1 maart 2023

Briefje van Peet: een welgemeend compliment

Beste schoonmaker,

Ik ben oprecht blij dat je er bent vandaag; een welgemeend compliment, dat belangrijk is voor jou. Jij bent een held die onze branche maakt!

Oprechte, welverdiende complimenten gunnen we alle schoonmakers in dienst of eigen dienst, in de thuiszorg of specialistische reiniging. Een compliment geven geeft een voldaan gevoel. Voor de ontvanger en de gever.

En ja, laat het nou net vandaag – 1 maart 2023 – Complimentendag zijn.

Beste schoonmaker, je verdient het om vandaag een stralende dag te krijgen. Om in het zonnetje te worden gezet. Door een compliment te krijgen! Een compliment klinkt zo vanzelfsprekend. Als iets goed gaat, ontvang je een compliment of geef je er een. Toch wordt het in de praktijk te weinig gedaan. Laten we het ons aanleren om een compliment te geven, er alert op zijn en er blij van worden. Want in deze uitdagende tijden kunnen we allemaal wel wat extra waardering en steun gebruiken.

Dus… maak ook vandaag ieders dag blij. En die van jezelf.

Ooooh ja, voordat ik het vergeet. Vorig jaar trokken we met de complimentenestafette een sprintje naar De Dag van de Schoonmaker. Ook dit jaar – wederom op 15 juni – zetten we in op de missie van De Dag van de Schoonmaker: Bedankt, jij maakt het verschil!

Namens het team van vrijwilligers van De Dag van de Schoonmaker,
Petra de Bruin,
enthousiaste marketeer met een schoonmaakhart

Journalist en auteur Jan Dijkgraaf inspireerde mij (en vele anderen) met zijn dagelijkse Briefje van Jan. Daardoor zette ik mijn bloggen voort in de vorm van Briefje van Peet. Met dank aan Jan! Jan schrijft dagelijks een internetcolumn over politici, bestuurders en BN’ers. Informerend en scherp, want Jan neemt geen blad voor de mond. Ook ik kan een kritische pen oppakken. Voor en over mijn bekende wereld – de schoonmaak – en mijn nieuwe wereld. Ik ga voor eerlijkheid, respect en positiviteit. Je zult het ervaren.

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 november 2021

Monumentaal kunstwerk

Kunstenaar Klaus Dauven bracht in het Franse Jura een ‘reversed graffiti’ kunstwerk aan op de 110 meter hoge en 430 meter lange muur van de stuwdam Vouglans. Met deze...

26 november 2021

Wonderschoon!

Handen wassen met een gedicht. Dat betekent een momentje voor hygiëne én schone kunst. Met de Wonderschoon!-zepen van Werfzeep. Want Wonderschoon! zit in een wikkel met een gedicht erop...

14 mei 2019

Van der Windt Verpakking en Morssinkhof – Rymoplast starten duurzame samenwerking

Van der Windt gaat voor zijn afvalzakken hergebruikt kunststof van Morssinkhof – Rymoplast gebruiken. Hiervoor recyclet Morssinkhof – Rymoplast Europees kunststof afval, hoofdzakelijk afkomstig uit Nederland en België. Powersterko...

30 september 2022

Waardering op de werkvloer

Deze week was de Nationale Meewerkweek. Vele directieleden en leidinggevenden werkten mee op de werkvloer. Zo ook Chahira de Keijzer, Districtsmanager bij CSU Cleaning Services. Met een foto op...

16 februari 2023

Fill it. Drop it. Shake it. Clean it.

Vandaag, 16 februari 2023, is de lancering van EzyQlean: nieuwe, krachtige reinigers in hoogconcentraat, geleverd in plasticvrije sachets waar de gebruiker zelf water aan toevoegt. Ontwikkeld om de impact...

09 oktober 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): “We moeten schoonmakers helpen hun werk beter te doen”

Schoonmaken kan slimmer, leuker en schoner. Daar is Pim Hilgerdenaar, eigenaar en directeur van Crohill, van overtuigd. Met zijn team ontwikkelt hij schoonmaakmethodes die de werkdruk verlagen, het werkplezier...

18 februari 2022

12,5 jarig jubileum voor Marian

Marian Schniermanni was op 1 december 2021 12,5 jaar in dienst bij Asito. Na onze oproep voor foto’s van mede-jubilarissen in de branche, omdat Schoonmaakjournaal 10 jaar bestaat, reageerde...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

05 september 2022

“We adviseren, inspireren en sensibiliseren over duurzaamheid”

Werken aan een schone toekomst is slim. BOMA heeft dan ook een sterke motivatie om een positieve impact te leveren, niet alleen met middelen en dienstverlening maar ook met...

30 december 2018

Oproep FM Next Generation genereert hoogste bereik op LinkedIn in 2018

“We zijn heel trots op het bereik met onze company page op LinkedIn, waarop we dit jaar bijna 250 exclusieve en eigen producties posten. Maar ook op het feit...