6 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren van de efficiëntie binnen het bedrijf om toch goede schoonmaakkwaliteit te leveren. Dat begrijpen wij bij Tork goed. Wij helpen bedrijven slimmer te werken met betere hygiëne oplossingen die tijd besparen en duurzamer zijn.” Onze redactie vroeg Ineke van den Bemt, Regionaal Segment Marketing Manager Tork, hoe dit in de praktijk werkt en wat samenwerken met Tork oplevert.

“Tijd is geld, Daar zijn we ons bij Tork goed bewust van. Ook op het gebied van hygiëne”, vertelt Ineke van den Bemt. “Daarom hanteren wij de slogan Tork, Think ahead. “Wij zijn ervan overtuigd dat een goede voorbereiding en vooruitdenken tijd oplevert. Dan weet je hoe je slimmer kunt werken. En dat zien we ook terug in de praktijk bij schoonmaakbedrijven en opdrachtgevers die werken met onze tijdbesparende hygiëne-oplossingen zoals Tork PeakServe® Continu™ Handdoek Systeem en Tork Vision Schoonmaken. Het levert die bedrijven niet alleen een betere hygiëne op, het is ook beter voor de business.”

Ontwikkeling met klant in gedachten
“Onze hygiëne-oplossingen zijn ontwikkeld vanuit de klantgedachten”, legt Ineke uit. “Iedere oplossing start met inzicht krijgen in wat beter kan en wat de echte behoefte is. Daarom doen wij eerst grondig onderzoek, voordat we een product op de markt brengen. Naast de klantwens borgen wij bij de ontwikkeling ook duurzaamheid, levensloopbestendigheid en een bijbehorende prijs/kwaliteit verhouding. Door rekening te houden met al deze aspecten helpen wij onze klanten vooruit te denken. Met oplossingen die niet alleen direct na implementatie, maar ook op de lange duur bijdragen aan kostenbesparing en efficiëntie. Zo brengen we ‘Think ahead’ tot leven.”

Van toegevoegde waarde zijn
“Overall willen wij dus meerwaarde bieden”, gaat Ineke verder. “Onze klanten kunnen erop vertrouwen dat onze producten hen helpen. We hebben hygiëne-oplossingen voor opdrachtgevers van schoonmaakbedrijven, kantoren, de horeca, de industriële sector en de zorg. Maar doen ook meer dan dat. Onze meerwaarde zit ‘m in dat we verder denken dan alleen het product, we houden ook rekening met bijvoorbeeld de tijd die nodig is voor het vullen van een handdoekdispenser. Het totaalplaatje moet kloppen, met aandacht voor de mensen die ermee werken én die van de hygiëne oplossing gebruikmaken.”

Voorbeelden van oplossingen die meerwaarde zijn.
Ineke is enthousiast over de oplossingen die Tork haar klanten biedt. Tijdens het interview noemt ze twee voorbeelden die in haar ogen goed bijdragen aan kostenbesparing en efficiënter werken. Ze legt uit: “Neem Tork PeakServe® Continu™ Handdoek Systeem, onze nieuwste innovatie, ontworpen voor drukbezochte sanitaire ruimten waar de schoonmaaktijd maximaal moet worden benut en voor een goede doorstroom van mensen moet worden gezorgd.” Ineke licht toe dat Tork PeakServe bestaat uit drie formaten CO2-neutrale dispensers en twee soorten handdoekvullingen. Het systeem heeft een zeer hoge capaciteit (250% meer*) van papieren handdoeken, die snel (in 3 seconden) en zonder onderbreking worden uitgegeven. De gecomprimeerde vullingen kunnen snel en op ieder moment worden gevuld en zijn eenvoudig op te slaan en te vervoeren. Zo kan het personeel zich richten op de schoonmaak en niet op het vullen van dispensers. Bovendien zorgt de vel-voor-vel dosering voor minder afval en zijn de handdoeken recyclebaar.


Tork Vision Schoonmaken is het tweede voorbeeld. “Bedrijven kunnen hierbij gebruik maken van de kracht van realtime data om te bepalen wanneer en waar op locatie er servicebehoeften zijn.” Volgens Ineke biedt het realtime inzicht de mogelijkheid om slimmer en efficiënter schoon te maken en tegelijkertijd te voldoen aan de hoge hygiëne verwachtingen van werknemers en gasten. Ze noemt dat dit volgens onderzoek van Tork zorgt voor het efficiënter vullen van de dispensers; deze zijn 99% van de tijd gevuld**; 91% minder dispensercontroles***, tot wel 20% minder schoonmaakuren**** en 30% hogere klanttevredenheid*****.

Trots op Tork
“In Nederland werken we met zo’n 75 mensen aan de realisatie van onze hygiëne-oplossingen. Ik ben er trots op hier deel van uit te mogen maken”, spreekt Ineke uit. Ze besluit het interview met: “Tork is een bedrijf met aandacht voor de mens, zowel de collega’s als de klanten. Die mensgerichtheid leidt tot mooie producten en fijne samenwerkingen, of deze nu ontstaan door rechtstreeks contact, via onze dealers of via een tender.”

*Vergeleken met Tork H2 Universal vullingen 150299 en dispensers 552000
**Gemeten over bijna 13.000 verbonden dispensers tussen juni en december 2019, gebaseerd op de tijd per maand dat een dispenser een lege status heeft ten opzichte van de totale tijd per maand.
***Gebaseerd op klantfeedback over dispensercontroles gedurende 6 maanden voor en na het installeren van Tork Vision Schoonmaken (tussen juni en december 2019). Gemeten op 16 locaties verbonden met Tork Vision Schoonmaken, waarbij elke dispensercontrole ongeveer 20 seconden duurt.
****Gebaseerd op de vastgelegde resultaten behaald bij drie Tork Vision Schoonmaken-klanten, gemeten voor en na de invoering van Tork Vision Schoonmaken.
*****Metingen van de klanttevredenheid in twee sanitaire ruimtes met Tork Vision Schoonmaken en twee traditionele sanitaire ruimtes tijdens de ISSA/Interclean, mei 2016.
Deel dit artikel

Ook interessant:

05 januari 2024

#FotoFriday Janet maakt met plezier schoon in het Paleis van Justitie

De Rijksschoonmaakorganisatie deelt het werk van schoonmaakster Janet Kramer die het Paleis van Justitie in Leeuwarden schoonmaakt. Met veel plezier: “Het is een prachtige locatie en ik heb er...

07 november 2018

Mona Pieters wint CSU en Qmusic winactie Feestje op je werk

Mona Pieters is de hoofdprijswinnaar van CSU’s winactie Feestje op je werk. De winactie is onderdeel van de hernieuwde sponsoring van het schoonmaakbedrijf aan de spannende Qmusic radioquiz Het...

24 januari 2023

Circle K en One Hundred Restrooms toekomstig partners toiletbeleving in Zweden

Circle K en One Hundred restrooms slaan de handen ineen om de beste toiletervaring te bieden bij tankstations van Circle K langs de snelweg in Zweden. Hygiëne, gezondheid en...

11 september 2023

Robert Stelling over de waardevolle rol van jongeren in de schoonmaakbranche

Al ruim voordat het jongerenplatform FMNextGen in 2018 werd opgericht, zette Robert Stelling, directeur Interclean Global Events, zich in om jongeren in de schoonmaakbranche te verbinden. Nu is hij...

11 december 2019

Blog: Spoedcursus werkgeluk

NIET UITVEGEN! Dat staat met grote letters bovenaan het whiteboard op mijn kamer. Daaronder tien tekeningen die de basis vormen van de Werkgelukpresentatie die ik geef. Je ziet ladeblokken,...

11 mei 2024

’Co-bot’ wordt collega van schoonmaker’

De Telegraaf en andere nieuwssites delen de reactie van Robert Stelling, directeur Interclean, over de rol van de robots in schoonmaak. “Schoonmakers in Nederland hoeven de opkomst van robots...

21 januari 2019

Belinda Dekkers trots op nieuwe website UL-Team: “Geanimeerd impact maken met facilitair trainingsaanbod”

Hoe maak je als opleidingsbureau online impact? Op een manier die bij jou en jouw doelgroep past? Die vragen stelde UL-Team zichzelf voor de bouw van haar nieuwe website....

11 juni 2020

CNV maakt harde afspraak met Regardz Hospitality Group over zekerheid vakantiegeld

Medewerkers van Regardz Hospitality Group hebben zich afgelopen weken in groten getale gemeld bij het Meldpunt Vakantiegeld van het CNV. Ze kregen te horen dat ze helemaal geen vakantiegeld...

02 augustus 2024

Koen al 25 jaar de hoogte in bij De Ster

Als kind droomde Koen ervan om piloot te worden. Die droom is gedeeltelijk uitgekomen. Koen gaat de hoogte in, alleen niet met een vliegtuig maar met een hoogwerker. Met...

16 december 2022

#FotoFriday Glazenwassers hebben ❤️voor de zorg

Van 12 tot en met 23 december 2022 is het de actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’. Dé actieweek waarin glazenwassersbedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid tonen en de zorg...