25 augustus 2022

SLIM subsidie per 1 september weer beschikbaar

De arbeidsmarkt is volop in beweging en de manier waarop we werken verandert. Ook voor het (schoonmaak-)mkb heeft dit gevolgen. Bijvoorbeeld bij het vinden van nieuwe mensen en het behouden van huidige medewerkers. Om nu en later wendbaar te blijven, is het ontwikkelen van de organisatie én het personeel erg belangrijk. De overheid helpt het mkb met een speciale subsidieregeling: de SLIM-regeling. Vanaf donderdag 1 september is het voor mkb-ondernemingen mogelijk om SLIM-subsidie aan te vragen.

SLIM-subsidie
Van 1 september t/m 30 september 2022 kunnen mkb-ondernemingen SLIM-subsidie aanvragen. Ondernemers kunnen subsidie aanvragen voor:

  • het doorlichten van hun onderneming om de scholingsbehoefte inzichtelijk te maken;
  • het krijgen van loopbaan- en ontwikkeladviezen voor het personeel;
  • het aanmoedigen van personeel hun kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen;
  • het aanbieden van een werkervaringsplaats.

Kijk in de Menukaart SLIM-regeling op hoewerktnederland.nl voor meer informatie over de mogelijkheden.

Aanvragen SLIM-subsidie
Voordat je SLIM-subsidie kunt aanvragen, moet je je registreren als aanvrager. Dat kan nu al via het Subsidieportaal van Uitvoering van Beleid. Let op dat je je registreert als het juiste type aanvrager.

Een volledige aanvraag bestaat vervolgens uit een aantal verplichte bijlagen, afhankelijk van het type aanvrager. Voor samenwerkingsverbanden zijn dit bijvoorbeeld een e-formulier, mkb-verklaring, de-minimisverklaring, activiteitenplan, begroting, samenwerkingsovereenkomst en eventueel een schriftelijke machtiging. Aanvragen worden direct op volgorde van binnenkomst behandeld, de loting is afgeschaft. Dat is mogelijk omdat er voldoende SLIM-subsidie beschikbaar is.

Klik hier voor meer informatie.

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 december 2018

Familiebedrijf Buné voert top 5 meest populair op Facebook in 2018 aan

Schoonmaakjournaal heeft ook een eigen Facebook-pagina. Bijna dagelijks posten we daar leuke berichten, interessante interviews, bijzondere blogs of eigen filmproducties. Deze vijf waren het meest populair in 2018. 1....

04 mei 2020

Top 3 meest gelezen in april: GWS dé Schoonmaker, Hygeniq en Schoonmaakgoeroe

In april mochten we ons extra inzetten voor vakspecifieke bijdragen op Schoonmaakjournaal. Dat leverde prachtige, waardevolle en exclusieve artikelen op. Dit is de top 3 meest gelezen op onze...

21 januari 2019

Belinda Dekkers trots op nieuwe website UL-Team: “Geanimeerd impact maken met facilitair trainingsaanbod”

Hoe maak je als opleidingsbureau online impact? Op een manier die bij jou en jouw doelgroep past? Die vragen stelde UL-Team zichzelf voor de bouw van haar nieuwe website....

11 december 2023

Gradez en Siev slaan handen ineen

Gradez is officieel sponsor geworden van MKB-branchevereniging Schoonmaken is een Vak – SIEV. Leon Habraken: “We delen de overtuiging dat schoonmaken een vak is en bundelen onze kracht om...

29 mei 2022

Zero Waste Wandeltours

Hoe doe je boodschappen met minder plastic? Bij welke winkels kun je terecht met je eigen bakjes en zakjes? Wil je gelijkgestemden ontmoeten die ook graag minder plastic gebruiken?...

20 maart 2019

De Dag van de Schoonmaker geeft startsein op internationale Dag van het Geluk

“Juist vandaag, op de internationale dag van het geluk, trappen we af met de organisatie van de vierde landelijke Dag van de Schoonmaker”, vertelt het organisatieteam van De Dag...

23 december 2021

Primeur: Makita introduceert eerste professionele robotstofzuiger

Als consument kan je al langer een robotstofzuiger kopen, voor de professionele schoonmaakmarkt was er nog geen versie ontwikkeld. Maar daar komt begin 2022 verandering in. Dan introduceert Makita...

15 mei 2022

Breedweer gaat impact maken met de Rijksoverheid

Breedweer Facilitaire Diensten gaat impact maken met de Rijksoverheid en bij Defensie in het zuiden van het land. Vanaf september gebruikt de facilitaire dienstverlener uit Uitgeest haar dienstverlening om...

09 juni 2023

Tijd voor een make-over!

Na vele (gewijzigde) herdrukken en duizenden exemplaren van het lesboek ‘Schoonmaken is een Vak’ vond SVS Opleidingen het tijd voor een totale make-over. Afgelopen maand mochten de eerste cursisten...

29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins...