25 augustus 2025

Asito lanceert nieuw werkgeversmerk en landelijke campagne ‘Geen mooier werk dan schoonmaakwerk’

Iedereen kent het. Dat ene moment waarop je iets vies schoon maakt. De vlek verdwijnt, het oppervlak dat weer blinkt, en je voelt direct: dit is mooi. Precies dat gevoel staat centraal in de nieuwe campagne van Asito. Met drie campagnevideo’s lanceert Asito een vernieuwd werkgeversmerk. Asito laat daarmee zien dat schoonmaken veel meer is dan een gewone baan.

Zien & gezien worden
Schoonmaken is waardevol werk. Met ruimte voor groei, waardering en trots. Al meer dan zeventig jaar draait het bij Asito om mensen: collega’s die elke dag werken aan een betere leefomgeving in scholen, kantoren, ziekenhuizen en talloze andere plekken waar Nederland samenkomt.

“Het mooie aan het schoonmaakvak is dat het resultaat van je werk altijd gezien wordt”, zegt Simone Leijssen-Roffel, manager recruitment en employer branding bij Asito. “Toch zien we dat het vak nog niet vaak overwogen wordt door mensen. Het beeld van het vak is vaak nog negatief. Bij Asito vinden we het hoog tijd dat dit verandert. We willen laten zien dat schoonmaken veel waardering en voldoening kan geven.” Schoonmaakwerk staat niet vaak bovenaan de lijst van droombanen. Bij Asito steken we onze kop daar niet voor in het zand, maar laten we zien dat het vak onmisbaar en waardevol is en direct resultaat oplevert. Dat resultaat en de voldoening die het geeft, komen terug in de nieuwe landelijke campagne.

De campagne is ontwikkeld door strategisch creatief bureau Kaliber. Creative director Hugo van de Hoef: “Schoonmaakvideo’s trekken miljoenen kijkers. Mensen herkennen dat bevredigende moment waarop iets weer schoon wordt. Met Asito vertalen we dat gevoel naar de praktijk van het vak: zichtbaar, betekenisvol en aantrekkelijk.”

Verhalen van collega’s
De nieuwe campagne verwijst naar werkenbijasito.nl, de vernieuwde wervingssite van Asito. Daar vertellen collega’s zelf hoe het is om samen te werken, door te groeien en er voor elkaar te zijn. Het laat zien dat Asito meer is dan een schoonmaakbedrijf: het is een familiebedrijf dat omarmt dat niemand gelijk is, waar collega’s uit meer dan honderd nationaliteiten samenkomen, verspreid over heel Nederland.

De campagne is vanaf 25 augustus 2025 te zien op sociale media. Bekijk hier de eerste video. Meer verhalen en actuele vacatures zijn te vinden op werkenbijasito.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 mei 2025

Trots en waardering voor jubilarissen Nederrijn

Schoonmaakbedrijf Nederrijn organiseerde een bijzonder moment van waardering. In het eerste kwartaal waren er meerdere jubilea te vieren van medewerkers die al 12,5, 25 of zelfs meer dan 25...

04 april 2025

“Ik heb er de kracht weer voor” Kärcher start campagne hogedrukreiniger met Gerard Joling

Kärcher heeft, om te benadrukken dat er volgens het bedrijf op het vlak van hogedrukreinigers maar één keuze mogelijk is, samen met Ad Alliance en Gerard Joling een unieke campagne...

06 maart 2023

Briefje van Peet

Beste vuilnisman, Gefeliciteerd, het principeakkoord is bereikt. Je hebt er salaris bij! Ja, het was nogal vaak en op veel plekken staken de laatste weken. Geen vuilnis ophalen; het...

09 april 2025

Mediahuis Nederland en Facilicom Solutions verlengen samenwerking voor vijf jaar

In de wereld van de media is flexibiliteit cruciaal. De sector is constant in beweging, wat vraagt om een partner die kan meegroeien en zich kan aanpassen aan de...

20 augustus 2019

Asito stationschoonmakers Paul en Reinier: een bijzonder duo

Al vijf jaar houden ze samen Station Almelo schoon: Paul en Reinier, twee schoonmaakkrachten van Asito. “Het is ons station. En zo behandelen we het ook.” Het resultaat? Een ontzettend...

27 september 2024

FOTOFRIDAY: De duurzame dispensers van Tork

“Het klopt dat onze dispensers van kunststof zijn. Niet zo duurzaam, zou je denken? Toch wel”, erkent Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Tork Benelux. Mayke: “Ik leg onze...

05 juni 2023

Cleaning Workx laat beursbezoekers virtueel het schoonmaakvak beleven

Virtueel het schoonmaakvak leren. Daar staat Cleaning Workx voor. Op Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer wil het bedrijf de bezoekers deze innovatie zelf laten beleven. Wieland Hendriksen vertelt waarom Cleaning...

11 december 2022

Beste schoonmaakdienstverleners 2022

MT/Sprout stelt jaarlijks haar ‘MT1000 Zakelijke dienstverlening’ samen. Het platform op het gebied van leiderschap vraagt duizenden zakelijke beslissers in Nederland met welke dienstverleners ze graag zakendoen. Ook op...

23 augustus 2023

Götz Group, Brain Corp en Tennant samen in reinigingsrobots

Brain Corp, een bedrijf op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) dat transformatieve kerntechnologieën in robotica ontwikkelt, heeft onlangs samen met Tennant Company de inzet aangekondigd van autonome reinigingsrobots...

18 februari 2019

Nieuwe KATRIN Master assortiment: meer prestaties voor professionals

Nieuwe producten met de hoogste kwaliteit voor iedereen: dat is het nieuwe Katrin Master Assortiment in acht woorden. Het verrassende Master-assortiment bevat vier non-woven producten: Katrin FlexMaster voor algemene...