21 augustus 2023

Jongeren kiezen duurzaam

Jongeren zijn meer betrokken bij duurzaamheid dan ooit tevoren. Het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen meldt dat DPG Media Nederland en Panel Inzicht dit onlangs hebben onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat 42% van de jongere generatie gelooft dat kinderen zich meer bezighouden met duurzaamheid dan hun ouders. 44% van de 18-29 jarigen voelt zich daarbij schuldig over hun consumptiegedrag.

Het kenniscentrum vertelt over het bewust omgaan met duurzaamheid door jongeren. Dit betreft niet alleen eigen onderzoek doen naar of bedrijven of producten wel duurzaam zijn maar ook over het maken van bewuste keuzes. Zij zijn bereid keuzes te maken voor het wel of niet kopen van producten of diensten die daadwerkelijk duurzaam zijn en laten duurzaamheid hun keuze voor een baan beinvloeden. Bovendien kunnen bedrijven en organisaties die eerlijke, geloofwaardige over hun activiteiten vertellen, rekenen op loyaliteit van deze kritische jongere consumenten. Het wordt dus steeds meer een essentiele factor voor succes in de huidige maatschappij.

Meer weten over het onderzoek dat DPG Media Nederland en Panel Inzicht in juni 2023 hebben gehouden? Download de uitkomsten hier. 

Lees het volledige artikel hier: Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 april 2020

#nieuwsnotendop Consumatics, Hago Next, Kärcher en Westerveld

Erik van der Eik nieuwe bestuurder Hago Next Hago Next heeft per 1 mei 2020 een nieuwe directeur: Erik van der Eik, die zichzelf ziet als ‘verbinder in facilities’....

30 augustus 2023

Workshop aanbesteden: Leer in één dag het spel spelen

“Als je aan het spel aanbesteden wil meedoen, moet je de spelregels kennen.” En daarom organiseert aanbestedingspecialist Octavia Siertsema samen met Advocaat Tjeerd Grunbauer op 9 november 2023 de...

08 januari 2025

2theloo in zwaar weer: op zoek naar een koper

De Nederlandse wc-keten 2theloo kampt met financiële problemen. Zo meldt het FD in de eerste week van 2025. Volgens het jaarverslag is de toekomst onzeker.  Directeur Chris Meijers blijft...

28 november 2023

Betaalbaarheid zakelijke mobiliteit hoofdpijndossier voor ondernemers

Uit een mobiliteitsonderzoek van ANWB Zakelijk onder 497 ondernemers blijkt dat de betaalbaarheid van mobiliteit de grootste zorg is onder ondernemers. In dit onderzoek – gedaan in oktober 2023...

31 december 2021

Lof der gewone mensen

Het Koekoekmuseum in Kleef presenteert tekeningen als ‘lof der gewone mensen’. De onmisbaren zoals boeren, vissers en dienstmeisjes. Een thema dat goed aansluit bij de huidige tijd, waarin ook...

30 december 2018

Filmintroductie: Fybots 1e autonome veegrobot

Consensus Services presenteert zijn nieuwste disruptieve aanwinst: de Fybots Sweep XL – de eerste volledig autonome veeg cobot. De Fybots is een volledig autonome veeg cobot die zich door...

11 juli 2023

Terugblik Webinar ‘Schoon genoeg van opleiden?’

Op 6 juli organiseerden VSR en de RAS het webinar ‘Schoon genoeg van opleiden?’. Om met diverse marktpartijen van gedachten te wisselen over opleiden. Om te horen of organisaties...

18 november 2025

Kennissessie op 11 december: Samen werken aan sterk werk

Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak en FMN organiseren een kennissessie over de Kwaliteit van arbeid in aanbesteding en contractuitvoering. Je bent welkom om op donderdag 11 december 2025 aan deze...

01 mei 2015

CLP: nieuwe verordening voor gevarensymbolen op reinigingsmiddelen

Per 1 juni 2015 geldt CLP (Classification, Labelling and Packaging), een nieuwe communicatiemethode voor de gevaren van chemische stoffen en mengsels. Reeds sinds 2009 is GLP in werking getreden,...

20 januari 2025

Blog Edgar van Engelen(Qualis Insight): ‘Samenwerking is nodig op elk niveau’

Blog Edgar van Engelen (Qualis Insight): 'De schoonmaakbranche is een multiculturele branche, waarin samenwerking essentieel is. Samenwerking tussen verschillende culturen, verschillende schoonmaakbedrijven, en schoonmaakbedrijven en opdrachtgevers. Als je elkaar...