6 oktober 2025

Veel werknemers willen wél verduurzamen, maar niet activistisch zijn

Steeds meer werknemers maken zich zorgen over klimaatverandering, maar willen niet als activist worden gezien. Vanuit die stille meerderheid ontstond het initiatief Medewerkers voor onze Toekomst, opgericht door Arjan Keizer (ex-Shell), samen met Hein Brekelmans (ABN AMRO) en Mathieu Baas (TNO). Hun missie: werknemers verbinden die binnen hun organisatie willen bijdragen aan duurzame verandering.

Volgens Arjan Keizer ligt de focus in het klimaatdebat vaak op aandeelhouders en activisten, terwijl de stem van werknemers ontbreekt. “Juist zij weten wat er binnen bedrijven wél kan,” zegt hij. Medewerkers voor onze Toekomst wil die stem versterken, zonder polarisatie. Deelnemers kunnen zich anoniem aansluiten en elkaar inspireren met voorbeelden uit de praktijk.

De oprichters willen laten zien dat duurzaamheid geen politieke keuze is, maar een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Brekelmans: “Werknemers willen trots zijn op hun bedrijf. Door in gesprek te gaan over duurzame keuzes, kan er echt iets veranderen van binnenuit.”

Meer weten?
Klik hier voor meer informatie en om je aan te sluiten bij de beweging.

Lees hier het volledige artikel van Change Inc:  ‘Veel werknemers maken zich zorgen om klimaatverandering, maar willen niet als activist worden gezien’

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 februari 2023

Gom op Trede 3 PSO-Prestatieladder

Schoonmaakbedrijf Gom heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing door Dekra blijkt dat Gom op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan...

01 mei 2023

Hoe schoon is het onder de bureaus?

Je bent onder een bureau aan het stofzuigen en plotseling begint boven op het bureaublad van alles te bewegen. Nee, het is niet de computermuis die tot leven komt....

29 juli 2025

Tilburg University kiest voor CSU als innovatieve en duurzame schoonmaakpartner

Sinds 1 juni verzorgt CSU de schoonmaakdienstverlening op de campus van Tilburg University. De universiteit kiest met CSU bewust voor een innovatieve schoonmaakpartner die excelleert op het gebied van...

08 september 2022

ISS behaalt hoogste niveau CO2-prestatieladder

ISS Nederland heeft met het behalen van niveau 5 op de CO2-prestatieladder een grote stap gezet in het realiseren van de duurzaamheidsdoelen die het bedrijf zichzelf heeft gesteld. Zij...

02 januari 2020

#nieuwsnotendop EW wint aanbesteding, factsheet WAM, 1e Whiz stofzuigcobot op Horecava en miljoenen voor taalscholing  

Nationale Theater kiest voor multiservice aanpak EW Facility Services Ruim 680 voorstellingen per jaar, wekelijks meer dan 4200 bezoekers en medewerkers over de vloerm en 7 locaties in Den...

12 februari 2025

Gezien in de Media: Jacco Vonhof in Nieuwsuur: ‘We hebben meer makers nodig’

Tijdens een uitzending van Nieuwsuur op 7 februari 2025 hield Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland, een warm pleidooi voor het beroepsonderwijs en een positieve keuze voor vmbo en mbo....

18 augustus 2019

Themaweek: Week van het Familiebedrijf

Strategische continuïteit, werkgelegenheid, stabiele financiering, een bestuur met vertrouwen, betrokkenheid en korte communicatielijnen, verrassend innovatief, snelle besluitvorming; het zijn enkele van de vele voordelen van familiebedrijven. Maar er zijn...

25 april 2025

Bekijk de Captains of Cleaning uitzending: van technologie tot duurzaamheid en de mens

Op 24 april 2025 vond de eerste live-uitzending van 2025 van de talkshow Captains of Cleaning bij i-team Global plaats. Met Robert Stelling, Paul Fok, Meya Sollman, Yannick de...

10 november 2018

Met Wet arbeidsmarkt in balans (Wab) krijgt arbeidsmarkt grondige opknapbeurt

Minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid wil de tweedeling op de arbeidsmarkt aanpakken. Op 7 november heeft hij daarom de Wet arbeidsmarkt in balans (Wab) naar de Tweede...

19 december 2024

Kerstmagie in schoonmaakland: Wie heeft de mooiste ‘Kerstcommercial’?

Het is bijna Kerst en we ontdekken een nieuwe trend. Het zijn dit jaar niet alleen supermarktketens die met elkaar 'strijden' om de beste kerstcommercials, ook in schoonmaakland hebben...