26 september 2022

MAS Dienstverleners lanceert MAS Fonds

MAS Dienstverleningsgroep lanceert het Mas Fonds. Hiermee zet het bedrijf een nieuwe stap in het sociaal ondernemerschap. Met als doelstelling: ondersteuning voor medewerkers en hun gezinnen in tijden van nood, voor opleidingen en innovaties. Dit nieuwe initiatief sluit naadloos aan bij de visie van oprichter Rahma El Mouden: “Inclusiviteit is het kernbegrip van MAS”.

De presentatie van het MAS Fonds vindt plaats tijdens een bijeenkomst ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het bedrijf, waarin behalve MAS ook andere ondernemingen de afgelopen jaren zijn geïntegreerd: MAS Zone 3, een facilitair bedrijf met sociale doelstellingen, MAS Zand, Zeep en Soda, een schoonmaakbedrijf gevestigd in Utrecht, en een aantal gerichte activiteiten in de zorg behoren tot de huidige onderdelen van de Groep.

Sociaal ondernemen
Rahma El Mouden heeft de dagelijkse leiding van MAS Dienstverleners Groep met ruim 650 medewerkers enkele jaren geleden overgedragen aan haar dochter Oumaima El Mouden. Na de start in 1997 van het schoonmaakbedrijf had de oprichter als een van de belangrijkste doelstellingen om haar bedrijf om te vormen tot een sociale onderneming. “Het bedrijf opereert primair met een maatschappelijke missie. Inclusiviteit is het kernbegrip van MAS: iedereen doet mee, opdrachtgevers, medewerkers.”

De oprichting van het MAS Fonds is een volgende stap in de ontwikkeling van MAS als sociale onderneming. Het Fonds voorziet in middelen ter ondersteuning van MAS-werknemers. Het fungeert als noodfonds, opleidingsfonds, gezinsfonds en innovatiefonds voor de medewerkers en hun kinderen en wordt gefinancierd vanuit de MAS Groep.

De eigen ervaringen van Rahma als schoonmaakster, werden later de drijfveer voor haar als ondernemer. “Wat ik meemaakte, maakt iedereen mee. Ik zag dingen die gewoon niet kunnen. En ik ging er iets aan doen. Want verder deed niemand dat”, aldus Rahma. “Dat mensen niet gezien worden. Niet gehoord worden. Niet begrepen worden. Dat schoonmakers er niet toe doen als mens – misschien zelfs niet als werknemer.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 oktober 2025

Meten is weten: zo houd je medewerkers betrokken!

Werkgelukmetingen op de werkvloer kunnen heel vruchtbaar zijn. Ze kunnen leiden tot meer betrokkenheid, betere verbinding en zelfs een verhuizing naar een inspirerender kantoor. In dit artikel lees je...

28 juni 2023

Partnership CSU en Villa Pardoes voelt als familie

Vlak bij het mooiste sprookjespark van de wereld ligt een bijzondere vakantieverblijf. In Villa Pardoes komen dromen van ernstig zieke jonge kinderen en hun ouders, broertjes en zusjes uit....

22 december 2023

#FotoFriday Glazenwassers hebben hart voor de Zorg (2)

Meerdere glazenwassers laten tijdens de actieweek, geinitieerd door Schoonmakend Nederland, hun Hart voor de Zorg zien. Met lekkers en gezelligheid verrassen zij tussen 11 en 22 december bewoners van...

20 januari 2022

Thuismakers van Zizo van start

Onlangs is Zizo van start gegaan. Een nieuw initiatief van CSU om professionele schoonmaak thuis bij medewerkers van bedrijven te brengen. Om hen te helpen met het afvinken van...

23 mei 2022

Schoonmaakpraktijk versus schoonmaakprogramma’s

Tijdens de VSR Controleurs-/Inspecteursdag was er eindelijk weer uitwisseling. Op 9 mei was er een VSR Controleurs-/Inspecteursdag van VSR en Stichting Schoonmaakkwaliteit (SSK) bij BOVAG in Bunnik; toch wel...

06 juni 2023

SIEV op Vakbeurs Facilitair: “We zijn een luisterend oor”

Voel de kracht van het mkb, de samenwerking met én tussen de leden, de vele stappen die het SIEV-bestuur zet voor de leden en het luisterend oor voor alle...

07 maart 2019

Impressie codecongres Van Principe naar Praktijk, zo werkt het: “Het moet kloppen”

“Als je verantwoordelijk marktgedrag aan partijen vraagt, met wie je samenwerkt, moet je zelf het goede voorbeeld geven, het moet gewoon kloppen”, benadrukt president-directeur ProRail, Pier Eringa. Hij was...

22 juli 2022

Rabishe 12,5 jaar in dienst

“Wat een mijlpaal voor onze medewerker Rabishe. Op 15 juni was zij alweer 12.5 jaar in dienst. Van harte gefeliciteerd en op naar het volgende jubileum!” Met deze woorden...

14 mei 2019

Hijman nodigt uit voor Glas-Geveldag en Vloerendag op 22 mei

Ieder jaar organiseert Hijman haar glas- en geveldag. Dit jaar breidt zij haar programma uit met vloeronderhoud. Belangstellenden kunnen op woensdag 22 mei tussen 10.00-17.00 uur rekenen op interactie met...

07 februari 2022

Op 10 juni 10e editie Schoonmaaktourdag: “Weer de eerste route onder onze wielen”

Drie motorfreaks, één idee: met vak- en branchegenoten met een motor, cabrio of oldtimer toeren over de meest mooie routes in Nederland. Rob den Hertog (RAI/Interclean Amsterdam), Erik Pos...