Visschedijk, in Nederland bekend op het gebied van schoonmaak, facilitaire services en catering, verder onder de naam ATALIAN. ATALIAN is een van oorsprong Franse facilitaire dienstverlener, dat wereldwijd actief is. De bedrijfstak Visschedijk Catering zal vanaf begin 2022 Green Kitchen gaan heten.

Naast een naamsverandering verandert er voor de ruim 2.000 medewerkers en de ruim 30.000 opdrachtgevers van Visschedijk niets, want Visschedijk is sinds 2017 al onderdeel van ATALIAN. De enorme expertise, het innovatievermogen en de kwaliteitsimpulsen binnen de wereldwijde organisatie worden in Nederland al maximaal benut en zullen nu onder dezelfde naam verder worden ontplooid.

Directieleden John van de Bunt, Mathia Brandsma, Luc Kok en Paul Nijhuis blijven aan het roer en kijken zeer positief uit naar de naamsverandering en mogelijkheden op het gebied van internationalisatie. Commercieel directeur John van de Bunt: “Voor onze medewerkers en klanten blijft alles hetzelfde: de kwaliteit van onze dienstverlening, maar ook onze missie om sociaal te ondernemen. Hiermee behouden wij ons betrokken en persoonlijke karakter. Weliswaar veranderen we de naam en de huisstijl, maar het contact met de klant blijft onveranderd.”

Met de beste mensen
Veel medewerkers zullen vanaf begin 2022 in een nieuw jasje op diverse schoonmaak en catering locaties van klanten aan de slag gaan. Directielid Luc Kok over de naamswijziging in Nederland: “Onze kracht is én blijft de sterke lokale binding. Onze medewerkers in Nederland kennen hun klanten al jaren. Wij zijn bekend in de verschillende regio’s en kennen de markt. Hoe internationaler wij door deze stap ook worden, wij zullen ons werk ook in Nederland altijd op de vertrouwde en vooral succesvolle Visschedijk manier blijven doen: dichtbij, bereikbaar en aanspreekbaar. Van mens tot mens. Met de beste mensen.”

Klik hier voor meer informatie over Atalian.

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 juli 2019

Clear4Clean vaart met ecolabel haar eigenwijze koers

Clear4Clean zet weer een nieuwe stap. “Per 1 mei zijn we verhuisd naar ons nieuwe kantoor aan de Kamelingh Onnesweg 14 in Dordrecht en nu komen met ons eigen...

20 maart 2024

De eerste CAO onderhandelingsdag draaide om het ‘wat en waarom’ van de voorstellen

De eerste CAO onderhandelingsdag vond plaats op 19 maart 2024. “De sfeer was goed, de gesprekken verliepen in goede harmonie”, noemt Fedde Monsma, Manager Cao, Arbeidsverhoudingen en Projecten van...

06 mei 2022

Samen ‘spelen’

Als een kind en een schoonmaakrobot elkaar vinden, dan is het ‘schattig’ Boma(Robotics). Wil jij ook een mooie foto om met de bezoekers van Schoonmaakjournaal delen? Stuur deze naar...

10 februari 2023

Gastles schoonmaak

Berry Helmes van Haagclean verzorgde afgelopen week een gastles schoonmaak op het MBO College AirPort Amsterdam. Naast theorieles kregen de leerlingen ook praktijkles met de i-mop XL van i-team....

30 maart 2022

SIEV informeert op 12 april over Arbeidsinspectie en cao

Veel glazenwasbedrijven ontvingen begin maart een brief van de Nederlandse Arbeidsinspectie; de komende tijd gaat de Arbeidsinspectie controleren of werkgevers in de glasbewassing voldoen aan de Arbowetgeving. Om de...

03 november 2022

Deelname Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2023 geopend

Hoe innovatief is facilitair Nederland? Dat onderzoekt schoonmaakbedrijf CSU voor het vijfde jaar op rij met het Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2023. In welke mate spelen innovaties en duurzaamheid...

22 december 2022

‘’We willen menstruatiearmoede uit de taboesfeer halen’’

CWS heeft een nieuw product gelanceerd: de CWS tampondispenser – in samenwerking met Period Pack. Deze nieuwe dispenser maakt tampons in sanitaire ruimtes gratis beschikbaar. CWS wil hiermee bijdragen...

07 maart 2022

Gezond & veilig werken

Verkeerd schoonmaken is belastend voor je lijf. Daarom maakt de RAS instructiefilmpjes met tips hoe je het best elke dag gezond en veilig werkt in de Schoonmaak. Werken in...

21 maart 2023

“Wij vinden het belangrijk dat jonge mensen serieus genomen worden in deze branche”

Jay Smit (26) werkt als marketing & IT manager bij Total Cleaning Products. Hij maakt deel uit van de jongere generatie in de schoonmaakbranche en werkt met plezier en...

21 augustus 2019

#nieuwsnotendop Blinck, European Awards, ISS en Schoonmaak Vakdagen

Blinck wint aanbesteding dieptereiniging keukens UvA en HvA Schoonmaakbedrijf Blinck is in opdracht van CIRFOOD – een van de grootste Italiaanse bedrijven in catering – gestart met de jaarlijkse...