20 oktober 2021

Wereldwijde Thank Your Cleaner Day!

Op woensdag 20 oktober is het weer Thank Your Cleaner Day! Dit is een speciale dag die één keer per jaar in het teken staat van alle schoonmakers. Samen met lokale partners uit de deelnemende landen wil Kärcher van de gelegenheid gebruik maken om de mensen te bedanken die onze leef- en werkomgeving, veilig en hygiënisch houden.

Thank Your Cleaner Day is de dag waarop kantoormedewerkers hun schoonmaakpersoneel kunnen laten weten dat ze hun werk erkennen en waarderen. Zeker in deze tijd, waarin hygiëne belangrijker is dan ooit, is hun centrale rol in onze samenleving duidelijker dan ooit. In een schone, goed onderhouden (werk)omgeving, wordt het risico op overdracht van ziekteverwekkers aanzienlijk geminimaliseerd. Desinfectiemaatregelen zijn ook alleen effectief als vloeren, oppervlakken etc. vooraf zijn ontdaan van vuil. Het werk van professionele schoonmakers is dus een essentieel onderdeel in de strijd tegen ziekteverwekkers zoals het coronavirus, dat onze erkenning verdient.

Waardering en respect
Kärcher heeft heel veel waardering en respect voor deze geweldige schoonmakers, die elke dag schitteren zodat jij kan shinen op een schone, frisse, verzorgde werkplek. Bovendien zijn schoonmakers natuurlijk veel meer dan alleen hun beroep. Het zijn vertrouwde gezichten op kantoor of in de fabriek, sfeermakers die zachtjes zingen of lachend rondlopen. Warme mensen waarmee je ’s ochtends snel even een praatje of grapje maakt. Ze zijn onderdeel van ons dagelijkse leven.

Ruim 20 landen wereldwijd doen mee
Thank Your Cleaner Day groeit jaarlijks steeds meer. Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 20 landen die meedoen aan deze speciale dag voor schoonmakers; van Nederland tot aan Australië en van Singapore tot aan de Verenigde Staten.

Meer weten over Thank Your Cleaner Day?
Klik hier voor meer informatie over de lokale en internationale activiteiten van Kärcher rondom Thank Your Cleaner Day in diverse landen..

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 februari 2023

‘One voice in cleaning’

Donderdag 9 februari verzamelden zo’n 40 schoonmaakprofessionals zich bij Kärcher in Made. Op uitnodiging van Greenspeed, Kärcher, Unimop en European Cleaning Journaal. Het was een aftrap van een nieuw...

13 oktober 2023

Vlieg met me mee

Hoe mooi en bijzonder is het als je als kind in een kleurrijke luchtballon boven je eigen streek zweeft? Twee jonge, chronisch zieke tieners beleefden het onlangs en voeren...

27 april 2022

Oproep treinschoonmakers Koningsdag

Neem op Koningsdag het afval mee de trein uit. Deze oproep doen de treinschoonmakers dit jaar aan de treinreizende feestvierders. Hago Rail Services meldt in haar nieuwsbericht dat Koningsdag...

13 oktober 2025

Blog Esther van der Lelie: “Zullen we meer samenwerken en plezier maken?”

Afgelopen week ben ik weer een jaar ouder geworden. Mijn dochter vroeg aan mij: ‘Welk woord kies jij voor het komende jaar?’ Plezier, zei ik meteen.Het afgelopen jaar was...

04 oktober 2023

Go Cleaning: “De Vakdagen geven ons perfect gelegenheid om iedereen te ontmoeten”

In november vinden de Schoonmaakvakdagen weer plaats. Exposanten en sponsoren vertellen in een serie over hun deelname aan deze vakbeurs in de afgelopen jaren. Vandaag vertelt Gunther Bolleurs van...

16 januari 2022

Een opgeruimd leven

Om goed te kunnen schoonmaken is een opgeruimd pand of bureau essentieel. Het opruimen is een taak voor de opdrachtgever of gebruikers van een pand. Toch helpen schoonmakers vaak...

27 januari 2023

#FilmFriday Dirty job: auto’s schoonmaken

Wat zijn de dirty jobs in de provincie? Stoomreiniging Zeeland laat zien wat ze tegenkomen bij het schoonmaken van voertuigen: sigaretten, haren, nagels en nog veel meer…..Kortom: vieze auto’s...

29 mei 2025

Webinar: Ontdek de geheimen van effectieve vacatureteksten

Ontdek de Schoonmaak en Stichting Lezen & Schrijven organiseren op 24 juni om 10 uur het webinar: Ontdek de geheimen van effectieve vacatureteksten. Tijdens dit (gratis) webinar leer je...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

07 april 2022

Inspiratie, innovatie en connectie bij FMNextGen op Interclean

Op 10 mei aanstaande organiseren we op Interclean in RAI Amsterdam weer een FMNextGen-bijeenkomst. Een ontmoeting die in het teken staat van innovatie, inspiratie en connectie. Ben jij erbij?...