22 juni 2022

Kamerbezoek bij Multifill

Het is tijd dat de politiek prioriteit gaat geven aan strategische autonomie en het MKB herkent als onmisbare motor. Branchevereniging van reinigings- en desinfectiemiddelen NVZ nam daarom contact op met de Tweede Kamer en nodigde hen uit voor een werkbezoek bij een van onze leden. Op vrijdag 17 juni bezocht Tweede Kamerlid Erik Haverkort (VVD) schoonmaakmiddelen producent Multifill.

“We moeten duurzame productie van belangrijke grondstoffen en producten op eigen bodem stimuleren”, zo begon Hans Razenberg (NVZ) het werkbezoek. “De coronapandemie heeft het belang van infectiepreventie sterk benadrukt. Voor goede hygiëne het correct gebruik van geschikte reinigings- en desinfectiemiddelen van cruciaal belang. Maar de beschikbaarheid van cruciale grondstoffen voor deze producten staat sterk onder druk door de pandemie en de oorlog in Oekraïne. Het is van groot belang dat we als EU en Nederland onderwerpen als strategische autonomie een véél hogere prioriteit geven, om zélf de touwtjes in handen te hebben.” MKB is de onmisbare motor“, benadrukt Erik Haverkort.

Nederland is rijk aan een breed scala aan veelzijdige fabrikanten, waaronder menig welwillend familiebedrijf, zoals Multifill, dat hard werkt aan het op een duurzame manier produceren van kwalitatief hoogwaardige producten. Ontwikkelingen uit eigen land, zoals de situatie met multinational Tata Steel, veroorzaken grote zorgen over de veiligheid van mens en milieu in Nederland. Het zijn juist deze eerstgenoemde MKB’s voor wie het steeds moeilijker wordt het hoofd boven water te houden. De politiek zal moeten samenwerken met een welwillende industrie om veiligheid van mens en milieu te kunnen waarborgen.

Op de foto staan v.l.n.r.: Marita Vaes (NVZ), Marc Bakker Schut (Multifill), Marten Kops (NVZ), Erik Haverkort (Tweede Kamerlid VVD), Hans Razenberg (NVZ), Claire Dijkman (persoonlijk medewerker) en Paul Ubink (Van Dam Bodegraven).

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 februari 2023

Medewerkerstevredenheid 1nergiek stijgt naar een 8

Meer trots, meer betrokkenheid en meer tevredenheid: wederom groeit schoonmaakbedrijf 1nergiek in tevredenheid onder haar medewerkers: van 7,84 (2020) naar 8,09 (2022). De top 3 die de 550 medewerkers...

26 september 2022

63% medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie

Een ruime meerderheid (63%) van werkend Nederland vindt dat directies niet goed naar (uitvoerend) personeel luisteren. Bovendien zegt 40% van de mensen dat hun werkgevers ronduit te weinig doen...

25 april 2024

De Nationale Schoonmaak Golfdag keert terug: hét netwerkevenement voor de schoonmaakbranche

Dit jaar wordt de Nationale Schoonmaak Golfdag opnieuw georganiseerd, hét netwerkevenement voor organisaties uit de schoonmaakbranche. Op woensdag 12 juni zijn directie, management en betrokkenen uit de schoonmaaksector van...

16 juni 2023

#FotoFriday Terugblik De Dag van de Schoonmaker

Het was overweldigend hoeveel bedrijven en organisaties aandacht aan De Dag van de Schoonmaker hebben besteed. Social media stond bomvol met foto’s en filmpjes van schoonmakers die in het...

23 september 2024

Mkb’ers kunnen werkgeluk vergroten met meer leermomenten

Voor de Week van het Werkgeluk die op 23 september 2024 start, vraagt het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid aandacht voor leren op het werk. Want leren op...

04 oktober 2021

Onderhandelingen nieuwe cao Schoonmaak van start op 4 oktober

Op maandag 4 oktober zijn de onderhandelingen voor de nieuwe cao Schoonmaak van start gegaan. Een cao die geldt voor de 125.000 schoonmakers in Nederland “Wij hebben tijdens de...

12 februari 2024

10 jaar Made Blue Foundation: ‘Schoon drinkwater voor iedereen op deze wereld’

Een idealistisch avontuur van drie ondernemers, Frank van der Tang, Machiel van Dooren en Robin Pot is uitgegroeid tot een volwaardige én ondernemende Foundation, die internationaal opereert en successen...

01 juni 2023

The Original: groen, efficiënt en gezond

Greenspeed bracht in 1995 als éérste in de Benelux de microvezeltechniek op de professionele schoonmaakmarkt met de Greenspeed Original. “De kwaliteit was meteen spot on, daarom kennen we de...

11 december 2023

Gradez en Siev slaan handen ineen

Gradez is officieel sponsor geworden van MKB-branchevereniging Schoonmaken is een Vak – SIEV. Leon Habraken: “We delen de overtuiging dat schoonmaken een vak is en bundelen onze kracht om...

17 september 2025

CSS Schoonmaakdiensten wordt Coppejans Schoonmakers

CSS Schoonmaakdiensten gaat verder onder een nieuwe naam: Coppejans Schoonmakers. Een handelsnaam die de rijke geschiedenis van het familiebedrijf eert en tegelijk de toekomst omarmt. Voor klanten en partners...