30 januari 2025

Essity erkend als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is opnieuw erkend als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld door Corporate Knights. De prestigieuze Global 100-lijst, die deze week werd aangekondigd tijdens het World Economic Forum in Davos, plaatst Essity in de top 1% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheid.

De lijst bevat 8.359 bedrijven met een omzet van meer dan 1 miljard USD. Deze bedrijven worden beoordeeld op 25 verschillende prestatie-indicatoren, zoals duurzame inkomsten, duurzame investeringen, betaalde belastingen, koolstofefficiëntie en etnische en genderdiversiteit.

“We zijn verheugd dat we opnieuw erkend zijn als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld door Corporate Knights. Bij Essity blijven we ons inzetten voor betere hygiëne en gezondheid, terwijl we onze impact op het klimaat en milieu verantwoord beheren. We streven altijd naar verbetering en nemen nooit genoegen met minder,” zegt Sahil Tesfu, Chief Strategy and Sustainability Officer bij Essity.

Corporate Knights is een uitgeverij en onderzoeksbureau dat zich richt op duurzaamheid en verantwoord ondernemen. De onderzoeksafdeling produceert ranglijsten en financiële productbeoordelingen op basis van duurzaamheidsprestaties van bedrijven. De volledige ranglijst van de 100 meest duurzame bedrijven ter wereld door Corporate Knights is beschikbaar op hun website: https://www.corporateknights.com/

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

13 augustus 2024

Gezien in de media: Schoonmakers in de zorg doen veel meer dan alleen poetsen

Het Financieele Dagblad belicht in haar artikel van 12 augustus 2024 hoe schoonmaak het verlengde is van de zorg. Verslaggever zorg Maarten van Poll beschrijft hoe schoonmakers een cruciale...

21 november 2024

Kärcher vestigt GUINNESS WORLD RECORDS

Kärcher heeft een GUINNESS WORLD RECORDS titel ontvangen als momenteel het bestverkochte merk voor hogedrukreinigers. De onderneming bevestigt hiermee haar positie wereldwijd in de productcategorie die zoals zij zegt...

07 januari 2025

Met een dikke 8 verlengen CSU en Golden Green Hotels hun samenwerking

CSU en de Golden Green Hotel Groep verlengen hun partnerschap met minstens drie jaar. De hotelgroep, met vestigingen in het centrum van Leiden, noemt de constante hoge kwaliteit, uitstekende...

13 mei 2019

Hilke de Vries van RAI Amsterdam: “Over 3 maanden Interclean 2020!”

De tijd vliegt… Over 3 maanden is daar de Interclean 2020. Schoonmaakprofessionals verzamelen zich in de hallen van de RAI in Amsterdam. Hilke de Vries, Brand Marketing Manager Interclean,...

07 november 2024

Niklaas Larkens beste én snelste glazenwasser 2024

Dubbele winst gisteren, op 6 november 2024, voor Niklaas Larkens van De Jong Facilitaire Dienste. Hij won niet alleen het NK Glazenwassen 2024, maar was ook de allersnelste glazenwasser....

31 december 2024

Code Schoonmaak geeft Fijnder groene kaart

Code schoonmaak volgt actief de aanbestedingsmarkt. Zo kunnen ze opdrachtgevers contacten in het geval ze niet aansluiten bij het gedachtegoed van de code. Dan gaan ze in gesprek met...

11 september 2024

GOM en EUR onderzoeken gedragsbeinvloeding voor een schonere campus

In mei 2024 meldde Gom dat onder leiding van onderzoekers van BIG ‘R studenten van de Erasmus University Rotterdam waren gestart met het onderzoeken van gedrag van de studenten...

01 oktober 2024

Aankondiging uitzending Captains of Cleaning 17 oktober

Op 17 oktober 2024 is Captains of Cleaning terug. Onder leiding van Rens de Jong worden de meest actuele inzichten uit de branche besproken. Bij begrafenissen heb je maar...

27 september 2024

FOTOFRIDAY: De duurzame dispensers van Tork

“Het klopt dat onze dispensers van kunststof zijn. Niet zo duurzaam, zou je denken? Toch wel”, erkent Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Tork Benelux. Mayke: “Ik leg onze...