18 oktober 2023

Tork Constante Luchtverfrisser™ draagt bij aan continu frisse sanitairbeleving

Het efficiënt runnen van sanitaire ruimtes is van cruciaal belang. Toch blijkt dit in de praktijk een moeizaam proces te zijn. Sanitaire ruimtes vormen namelijk de grootste bron van klachten, en zijn goed voor meer dan 45% van de klachten die facilitair managers ontvangen.¹ Om bedrijven te helpen dit soort klachten weg te nemen introduceert Tork de Tork Constante Luchtverfrisser™. Naast eenvoudig te installeren en bij te vullen, zorgt de nieuwe innovatie in de eerste plaats voor een continue frisheid die tot wel 90 dagen meegaat. Zo stelt Tork bedrijven in staat een hoge hygiënestandaard te garanderen en klachten weg te nemen.

Recent onderzoek van Tork laat zien dat 67% van de werknemers zegt dat ze eerder klagen over een sanitaire ruimte dan over enig ander aspect van hun kantoor.² Werknemers leggen hun klachten neer bij de facilitair managers, die hierin de zoveelste uitdaging op de werkvloer vinden. Daar komt bij dat nare geuren in sanitaire ruimtes een negatieve invloed hebben op de bedrijfsreputatie. Toch hebben veel traditionele luchtverfrissers moeite om effectief te zijn vanwege hun ‘spray and fade’-effect. Ze moeten ook vaak hoog aan de muur worden bevestigd om de hele sanitaire ruimte te verfrissen, wat allesbehalve ideaal is voor het controleren en bijvullen van dispensers.

“Bij het ontwikkelen van innovaties kruipen we altijd in de huid van onze klanten. Uit ons onderzoek bleek welke uitdagingen zij ondervonden met traditionele luchtverfrissers, zowel wat betreft de functie als de toegankelijkheid voor schoonmaakpersoneel. Hieruit bleek dat ze behoefte hadden aan een consistente oplossing, met een gelijkmatige en constante geur en ook een systeem dat veel eenvoudiger te onderhouden was”, zegt Meta Grundén van Essity’s professionele hygiëne-afdeling.

Nieuwe luchtverfrisser die de geur gelijkmatig en continu verspreidt
Tork heeft een nieuw systeem gelanceerd dat het naar eigen zeggen eenvoudiger maakt om sanitaire ruimtes constant fris te houden. Het maakt gebruik van een unieke, high-tech technologie zonder drijfgas om geuren continu en gelijkmatig te neutraliseren. Uit onderzoek blijkt dat de belangrijkste factor die bedrijven noemen bij het kiezen van een luchtverfrissingsproduct de “langdurige prestaties” zijn.³ De Tork Constante Luchtverfrisser™ kan tot 90 dagen meegaan voordat deze moet worden bijgevuld en is beschikbaar in een reeks geuren die nare geurtjes elimineren voor een consistente, frisse toiletervaring. Zo helpt Tork facilitair managers bij het voorkomen van klachten over de toiletten.

Makkelijk te onderhouden en opnieuw na te vullen
71% van de schoonmaakmedewerkers is het ermee eens dat als dispensers voor toiletten sneller en gemakkelijker bij te vullen zijn, ze meer tijd over hebben voor andere schoonmaaktaken.² De Tork Constante Luchtverfrisser™ dispenser is gecertificeerd als ‘Easy to use’ voor snel bijvullen.4 Doordat de dispenser op bereikbare hoogte geplaatst kan worden, vereenvoudigt Tork het onderhoud. Het bijvullen en vervangen van de batterij kan ook worden ingepland in bestaande schoonmaakroutines om het personeel kostbare tijd te besparen.

IoT-verbonden dispensers
Met Tork Vision Schoonmaken, ’s werelds toonaangevende datagestuurde schoonmaakoplossing, weten schoonmaakmedewerkers voortaan precies waar en wanneer ze alle Tork dispensers in het toilet moeten bijvullen. Met de nieuwe luchtverfrisserdispenser kunnen ze de dispensers gevuld houden en tijd besparen door onnodige controles te vermijden.

Dankzij het slimme en duurzame hygiënebeheer wordt het bieden van een frisse toiletervaring een fluitje van een cent.

Voor meer informatie: https://www.tork.nl/productinspiratie/luchtverfrisser-aanbod

1 Statistisch: gemiddelde over 2017 tot 2021, 185 respondenten Noord-Amerika, aannemers van bouwdiensten en commerciële schoonmaakbedrijven
2 Juni 2022 Gedragsmatig – Kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar kantoorsegmenten met 600+ respondenten in Noord-Amerika en Europa
3 Maart 2023 B2B International, kwantitatief marktonderzoek
4 Gecertificeerd door het Zweedse Reumafonds (SRA), getest volgens de ‘Design for All’-test, gepubliceerd in het Swedish Design Research Journal, 2011

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 september 2024

Bert van Boggelen: Meld je aan om de Werkdrukmeter te testen

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak volgt op de voet wat er gebeurt in de schoonmaakbranche. Zeker als het gevolgen heeft voor de samenwerking tussen opdrachtgever en opdrachtnemer...

11 november 2024

Tork lanceert Tork OptiServe® Toiletpapier Systeem

Met haar nieuwe Tork OptiServe® Toiletpapier Systeem helpt Tork de efficiëntie van facilitair managers en hun teams verbeteren en de impact op het milieu verminderen. Het hulsloze toiletpapier zorgt...

05 februari 2025

Primeur: eerste basistraining voor Eco-cat

Op 1 februari organiseerden Organic Cleaning Solutions, Nijhof Cleaning Services en Qualis Insight de eerste basistraining voor Eco-cat. Een primeur, want tijdens deze sessie maakten deelnemers voor het eerst...

02 november 2021

Ontmoeten, bijpraten en ontwikkelingen delen met AaRiverside

Elkaar weer zien, bijpraten en ontwikkelingen delen. Dat is het doel van Fredy Verkuijlen van AaRiverside toen hij ‘ja’ zei tegen de deelname aan de Schoonmaak Vakdagen. Hij kijkt...

31 oktober 2022

“Nooit meer discussie of de uren op de salarisstrook kloppen”

Nocore levert software aan een groot aantal schoonmaakbedrijven. De basis is een ERP-systeem voor afhandeling van arbeidsintensieve administratieve handelingen. Met daarbij ook de mogelijkheid om van modules als voor...

20 juni 2023

ISS neemt 1.000 vluchtelingen in dienst in Europa

ISS kondigt op 20 juni 2023, Wereldvluchtelingendag, aan dat het 1.000 vluchtelingen in dienst zal nemen voor zijn Europese activiteiten. Deze aankondiging vond plaats tijdens de Tent Partnership for...

28 maart 2025

Asito verzorgt topsport voor een stralendschoon Keukenhof

Keukenhof is dé plek waar het voorjaar tot leven komt. Elk jaar trekken meer dan 1,3 miljoen bezoekers naar de bekendste bloementuin ter wereld. Een geweldige ervaring, maar ook...

22 maart 2024

Spectro bouwt nieuw, duurzaam hoofdkantoor

In het tweede kwartaal van 2024 start Spectro met de bouw van het nieuwe hoofdkantoor aan de Drontermeer 14 te Oss. Om het groeiende team meer ruimte te bieden...

23 januari 2024

Nexaro en Groveko gaan strategisch (schoonmaak-)partnerschap aan

Het Duitse Nexaro GmbH en de Nederlandse schoonmaakgroothandel Groveko zijn een partnerschap aangegaan. De fusie met Groveko betekent voor de in Wuppertal gevestigde technologiestart-up Nexaro een uitbreiding van zijn...

17 november 2022

Niek Jan van Kesteren interim-voorzitter Schoonmakend Nederland

Het Bestuur van Schoonmakend Nederland heeft Niek Jan van Kesteren benoemd als interim-voorzitter. Hij vervult deze functie tot het moment dat Schoonmakend Nederland een nieuwe voorzitter heeft gevonden. Rob...