Asito en Schiphol verlengen samenwerking met 8 jaar
Asito en Schiphol zetten hun langdurige samenwerking voort. De komende acht jaar blijft Asito verantwoordelijk voor het onderhoud van inrichtingselementen op de luchthaven, zoals banken, afvalbakken en balies. Een bevestiging van het wederzijdse vertrouwen en een stap vooruit in de gezamenlijke inzet voor een schone en gastvrije luchthaven.
Om deze hernieuwde samenwerking te vieren, heeft Asito samen met drie partners een donatie gedaan aan het Schipholfonds. Met een cheque van €10.000 wordt sport en beweging in de regio Schiphol gestimuleerd – een initiatief dat bijdraagt aan een vitale en gezonde leefomgeving.
Schiphol is geen doorsnee omgeving. Dat meldt Asito op haar website. Het is een wereld op zich, waar dagelijks tienduizenden passagiers hun weg vinden. Dit vraagt om een onderhoudsaanpak die net zo dynamisch is als de luchthaven zelf. De intensieve samenwerking tussen Schiphol en Asito heeft in de afgelopen jaren een solide fundament gelegd voor een onderhoudsstrategie die deze dynamiek volledig omarmt.
Met de inzet van One Go, een innovatieve tool ontwikkeld door Asito, wordt, naar eigen zeggen, onderhoud naar een hoger niveau getild. Servicemedewerkers kunnen met unieke QR-codes direct de conditie van assets vastleggen en onderhoudstaken registreren. Deze datagedreven aanpak maakt het mogelijk om onderhoud niet alleen efficiënt, maar ook voorspellend uit te voeren. Het resultaat? Slimmere planningen en snellere oplossingen bij storingen.
Kwaliteit en betrokkenheid én de mens staan in de samenwerking centraal. Daarbij is ook duurzaamheid een belangrijke pijler in de samenwerking. Schiphol heeft als doel om in 2050 circulair en energiepositief te zijn. Asito onderschrijft deze ambitie en zet zich actief in om dit samen te realiseren. Door innovatieve en duurzame oplossingen te implementeren, draagt Asito bij aan een toekomstbestendige luchthaven.