26 november 2018

Carel Lurvink workshops: “Disposable cleaning voor hoge hygiënestandaarden”

De eerste workshops bij Carel Lurvink over disposable cleaning in november, waren een groot succes. Ruim 60 bezoekers kwamen naar de servicecenters in Enschede, Hilversum en Winschoten om zich te laten informeren over de mogelijkheden en de voordelen van het schoonmaken met wegwerpdoeken en moppen. 

Rein Hoornstra, specialist gezondheidszorg en welzijn bij Carel Lurvink: “Organisaties die al werken met disposable doeken en moppen zijn overtuigd van de voordelen en het gemak ervan. Als een van de grootste pluspunten wordt de gegarandeerde hygiëne genoemd. In de zorgsector waar hygiënestandaarden hoog zijn en reiniging aan specifieke richtlijnen moet voldoen, wordt daarom al veel gebruik gemaakt van disposable doeken en moppen.”

Misverstanden rondom disposable cleaning
Toch merkt Carel Lurvink bij andere organisaties soms nog wat weerstand. Opmerkingen als: ‘Ik doe het al jaren zo en het gaat altijd goed’ of ‘Het is duurder dan het uitwassen van de doeken en slechter voor het milieu’, zijn veelgehoord. Om deze misverstanden te kunnen weerleggen en mensen kennis te laten maken met disposable cleaning, heeft de groothandel in november in de servicecenters in Enschede, Hilversum en Winschoten een workshop georganiseerd.

Extra workshop in Enschede en Hilversum
Dat disposable cleaning leeft onder organisaties blijkt wel uit het aantal aanmeldingen. Om alle geïnteresseerden de mogelijkheid te bieden deel te kunnen nemen, heeft Carel Lurvink op 11 december in Hilversum en 24 januari in Enschede extra workshops gepland. Tijdens de workshop wordt ingegaan op de voordelen van het gebruik van disposable doeken en moppen, worden klantcases behandeld en kunnen bezoekers vragen stellen. De middag wordt afgesloten met een demo, waarbij klanten zelf kunnen proberen of disposable cleaning wat hun organisatie is. Aanmelden kan via de site van Carel Lurvink.

Over Carel Lurvink
Carel Lurvink is een moderne en servicegerichte groothandel in o.a. schoonmaak-, veiligheids- en schildersartikelen en expert binnen diverse branches. De oorsprong van het familiebedrijf ligt in een borstelfabriek in Enschede die in 1893 werd opgericht door de naamgever van de onderneming, Carel Lurvink. Inmiddels wordt de organisatie geleid door de vierde generatie Lurvink. In 1993 werd het bedrijf bekroond met het predicaat Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier. Sinds 2000 is het bedrijf gevestigd aan de Marssteden in Enschede. Vanuit een ruim 12.500 vierkante meter groot magazijn wordt vrijwel elke bestelling snel uit voorraad geleverd. Naast de fysieke locatie heeft Carel Lurvink ook een webshop en een bestel-app.

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 juni 2020

CNV maakt harde afspraak met Regardz Hospitality Group over zekerheid vakantiegeld

Medewerkers van Regardz Hospitality Group hebben zich afgelopen weken in groten getale gemeld bij het Meldpunt Vakantiegeld van het CNV. Ze kregen te horen dat ze helemaal geen vakantiegeld...

24 april 2019

CNV start rechtszaken voor werknemers met spookcontract

CNV Vakmensen start rechtszaken namens werknemers met een slapend dienstverband. “We voeren inmiddels al enkele maanden een campagne richting werkgevers om een einde te maken aan slapende dienstverbanden. We...

07 oktober 2024

Gert Bresseleers (BOMA): “In 50 jaar van borstels, bezems en schoonloopmatten naar Let’s rethink cleaning”

Wist je dat de naam BOMA 50 jaar geleden is ontstaan uit Borstels, Bezems en Matten? De eerste producten die BOMA verkocht. Vanwege het 50-jarig bestaan blikt onze redactie...

03 april 2023

Niels van Geenhuizen manager Duurzaamheid CSU, Tzorg en Zizo

Niels van Geenhuizen is benoemd tot manager Duurzaamheid bij Total Care. Deze nieuwe functie sluit aan bij de duurzaamheidsambities van CSU, Tzorg en Zizo, die onder Total Care vallen. ...

26 september 2025

Podcast: Diversiteit is een no-brainer. Waarom doen we het dan niet?

Diversiteit en inclusie is een veelbesproken thema. Vrijwel iedereen vindt het belangrijk, maar zodra er een prioriteitenlijst moet worden gemaakt, zakt het onderwerp opvallend vaak weg. Hoe kan dat? Die...

29 oktober 2019

31 oktober: Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie in Store van de Toekomst

Op donderdagmiddag 31 oktober organiseert het team van Schoonmaakjournaal – Esther, Henk en Petra – in de Paardekooper Store 2.0 Rotterdam een PizzaMarketingSessie met een kleine club relaties met...

29 juli 2022

Trots

“Man….man….man…wat zijn wij trots op onze vloerspecialisten, vakantiekrachten, oproepkrachten! In 5 dagen tijd hebben ze maar liefst 9.000 m2 linoleumvloeren behandeld (top-coaten) en voorzien van twee nieuwe zijdeglans polymeerlagen....

01 februari 2022

Blog: Tromgeroffel

Schoonmaakjournaal viert deze maand feest. Het eerste volledig digitale nieuwsplatform in de schoonmaakbranche bestaat 10 jaar. En dat vieren we online met veel tromgeroffel als community en met een...

24 september 2019

Chief Happiness Officer Paul Raaijmakers (St. Anna Zorggroep): “Human capital is een groot goed”

Hoe krijg je je personeelsbestand op orde? Hoe krijg je de patiëntbeleving op torenhoog niveau? “Investeren in human capital wordt steeds belangrijker. Human capital is een groot goed, voor...

17 januari 2023

Energielijst 2023: meer geld beschikbaar voor duurzame investeringen van bedrijven

Wil je duurzaam investeren, maar twijfel je nog? De overheid stelt dit jaar € 249 miljoen beschikbaar aan ondernemers die willen investeren in energiezuinige technieken via de regeling Energie-investeringsaftrek...