8 mei 2025

Vileda Professional lanceert eerste Vermop-producten in Vileda-stijl tijdens LIVE EXPERIENCE event

Op 7 mei 2025 vond bij Liemès in Utrecht een bijzonder moment plaats: de officiële lancering van de eerste Vermop-producten in Vileda-stijl. Tijdens een exclusieve Live Experience bracht Vileda Professional genodigden – relaties, schoonmaakbedrijven en groothandels – samen voor een kennismaking met het vernieuwde assortiment en met elkaar. 

De sfeer was ontspannen en persoonlijk. Tijdens de ontvangst, avondhap en afsluitende borrel werd er volop genetwerkt. De aanwezigen spraken hun waardering uit voor de kwaliteit van zowel de producten van Vermop als Vileda. “Degelijk, duurzaam en makkelijk in gebruik, we zetten bijvoorbeeld de trolleys in op meerdere projecten”, aldus één van de genodigde relaties. “En nu alles onder één merknaam, dat werkt prettig.”

Bescheiden en trots
Chiel op de Beek, General Manager BeNeFrance, Nordics & Eastern Europe bij Vileda Professional, is zichtbaar trots tijdens het event. Als hij bij onze redactie wordt geïntroduceerd als dé man die Vileda in Nederland groot heeft gemaakt, reageert hij bescheiden: “Dit doen we samen. Het is nooit een eenmansprestatie. Ons succes komt voort uit kwalitatieve en innovatieve producten én uit de kracht van onze mensen. De cultuur van passie voor schoonmaak, samenwerking en wederzijds vertrouwen die we al 25 jaar koesteren, is hierin essentieel. Met de overname van Vermop brengen we nog meer expertise en kwaliteit samen. We hopen dat onze relaties vandaag kunnen proeven van de energie en innovatie die hieruit voortkomen.”

Primeur
Het event liet de primeur zien van de Vermop-producten in Vileda-stijl. Maar tijdens het event kondigde Chiel nog een andere primeur aan: een samenwerking met een firma in Frankrijk voor het refurbishen van gebruikte werkwagens. “We halen deze trolleys terug, reinigen ze en vervangen onderdelen met als doel deze opnieuw in de markt te kunnen zetten.” Hij vertelt dat op dit moment een eerste partij van 50 gebruikte trolleys worden geïnventariseerd. “We onderzoeken wat er nodig is qua vervanging en onderhoud, en wat hiervan de kosten zijn. Deze samenwerking beperkt zich in deze fase nog tot Frankrijk maar bij succes is het doel dit concept ook in de BeNeLux te kunnen aanbieden.

Producten met een nieuw jasje – en meerwaarde
Centraal op de Live Experience staan de nieuwe schoonmaakoplossingen. Het was aan de genodigden om deze vernieuwde producten van dichtbij te ervaren. Met als grote blikvanger de Shopster, een compleet uitgeruste materiaalwagen die zich onderscheidt in veelzijdigheid, flexibiliteit en hygiëne. De Shopster is verkrijgbaar in drie varianten: de Twix Pers, Pre-prep en US Pro Pers, elk afgestemd op verschillende schoonmaaksituaties. Een genodigde geeft enthousiast reactie op de Shopster: “zo fijn compact en met dichte vakken, dat geeft altijd een net en hygiënisch aanzicht.”
Daarnaast werd het Twix-systeem getoond, de Sprint V mophouder en meerdere doeken.

De producten worden nu onder de vlag van Vileda Professional gevoerd, onderdeel van de internationale Freudenberg Groep. In 2023 nam zij het merk Vermop over, een strategische stap die nu zichtbaar wordt in de vorm van een geïntegreerd en geoptimaliseerd assortiment onder Vileda vlag.

Marianne Timmer: “Succes begint bij doelen durven stellen en keuzes durven maken”
Tijdens het event sprak Olympisch schaatskampioen Marianne Timmer. Ze wist het publiek te raken met een energiek en openhartig verhaal over presteren onder druk, keuzes maken en omgaan met tegenslag. Ze trok duidelijke parallellen tussen haar sportcarrière en het bedrijfsleven. “Of je nu traint voor goud of werkt aan een vernieuwd productassortiment, alles begint met een helder doel,” vertelde ze. “Als je weet waar je naartoe werkt, kun je bewuste keuzes maken. En het team om je heen is dan cruciaal.”

Marianne sprak over de kracht van doorzettingsvermogen, ook als het tegenzit. “In topsport leer je: niet elke training is leuk. Soms heb je spierpijn, soms misluk je. Maar je leert ervan. Dat geldt ook voor innovatie en organisatieverandering.”

Ze benoemde ook de weerstand bij grote vernieuwingen, zoals de introductie van de klapschaats. “Verandering roept twijfel op. Maar juist dan moet je durven doorpakken.”
Met haar eigen ervaringen, van vallen tot wereldrecords, bracht Marianne een eerlijke boodschap. “Alles draait om focus, voorbereiding en het durven nemen van risico’s. En bovenal: elkaar blijven steunen. Want succes boek je nooit alleen.”

Gezamenlijke afsluiting
Na de keynote was het tijd voor de borrel. In ontspannen sfeer werd verder gesproken over de boodschap van Marianne, de vernieuwde productoplossingen en de samenwerking. Op naar een vernieuwde toekomst.

Een tweede LIVE EXPERIENCE vindt op 8 mei 2025 plaats in Antwerpen voor de Belgische relaties.

 

Van 6 t/m 13 mei staat Vileda Professional centraal op Schoonmaakjournaal.nl. Met iedere dag van deze week nieuws over het bedrijf, de producten én de mens erachter. Een uniek inkijkje wat op 6 mei begon met de blog van Paul Harleman over Liefde, en op 7 mei werd opgevolgd door de praktijkcase met RAV Brabant MWN.

Lees ook: Interview Eric ter Hart en Kim Helder (Vileda): “We zijn enthousiast over de lancering van Vermop-producten in ‘Vileda-stijl’!

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 juni 2025

De snelle opkomst van artificiële intelligentie biedt kansen

De snelle opkomst van artificiële intelligentie (AI) biedt kansen voor het verdienvermogen van Nederland. Maar AI verandert onze economie, arbeidsmarkt en samenleving ook ingrijpend. Daarom moeten we ervoor zorgen...

10 oktober 2025

OPROEP: Doe mee met de RAS fotoshoot!

RAS bouwt aan een nieuwe beeldbank met foto’s van schoonmaakbedrijven en schoonmakers in actie. Deze beelden gebruikt de organisatie voor haar website, social media en andere communicatiemiddelen. Bouw jij...

23 juli 2025

Zomervakantie = scholenschoonmaak

De zomervakantie is begonnen… en dat betekent: tijd voor de grote schoonmaak op de scholen in Nederland. Veel schoonmaakbedrijven zetten zich in de zomermaanden in om de dan lege...

24 april 2025

Nocore en Business Apps bundelen krachten

Nocore en en Business Apps bundelen hun krachten.  Een samenwerking die synergie brengt tussen de operationele oplossingen van Nocore en de communicatietools van Business Apps ten voordele van de...

17 oktober 2025

Meer economische onzekerheid bij ondernemers: uitstel investeringen en vergroten interne flexibiliteit

In het afgelopen jaar ervaarde bijna driekwart van de ondernemers meer economische onzekerheid. Dit komt met name door binnenlands beleid, veranderingen in vraag of markt en geopolitieke ontwikkelingen. Ondernemers...

14 juni 2024

Blog Paul Harleman (Vileda): Dag van de schoonmaker is de dag van de vervuiler

Weet jij hoeveel ‘de dag van…’-dagen er per jaar zijn? Ik vroeg het ChatGPT en die schatte dat het ergens tussen de 200 en 300 dagen is. Voor van...

05 december 2024

Interview David de Romsee (Essity): “Samen met Tork werken aan een duurzame toekomst: kleine stappen, grote impact”

Recentelijk publiceerden we op Schoonmaakjournaal een artikel over de duurzaamheidsaanpak van Tork: Focus4 Sustainability. Met dit initiatief biedt aanjager Tork praktische handvatten om organisaties te helpen verduurzamen; zowel in...

17 oktober 2024

Nieuwe Crohill werkwagens van 97% gerecycled kunststof

Crohill heeft voor bedrijven die op zoek zijn naar kwaliteit en duurzaamheid nieuwe werkwagens in haar assortiment. Deze werkwagens worden vervaardigd uit 97% gerecycled kunststof en zijn voorzien van...

15 oktober 2025

Koningin Máxima bij ADG voor start Pensioen3daagse

Een bijzondere dag, 14 oktober, bij ADG: Hare Majesteit Koningin Máxima bracht een werkbezoek aan ADG in Houten, waar HEYDAY onderdeel van is. In samenwerking met Wijzer in geldzaken...

20 februari 2025

Tweede Kamer stemt in met plan voor 20% minder regeldruk voor het MKB

Het kabinet moet voor eind 2026 zorgen voor een vermindering van 20% van de onnodige regeldruk in negen mkb-sectoren. Dit is het resultaat van een motie van de VVD,...