26 september 2022

MAS Dienstverleners lanceert MAS Fonds

MAS Dienstverleningsgroep lanceert het Mas Fonds. Hiermee zet het bedrijf een nieuwe stap in het sociaal ondernemerschap. Met als doelstelling: ondersteuning voor medewerkers en hun gezinnen in tijden van nood, voor opleidingen en innovaties. Dit nieuwe initiatief sluit naadloos aan bij de visie van oprichter Rahma El Mouden: “Inclusiviteit is het kernbegrip van MAS”.

De presentatie van het MAS Fonds vindt plaats tijdens een bijeenkomst ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het bedrijf, waarin behalve MAS ook andere ondernemingen de afgelopen jaren zijn geïntegreerd: MAS Zone 3, een facilitair bedrijf met sociale doelstellingen, MAS Zand, Zeep en Soda, een schoonmaakbedrijf gevestigd in Utrecht, en een aantal gerichte activiteiten in de zorg behoren tot de huidige onderdelen van de Groep.

Sociaal ondernemen
Rahma El Mouden heeft de dagelijkse leiding van MAS Dienstverleners Groep met ruim 650 medewerkers enkele jaren geleden overgedragen aan haar dochter Oumaima El Mouden. Na de start in 1997 van het schoonmaakbedrijf had de oprichter als een van de belangrijkste doelstellingen om haar bedrijf om te vormen tot een sociale onderneming. “Het bedrijf opereert primair met een maatschappelijke missie. Inclusiviteit is het kernbegrip van MAS: iedereen doet mee, opdrachtgevers, medewerkers.”

De oprichting van het MAS Fonds is een volgende stap in de ontwikkeling van MAS als sociale onderneming. Het Fonds voorziet in middelen ter ondersteuning van MAS-werknemers. Het fungeert als noodfonds, opleidingsfonds, gezinsfonds en innovatiefonds voor de medewerkers en hun kinderen en wordt gefinancierd vanuit de MAS Groep.

De eigen ervaringen van Rahma als schoonmaakster, werden later de drijfveer voor haar als ondernemer. “Wat ik meemaakte, maakt iedereen mee. Ik zag dingen die gewoon niet kunnen. En ik ging er iets aan doen. Want verder deed niemand dat”, aldus Rahma. “Dat mensen niet gezien worden. Niet gehoord worden. Niet begrepen worden. Dat schoonmakers er niet toe doen als mens – misschien zelfs niet als werknemer.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

04 mei 2020

Top 3 meest gelezen in april: GWS dé Schoonmaker, Hygeniq en Schoonmaakgoeroe

In april mochten we ons extra inzetten voor vakspecifieke bijdragen op Schoonmaakjournaal. Dat leverde prachtige, waardevolle en exclusieve artikelen op. Dit is de top 3 meest gelezen op onze...

16 december 2022

#FotoFriday The White House?

Het lijkt op The White House, maar in werkelijkheid zie je het kantoor van Schoonmaakbedrijf Exclusive in Halsteren. Een bijzondere plek om schoon te maken. Dat deed het team...

31 december 2021

Een inspirerend nieuw jaar

De redactie van Schoonmaakjournaal wenst je een goede afsluiting van 2021 en een inspirerend begin van het nieuwe jaar. Geniet samen van een gezond, aandachtvol en groen 2022! In...

08 maart 2022

Bedrijven van overleden Gerard Spoor gaan door

Carling Opleidingen, Qualis Insight to Quality, LOSK en Keurmerk Verantwoord Schoon: de vier bedrijven en diensten van Gerard Spoor gaan door. De op 20 februari 2022 overleden passievolle en...

21 december 2021

IBN/Vebego neemt Toekomst Schoonmaakbedrijven over

De combinatie IBN/Vebego heeft overeenstemming bereikt met de aandeelhouder René Wittens van Toekomst Schoonmaakbedrijven omtrent de voorgenomen overname voor het einde van het jaar. “Twee maatschappelijk betrokken organisaties, waarin...

02 december 2022

ATARIMAE

Japanse voetbalfans die zelf het voetbalstadion schoonmaken na afloop van de voetbalwedstrijd. Afgelopen weken zagen we hiervan veel filmpjes. Ditmaal had het Japanse elftal de wedstrijd gewonnen. Maar ook...

04 januari 2023

Clean Event 2023

Op 18 april 2023 organiseert Clean Mikrocentrum het ‘Clean Event 2023’ voor bedrijven in de industriële en high tech keten. Omdat schone producten een ‘must’ zijn en ook toeleverende...

08 december 2022

Women in cleaning

Consensus Group lanceert ‘Women in Cleaning’. Een platform en e-book om de verhalen van vrouwen in de schoonmaakbranche te delen. “In de loop der jaren hebben we samengewerkt met...

17 augustus 2019

Succesvol Marketingcafé ‘braint’ over Schoonmaak Vakdagen: uniek, uitdagend, innovatief en onderscheidend

Het creatieve brein van exposerende marketeers werd op de proef gesteld tijdens de eerste editie van het Schoonmaak Vakdagen Marketingcafé. Dertien heren en dames, die aanwezig zullen zijn op...

07 maart 2023

CO2-rapportageplicht voor zakelijke mobiliteit is uitgesteld

Bedrijven met meer dan 100 medewerkers in dienst worden verplicht om te gaan rapporteren over het zakelijke verkeer en het woon-werkverkeer van de medewerkers. Deze registratieplicht is met een...