16 oktober 2023

Meclean: “De Schoonmaak Vakdagen zijn de enige relevante nationale vakbeurs”

In november vinden de Schoonmaakvakdagen voor de vijfde keer plaats. Een jubileumeditie. Exposanten vertellen in een serie over hun deelname aan deze vakbeurs in de afgelopen jaren.  Dit keer komt Daniël Goossens van Meclean aan het woord, hij vertelt waarom zij al jaren deze beurs trouw zijn. 

Waarom nam Meclean deel aan de allereerste Schoonmaak Vakbeurs?
“Meclean heeft deelgenomen omdat de Schoonmaak Vakdagen het enige nationale vakevenent voor de professionele schoonmaak was. Dus een perfecte plek om onze professionele reinigingsmachines bij de juiste doelgroepen (weer) in de kijker te zetten.”

Wat heeft jullie deelname toen voor jullie bedrijf opgeleverd?
“Naast het weer verder verstevigen van bestaande contacten hebben de Schoonmaak Vakdagen kwalitatief goede leads opgeleverd. De beurs is met name voor de Meclean Hogedruktrailers en Trailerjets met de gepatenteerde SteamPLUS stoom – hogedruktechniek een interessant evenement gebleken. Uiteraard wordt er bij de stand  ook aandacht geschonken aan de Meclean professionele hogedrukreinigers, veegmachines, schrobmachines, stofzuigers en stoomreinigers.”

Kunnen jullie drie punten noemen waarom jullie alle jaren bij de vakbeurs betrokken zijn gebleven?
“Allereerst de relevantie van de bezoekers. De Schoonmaak Vakdagen is voor ons, net als alle andere beurzen waaraan we deelnemen, in eerste plaats bedoeld voor het verkrijgen van kwaliteitsleads. Het tweede punt is dat de Schoonmaak Vakdagen al die jaren zo’n beetje de enige nationale vakbeurs is gebleven. Tenslotte vinden we het fijn dat er vanuit de organisatie voldoende flexibiliteit is en dat het qua organisatie vanuit onze marketingafdeling ook geen hele ‘complexe’ beurs is. Dat is bij andere beurzen vaak anders.”

Waarom ‘moeten’ bezoekers dit jaar jullie stand bezoeken?
“Uiteraard om de kwalitatief hoogwaardige professionele reinigingsmachines te komen bekijken en vanuit ons verkoopteam informatie te krijgen waar de bezoekers écht wat mee kunnen. Met name de multi-fuel én batterij-aangedreven Hogedruktrailers en Trailerjet modellen willen we in de kijker zetten. Meclean hanteert de term “Multi-fuel” omdat deze reinigingsmachines niet alleen probleemloos draaien op de fossielvrije of fossielarme brandstoffen, maar ook nog gewoon op traditionele diesel. Zo kan er naargelang de werksituatie dit wenst of vereist (wordt er bijvoorbeeld in de binnenstad gereinigd?) zonder problemen de beste keuze in brandstof worden gemaakt. Dankzij HVO100 kan er honderd procent fossielvrij gewerkt worden! Het gebruik van HVO100 leidt tot maar liefst negentig procent vermindering van de CO2 uitstoot. We zetten ook steeds meer in op batterij-aangedreven reinigingsmachines, waarbij we bijvoorbeeld bij de batterij- aangedreven Trailerjet, Trailerpack en Hogedruktrailer gebruik maken van een PMS-IPM elektromotor met 97 procent efficiency en een Lithium LiFePO4 batterijpakket. Bij de nieuwe generatie reinigingsmachines is verder wel volledig vastgehouden aan de bekende filosofie van Meclean, duurzame en functionele techniek zonder overbodige elektronica.”

Klik hier voor gratis bezoek van de Schoonmaakdagen op 14 en 15 november in Expo Houten.

Wil je meer verhalen lezen van trouwe exposanten over hun deelname aan de Schoonmaak Vakdagen?
Klik hier voor Nocore: “De Schoonmaak Vakdagen zijn een unieke kans om in contact te komen met schoonmaakbedrijven en klanten”
Ook Katrin Hygienepapier is er weer: “Wij geloven niet meer in advertenties in vakbladen, wel in persoonlijke contact”
Go Cleaning zal niet ontbreken:  “De Vakdagen geven ons perfect gelegenheid om iedereen te ontmoeten”
Lees meer over Dibo’s deelname: “Een kans om onze klantenkring te verbreden en innovaties te presenteren”

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 augustus 2025

Nieuwe generatie aan het roer bij Cleaning Service 2001

Op 4 𝐚𝐮𝐠𝐮𝐬𝐭𝐮𝐬 droeg vader 𝐌𝐞𝐡𝐦𝐞𝐭 𝐘𝐚𝐯𝐫𝐢 officieel de aandelen van Cleaning Service 2001 over aan zijn zoons 𝐌𝐞𝐭𝐞𝐡𝐚𝐧 en 𝐓𝐞𝐨𝐦𝐚𝐧 𝐘𝐚𝐯𝐫𝐢. "Een bijzondere dag voor onze familie én...

13 november 2025

Overname Van Bentum Schoonmaakdiensten door Facility Groep Nederland

Facility Groep Nederland (FGN) neemt per 1 januari 2026 alle activiteiten van Van Bentum Schoonmaakdiensten uit Hengelo (Gelderland) over. De ruim 40 medewerkers van Van Bentum treden in dienst...

20 april 2022

“We moeten af van het idee dat goed leiderschap alleen fulltime kan”

In onze serie interviews over vrouwelijk leiderschap komt ditmaal Belinda Dekkers-Schwartz aan het woord. Zij is directeur van UL-Team, de tweede particuliere opleider in Nederland voor de facilitaire- en schoonmaakbranche....

10 april 2025

Marcel (Vebego) medeverantwoordelijk voor helder Beeld & Geluid

Marcel is een rasechte glazenwasser: van de 44 jaar dat hij op deze aarde rondloopt, staat hij er al meer dan 30 op een ladder. Tegenwoordig is hij namens...

01 mei 2015

CLP: nieuwe verordening voor gevarensymbolen op reinigingsmiddelen

Per 1 juni 2015 geldt CLP (Classification, Labelling and Packaging), een nieuwe communicatiemethode voor de gevaren van chemische stoffen en mengsels. Reeds sinds 2009 is GLP in werking getreden,...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...

27 maart 2025

Wordt schoonmaak-robot-trolley Scotty van Facilicom Solutions dé gamechanger?

Het accountteam voor Duurzaamheid & Ontwikkeling van Facilicom Solutions introduceert de nieuwe schoonmaak-robot-trolley Scotty in Nederland. Een robot-trolley die de schoonmaker volgt tijdens het werk. Zodat deze medewerker minder...

27 december 2022

Blog: “Terugkijkend naar 2022 en vooruitkijkend naar 2023”

Geert van de Laar, voorzitter Code Verantwoordelijk Marktgedrag, neemt tijdens de feestdagen tijd voor bezinning. Lees zijn blog over terug- en vooruitkijken: Terugblik “Je kunt je het haast niet...

07 februari 2019

2019 het jaar van het Digitale Doolhof: wat schiet de schoonmaak hiermee op?

Volgens trendwatchers Lieke en Richard Lamb wordt 2019 het jaar van het Digitale Doolhof. Er komen steeds meer digitale verplichtingen, voor ons als personen en voor bedrijven. De controle...

21 augustus 2025

Webinar Ontdek de Schoonmaak op 23 september: Bereik je doelgroep met online ads

Eerder dit jaar organiseerde Ontdek de Schoonmaak al twee webinars over het schrijven van betere vacatureteksten en meer inzicht in data. Met succes. Er was veel belangstelling en deelname....