27 november 2023

Maak simpel een duurzame keuze met eco score van BOMA

BOMA maakt de schoonmaak simpel, slim en leuk. Dat is hun aanpak. Ook op gebied van duurzame keuzes. Iedereen wil duurzame stappen maken, maar met zoveel verschillende labels en certificeringen kan dit behoorlijk verwarrend zijn. Bij BOMA maken ze het simpel met de nieuwe eco score.

De grootste impact maken we niet alleen. Dit doen we samen. BOMA vindt het daarom belangrijk om de juiste oplossingen voor jouw probleem in te zetten om zo samen afval te vermijden, minder CO2 uit te stoten, waterverbruik te doen dalen en een negatieve impact op het milieu te beperken. Daarnaast moeten de producten veilig zijn voor de gebruikers. “Wij omarmen innovatieve schoonmaakoplossingen die niet alleen goed zijn voor onze planeet en het welzijn van de mens, maar ook waarde creëren voor de maatschappij. En deze oplossingen delen we graag met iedereen.”

Slim kiezen met BOMA eco score
“Om de keuze simpel te maken, bedachten wij de eco score voor onze middelen en materialen. Als eersten in de schoonmaakindustrie hebben we een handige en transparante tool ontwikkeld. Zo kies je slim voor de juiste materialen en middelen. Samen met onze klanten maken we hun assortiment duurzamer en veiliger. En laten we eerlijk zijn, dat is nog leuk ook.

De eco score loopt van A+ naar E. Waarbij A+ de ‘beste leerling van de klas’ is, C neutraal is en E staat voor producten die je beter kunt vermijden. Met deze score bieden we volledige transparantie en geven we inzicht in de impact van de producten en materialen. Zo kunnen onze klanten eenvoudig stap voor stap hun assortiment verbeteren.”

Impact op mens en milieu
De eco score is gebaseerd op parameters van erkende methodologische richtlijnen die de levenscyclus van een product analyseren, legt BOMA uit. Daarbij worden de effecten op het milieu en impact op de gezondheid van schoonmakers gemeten. Het werkt met een onderliggend puntensysteem waarbij certificaten, gerecycleerde materialen en producten ontworpen voor de circulaire economie worden beloond. Gevaarlijke, wegwerp- of belastende producten worden bestraft. Hiermeewordt een onafhankelijke ranking van A+ tot E gecreerd.

Bijdrage aan het BOMA BOS
“De (r)evolutie naar een circulaire economie is ingezet en dit willen we extra aanmoedigen. We bouwen samen met onze klanten aan een BOMA BOS. Voor elke 1.000 euro aan A+ & A-producten en middelen van het merk BOMA of Greenspeed, planten we een boom in samenwerking met GO Forest. Dit betekent dat elke keer dat je kiest voor onze A+ & A-producten, je niet alleen de beste kwaliteit en milieuprestaties krijgt, maar ook een directe bijdrage levert aan het herstel van de natuur en een positieve impact creëert.”
Vanaf november zal de eco score te vinden zijn in de catalogus op www.boma.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 november 2025

BOMA versterkt duurzame koers met komst Sustainability Executive Rob van Hooijdonk

Duurzaamheid zit bij BOMA al jaren in het DNA. Met initiatieven als de BOMA eco score, waarmee klanten inzicht krijgen in de milieu-impact van hun schoonmaakmiddelen, en productinnovaties als...

14 maart 2019

Greenspeed op The Cleaning Show in Londen

The Cleaning Show is het grootste evenement in het Verenigd Koninkrijk dat zich focust op schoonmaak en hygiëne. Dit jaar vindt het evenement plaats van dinsdag 19 tot donderdag 21...

22 februari 2022

Schoonmakend Nederland Jaarcongres op 12 mei: Chaos

Op 12 mei organiseert Schoonmakend Nederland haar Algemene Ledenvergadering en Jaarcongres. Met als thema: Chaos. “We komen uit een bijzondere periode: COVID-19, lockdown, quarantaine, vaccineren, sneltesten. Velen werkten weken...

19 juli 2022

Blog: beter aanbesteden, maar niet om ondernemers beter te laten inschrijven!

Deze zomer is er een nieuwe subsidieregeling Beter Aanbesteden. Je begrijpt: daar zat ik meteen bovenop. Kom maar door met die subsidie! Want aanbesteden en inschrijven is al duur...

24 maart 2022

Jongeren vinden beleving belangrijker: “Een toiletbezoek mag een feestje zijn”

Een ambitieuze groep jonge mensen met frisse ideeën, waar jongeren in de schoonmaakwereld niet alleen een hoop aan kunnen hebben, maar waar ze ook samen de sector mee kunnen...

30 juni 2022

Onderzoek hoger onderwijs: Schoon maak je samen

Schoon is (veel) meer dan schoonmaken. Schoon is beleving. Schoon is imago. En schoon is na een pandemie meer dan ooit verbonden aan hygiëne. Het belang is enorm, maar...

23 juni 2022

“De overstap naar Nocore Online wordt een soort open hart chirurgie”

FVH Facility stapt overtuigd in de wereld van Nocore softwareoplossingen. Om met één totaalpakket, Nocore, BI dashboard en alle modules van Facility Apps, structuur in een snelgroeiend bedrijf te...

10 februari 2025

500e deelnemer Bovenschoolse Vakschool stroomt uit naar vaste baan bij Alpheios

Robert Obaseki, een 49 jarige man van Nigeriaanse afkomst die vloeiend Nederlands spreekt, volgde bij WerkvoorHeerlen (WvH) een traject richting een dienstverband bij Alpheios. Hij is de 500e deelnemer...

29 oktober 2019

31 oktober: Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie in Store van de Toekomst

Op donderdagmiddag 31 oktober organiseert het team van Schoonmaakjournaal – Esther, Henk en Petra – in de Paardekooper Store 2.0 Rotterdam een PizzaMarketingSessie met een kleine club relaties met...

29 april 2022

TRU finalist Cleaning & Hygiene Awards

European Cleaning & Hygiene Awards is een grensoverschrijdende competitie voor professionals uit de schoonmaakindustrie. Verspreid over een aantal categorieën worden de allerbeste schoonmaak- en reinigingsbedrijven, alsook de producenten van...