22 juni 2017

Koopcentrum Akerpoort kiest voor ICE iS1100 veegmachine

ICE Benelux leverde onlangs een nieuwe ICE veegzuigmachine af op Koopcentrum Akerpoort in Amsterdam. Het winkelcentrum behoort tot één van de grootste Outlet Mall’s in Nederland. De slimme veegmachine zal dagelijks ingezet worden om bezoekers een schone winkelbeleving te bieden.

Volgens Henk van Oort, verantwoordelijk voor het onderhoud van deze supermall, is de keuze op ICE Benelux gevallen vanwege het onderscheidende Full-service Lease concept. “Op zich zijn er meerdere aanbieders die voor een vaste maandprijs een schoonmaakmachine leveren, maar ICE leverde deze als enige met een Lithium-ion batterij en smart technologie. Dat is meerwaarde voor ons als beheerder van het centrum, we hebben de werkuren nu inzichtelijk en kunnen dat gebruiken in de calculatie van de servicekosten voor de huurders, de data uit de machine staan in een handige App en krijgen wij via het web portaal van ICE aangeleverd. Daar hoeven we niets extra’s voor te betalen of abonnementen voor af te sluiten.”

Hoge eisen
“Akerpoort stelt de eisen voor een een schone winkelbeleving hoog. Er zijn maatregelen genomen voor zwerfvuil-preventie en kauwgom wordt maandelijks verwijderd. De gratis parkeergarage is opvallend schoon door de dagelijkse veegbeurten. Hiermee is de kans op herbevuiling sterk kleiner geworden.  Een schonere omgeving nodigt immers minder uit tot het op straat gooien van blikjes en dergelijken.”

Grover vuil is geen probleem
“De ICE iS1100L heeft geen moeite met grover vuil zoals een koffiebeker of een blikje. Deze veegmachine neemt dat moeiteloos op, er is namelijk een speciale grote grofvuilklep aan de voorzijde die omhoog kan middels een voetpedaal” aldus Henk van Oort. We zijn bijzonder content over deze machine.”

Technische support van ICE ontzorgt
“Deze slimme veegmachine wordt op afstand in de gaten gehouden door ICE, en dat vinden wij niet erg, als er iets misgaat, bijvoorbeeld een stuk plastic in de hoofdborstel waardoor de borstelmotor wordt belast, geeft het systeem een notificatie door aan de technische support van ICE. Die kan dus razendsnel reageren, dat is een geruststellend idee en uitval is hiermee tot een minimum beperkt”, vertelt Van Oort.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 februari 2023

Duurzaamheid en partnership leiden tot verlenging samenwerking AFAS Live en Effektief

Sinds 2007, toen AFAS Live nog de Heineken Music Hall heette, is Effektief verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud op deze locatie. Na het aanbestedingstraject in 2021 succesvol te hebben doorlopen,...

01 februari 2022

Cruciale rol schoonmakers in afvalbeheer

Afval in bedrijven wordt dagelijks in vele soorten en hoeveelheden geproduceerd. Een groeiend aantal bedrijven scheidt hun afval ook in steeds verschillende stromen. Vroeger was het vooral papier en...

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...

27 februari 2022

In the picture

In de afgelopen tijd is bij landelijke dagbladen en magazines ook steeds meer aandacht voor de schoonmaak. Zo kopte het AD op 23 februari met het artikel ‘Eline doet...

07 februari 2022

Op 10 juni 10e editie Schoonmaaktourdag: “Weer de eerste route onder onze wielen”

Drie motorfreaks, één idee: met vak- en branchegenoten met een motor, cabrio of oldtimer toeren over de meest mooie routes in Nederland. Rob den Hertog (RAI/Interclean Amsterdam), Erik Pos...

08 februari 2022

Branchevereniging SieV viert met trots haar 2e lustrum!

TOEN: “Vast staat dat wij in 5 jaar tijd van ‘Sjors van de Rebellenclub’ naar een solide mkb-branchevereniging zijn gegroeid. Toen met meer dan 160 leden en groeiende is...

29 oktober 2019

31 oktober: Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie in Store van de Toekomst

Op donderdagmiddag 31 oktober organiseert het team van Schoonmaakjournaal – Esther, Henk en Petra – in de Paardekooper Store 2.0 Rotterdam een PizzaMarketingSessie met een kleine club relaties met...

14 oktober 2022

43 kilo plastic besparen

Karin Rademaker van Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is al ruim 25 jaar een klant van GWS dé schoonmaker. Gaby Westelaken: “Wij werkten er al met Smart Cleaning...

30 oktober 2025

Meten is weten: zo houd je medewerkers betrokken!

Werkgelukmetingen op de werkvloer kunnen heel vruchtbaar zijn. Ze kunnen leiden tot meer betrokkenheid, betere verbinding en zelfs een verhuizing naar een inspirerender kantoor. In dit artikel lees je...

08 januari 2022

Desinfectie winkelwagentjes niet echt nodig

Een winkelwagentje hoef je niet te desinfecteren. Dat stelt de NOS in een artikel op haar website. Navraag van de redacteur bij deskundigen en een blik op de website...