25 augustus 2025

Asito lanceert nieuw werkgeversmerk en landelijke campagne ‘Geen mooier werk dan schoonmaakwerk’

Iedereen kent het. Dat ene moment waarop je iets vies schoon maakt. De vlek verdwijnt, het oppervlak dat weer blinkt, en je voelt direct: dit is mooi. Precies dat gevoel staat centraal in de nieuwe campagne van Asito. Met drie campagnevideo’s lanceert Asito een vernieuwd werkgeversmerk. Asito laat daarmee zien dat schoonmaken veel meer is dan een gewone baan.

Zien & gezien worden
Schoonmaken is waardevol werk. Met ruimte voor groei, waardering en trots. Al meer dan zeventig jaar draait het bij Asito om mensen: collega’s die elke dag werken aan een betere leefomgeving in scholen, kantoren, ziekenhuizen en talloze andere plekken waar Nederland samenkomt.

“Het mooie aan het schoonmaakvak is dat het resultaat van je werk altijd gezien wordt”, zegt Simone Leijssen-Roffel, manager recruitment en employer branding bij Asito. “Toch zien we dat het vak nog niet vaak overwogen wordt door mensen. Het beeld van het vak is vaak nog negatief. Bij Asito vinden we het hoog tijd dat dit verandert. We willen laten zien dat schoonmaken veel waardering en voldoening kan geven.” Schoonmaakwerk staat niet vaak bovenaan de lijst van droombanen. Bij Asito steken we onze kop daar niet voor in het zand, maar laten we zien dat het vak onmisbaar en waardevol is en direct resultaat oplevert. Dat resultaat en de voldoening die het geeft, komen terug in de nieuwe landelijke campagne.

De campagne is ontwikkeld door strategisch creatief bureau Kaliber. Creative director Hugo van de Hoef: “Schoonmaakvideo’s trekken miljoenen kijkers. Mensen herkennen dat bevredigende moment waarop iets weer schoon wordt. Met Asito vertalen we dat gevoel naar de praktijk van het vak: zichtbaar, betekenisvol en aantrekkelijk.”

Verhalen van collega’s
De nieuwe campagne verwijst naar werkenbijasito.nl, de vernieuwde wervingssite van Asito. Daar vertellen collega’s zelf hoe het is om samen te werken, door te groeien en er voor elkaar te zijn. Het laat zien dat Asito meer is dan een schoonmaakbedrijf: het is een familiebedrijf dat omarmt dat niemand gelijk is, waar collega’s uit meer dan honderd nationaliteiten samenkomen, verspreid over heel Nederland.

De campagne is vanaf 25 augustus 2025 te zien op sociale media. Bekijk hier de eerste video. Meer verhalen en actuele vacatures zijn te vinden op werkenbijasito.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 maart 2025

Ben jij bij het tafeldiner FMNextGen op 2 april? Nog enkele plekken vrij!

Wil jij een leuke avond met leeftijdgenoten en gelijkgestemden uit de schoonmaakbranche beleven? Neem dan deel aan het tafeldiner van jongerenplatform FMNextGen op woensdag 2 april bij UL-Team in...

26 mei 2025

Nieuwe rol voor Joost Claessens bij The Good Roll

Joost Claessens is de nieuwe Managing Director van The Good Roll. Met zijn achtergrond in e-commerce, merkstrategie en duurzame FMCG krijgt hij de eind verantwoordelijkheid over de verdere groei...

05 juli 2019

#filmFriday Sterk staaltje vakmanschap met glans

RVS is stijlvol, modern en duurzaam, maar RVS is ook heel eerlijk: als het niet goed schoon is, zie je dat direct. Vieze vingers, stof of een vettige laag:...

08 april 2024

Blog Edgar van Engelen: De Schoonmaakheld

De schoonmaakbranche omvat een breed scala aan professionals die verantwoordelijk zijn voor het reinigen en onderhouden van verschillende soorten gebouwen en ruimtes, waaronder kantoren, scholen, ziekenhuizen, hotels, en meer....

06 maart 2024

Kärcher connecteert toestellen en verzamelt realtime gegevens  

Dankzij een nieuwe hardware module biedt Kärcher een eenvoudig en flexibel systeem voor het beheer van het machinepark van haar klanten. Niet enkel de nieuwe toestellen, maar ook de...

21 augustus 2023

Jongeren kiezen duurzaam

Jongeren zijn meer betrokken bij duurzaamheid dan ooit tevoren. Het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen meldt dat DPG Media Nederland en Panel Inzicht dit onlangs hebben onderzocht. Uit het onderzoek...

28 juni 2024

FOTOFRIDAY Ook schoonmaak kleurt oranje

Ook de schoonmaakbranche leeft mee met Oranje en gunt het Nederlands voetbalteam winst. Meerdere bedrijven pakken het EK aan om ludieke acties in te zetten. Als voorbeeld delen we...

28 april 2025

Jacques van den Broek nieuw lid Raad van Commissarissen Total Care

Jacques van den Broek (64) is op 17 april jl. benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van Total Care B.V. De holding Total Care B.V. bestaat uit...

25 juli 2023

Blog: Zomers Schoon of niet?

Terwijl een groot deel van de Nederlanders geniet van een heerlijke vakantie, zijn veel schoonmaaktoppers hard aan het werk op scholen, in sportzalen en in andere gebouwen die tijdens...

29 januari 2024

Gom België en Leviy kiezen voor intensievere samenwerking in 2024

Met trots vertellen Gom België en Leviy dat zij in 2024 hun samenwerking versterken en verder kijken dan alleen digitalisering. Gom België, onderdeel van Facilicom België, maakt al jarenlang...