8 mei 2025

Vileda Professional lanceert eerste Vermop-producten in Vileda-stijl tijdens LIVE EXPERIENCE event

Op 7 mei 2025 vond bij Liemès in Utrecht een bijzonder moment plaats: de officiële lancering van de eerste Vermop-producten in Vileda-stijl. Tijdens een exclusieve Live Experience bracht Vileda Professional genodigden – relaties, schoonmaakbedrijven en groothandels – samen voor een kennismaking met het vernieuwde assortiment en met elkaar. 

De sfeer was ontspannen en persoonlijk. Tijdens de ontvangst, avondhap en afsluitende borrel werd er volop genetwerkt. De aanwezigen spraken hun waardering uit voor de kwaliteit van zowel de producten van Vermop als Vileda. “Degelijk, duurzaam en makkelijk in gebruik, we zetten bijvoorbeeld de trolleys in op meerdere projecten”, aldus één van de genodigde relaties. “En nu alles onder één merknaam, dat werkt prettig.”

Bescheiden en trots
Chiel op de Beek, General Manager BeNeFrance, Nordics & Eastern Europe bij Vileda Professional, is zichtbaar trots tijdens het event. Als hij bij onze redactie wordt geïntroduceerd als dé man die Vileda in Nederland groot heeft gemaakt, reageert hij bescheiden: “Dit doen we samen. Het is nooit een eenmansprestatie. Ons succes komt voort uit kwalitatieve en innovatieve producten én uit de kracht van onze mensen. De cultuur van passie voor schoonmaak, samenwerking en wederzijds vertrouwen die we al 25 jaar koesteren, is hierin essentieel. Met de overname van Vermop brengen we nog meer expertise en kwaliteit samen. We hopen dat onze relaties vandaag kunnen proeven van de energie en innovatie die hieruit voortkomen.”

Primeur
Het event liet de primeur zien van de Vermop-producten in Vileda-stijl. Maar tijdens het event kondigde Chiel nog een andere primeur aan: een samenwerking met een firma in Frankrijk voor het refurbishen van gebruikte werkwagens. “We halen deze trolleys terug, reinigen ze en vervangen onderdelen met als doel deze opnieuw in de markt te kunnen zetten.” Hij vertelt dat op dit moment een eerste partij van 50 gebruikte trolleys worden geïnventariseerd. “We onderzoeken wat er nodig is qua vervanging en onderhoud, en wat hiervan de kosten zijn. Deze samenwerking beperkt zich in deze fase nog tot Frankrijk maar bij succes is het doel dit concept ook in de BeNeLux te kunnen aanbieden.

Producten met een nieuw jasje – en meerwaarde
Centraal op de Live Experience staan de nieuwe schoonmaakoplossingen. Het was aan de genodigden om deze vernieuwde producten van dichtbij te ervaren. Met als grote blikvanger de Shopster, een compleet uitgeruste materiaalwagen die zich onderscheidt in veelzijdigheid, flexibiliteit en hygiëne. De Shopster is verkrijgbaar in drie varianten: de Twix Pers, Pre-prep en US Pro Pers, elk afgestemd op verschillende schoonmaaksituaties. Een genodigde geeft enthousiast reactie op de Shopster: “zo fijn compact en met dichte vakken, dat geeft altijd een net en hygiënisch aanzicht.”
Daarnaast werd het Twix-systeem getoond, de Sprint V mophouder en meerdere doeken.

De producten worden nu onder de vlag van Vileda Professional gevoerd, onderdeel van de internationale Freudenberg Groep. In 2023 nam zij het merk Vermop over, een strategische stap die nu zichtbaar wordt in de vorm van een geïntegreerd en geoptimaliseerd assortiment onder Vileda vlag.

Marianne Timmer: “Succes begint bij doelen durven stellen en keuzes durven maken”
Tijdens het event sprak Olympisch schaatskampioen Marianne Timmer. Ze wist het publiek te raken met een energiek en openhartig verhaal over presteren onder druk, keuzes maken en omgaan met tegenslag. Ze trok duidelijke parallellen tussen haar sportcarrière en het bedrijfsleven. “Of je nu traint voor goud of werkt aan een vernieuwd productassortiment, alles begint met een helder doel,” vertelde ze. “Als je weet waar je naartoe werkt, kun je bewuste keuzes maken. En het team om je heen is dan cruciaal.”

Marianne sprak over de kracht van doorzettingsvermogen, ook als het tegenzit. “In topsport leer je: niet elke training is leuk. Soms heb je spierpijn, soms misluk je. Maar je leert ervan. Dat geldt ook voor innovatie en organisatieverandering.”

Ze benoemde ook de weerstand bij grote vernieuwingen, zoals de introductie van de klapschaats. “Verandering roept twijfel op. Maar juist dan moet je durven doorpakken.”
Met haar eigen ervaringen, van vallen tot wereldrecords, bracht Marianne een eerlijke boodschap. “Alles draait om focus, voorbereiding en het durven nemen van risico’s. En bovenal: elkaar blijven steunen. Want succes boek je nooit alleen.”

Gezamenlijke afsluiting
Na de keynote was het tijd voor de borrel. In ontspannen sfeer werd verder gesproken over de boodschap van Marianne, de vernieuwde productoplossingen en de samenwerking. Op naar een vernieuwde toekomst.

Een tweede LIVE EXPERIENCE vindt op 8 mei 2025 plaats in Antwerpen voor de Belgische relaties.

 

Van 6 t/m 13 mei staat Vileda Professional centraal op Schoonmaakjournaal.nl. Met iedere dag van deze week nieuws over het bedrijf, de producten én de mens erachter. Een uniek inkijkje wat op 6 mei begon met de blog van Paul Harleman over Liefde, en op 7 mei werd opgevolgd door de praktijkcase met RAV Brabant MWN.

Lees ook: Interview Eric ter Hart en Kim Helder (Vileda): “We zijn enthousiast over de lancering van Vermop-producten in ‘Vileda-stijl’!

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 oktober 2024

Waardevol tweede breed overleg Brancheverenigingen Schoonmaak

Gebroederlijk zaten beide brancheverenigingen SIEV en Schoonmakend Nederland samen met FMN, Code Verantwoordelijk Marktgedrag, VSR en VGFI op dinsdag 24 september 2024 in Reeuwijk bijeen om de samenwerking tussen...

19 november 2024

Esmar van Langen (Breedweer): “Doen waar je blij van wordt is het allerbelangrijkste”

Esmar van Langen studeerde commerciële economie en kwam vanuit de reiswereld bij Breedweer terecht. In onze serie over vrouwen in de schoonmaakbranche, vertelt ze hoe ze haar twee passies,...

07 mei 2025

Rick van Gent (Multiclean): Van kok naar schoonmaker

Eigenlijk wilde de 30-jarige Rick van Gent kok worden, maar dat liep anders toen hij in de schoonmaak terechtkwam. “Bij Multiclean klikte het goed met de drie broers die...

24 december 2024

Neem jij op 2 april deel aan het FMNextGen tafeldiner met boeiende sprekers?

Ben jij tussen de 20-40 jaar? Dan ben je op woensdag 22 januari 2025 van harte welkom bij het FMNextGen tafeldiner bij UL-Team in Culemborg. Een bijzonder diner met...

20 maart 2025

Eva Sack-Fopma benoemd tot nieuwe HR directeur EW

EW laat weten per 1 april Eva Sack-Fopma als nieuwe HR directeur aan te stellen: Eva vervult al sinds 2016 diverse HR functies binnen EW en is daarmee...

12 september 2024

CNV: helft werkenden bereid tot meer stakingen als er geen zwaar werk-regeling komt

De helft (48%) van de werkenden is bereid om op meerdere, verschillende momenten het werk neer te leggen als er geen regeling voor zwaar werk komt. 1 op de...

30 januari 2025

Ondernemers vrezen mogelijke btw-verhoging

De mogelijke verhoging van het btw-tarief naar 21,4 procent baart ondernemers in Nederland grote zorgen. Dit blijkt uit navraag van kennisplatform Onderneming.nl bij branchevereniging Ondernemend Nederland (ONL). Het kabinet...

16 juli 2025

Dit zijn de finalisten van European Cleaning & Hygiene Awards 2025

De shortlist van de European Cleaning & Hygiene Awards 2025 is bekend. In maar liefst elf categorieën schitteren de bedrijven die binnen de professionele schoonmaak- en hygiënesector in Europa...

07 januari 2025

Hagel, sneeuw, gladheid; wat zijn de regels voor onwerkbaar weer?

Het KNMI voorspelt hagel, sneeuw en lichte vorst. Wat is er geregeld in de cao als er door dit winterweer niet buiten gewerkt kan worden? RAS deelt de regels...

27 augustus 2025

CSU in hoger beroep tegen gunning aanbesteding politie aan concurrenten

Het schoonmaakbedrijf Atalian uit Hengelo gaat de politiebureaus in Oost-Nederland schoonmaken. Asito, Effektief, Balans, Gom en Blue Facilitair in andere delen van het land. De politie heeft besloten om...