27 september 2023

Katrin: “Wij geloven niet meer in advertenties in vakbladen, wel in persoonlijke contact”

In november vinden de Schoonmaakvakdagen voor de vijfde keer plaats. Exposanten vertellen in een serie over hun deelname van de afgelopen jaren. Vandaag is KATRIN hygiënepapier  aan de beurt, ook exposant van het eerste uur. Ralph Vodegel vertelt. 

 

 Waarom namen jullie in 2019 voor het eerst deel aan de Schoonmaak Vakdagen?

“We namen deel om te kijken of Schoonmaak Vakdagen een goed platform zou zijn op het gebied van schoonmaak in Nederland en of onze aansluiting iets kan opleveren. Interclean is natuurlijk internationaal en op Vakbeurs Facilitair en Gebouwenbeheer komt schoonmaak eigenlijk nauwelijks aan bod.”

Wat heeft jullie deelname toen voor jullie bedrijf opgeleverd?

“In ieder geval goede contacten met verschillende klanten en – relaties, naast de mogelijkheid om KATRIN als producent van hygiënepapier weer eens goed op de kaart te zetten. Wij geloven niet meer in advertenties in vakbladen, maar nog steeds wel in het persoonlijke contact.”

Kunnen jullie drie punten noemen waarom jullie bijna alle jaren bij de vakbeurs betrokken zijn gebleven?

“De vakbeurs is laagdrempelig voor bezoekers en exposanten, ook vanwege de centrale locatie, er is een groeiend aantal bezoekers in de loop van de jaren en last but not least: we hebben gewoon altijd een goed gevoel over de gesprekken tijdens én na de beurs.”

Waarom ‘moeten’ bezoekers dit jaar jullie stand bezoeken?

“Om te ervaren dat KATRIN hygiënepapier staat voor ”schoon+groen+kwalitatief” en dat we een erg goed alternatief voor een aantal andere bekendere merken zijn. Marcel Speth en ik willen bezoekers graag informeren over met name onze papieren vouwhanddoeken en handdoekrollen en natuurlijk ons dispenser-assortiment.”

Klik hier voor meer informatie over de Schoonmaak Vakdagen.

Je kunt je hier alvast gratis registreren.

Meer lezen over trouwe exposanten?
Klik hier voor het verhaal van Nocore: “De Schoonmaak Vakdagen zijn een unieke kans om in contact te komen met schoonmaakbedrijven en klanten” | Schoonmaakjournaal

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 januari 2024

Gom België en Leviy kiezen voor intensievere samenwerking in 2024

Met trots vertellen Gom België en Leviy dat zij in 2024 hun samenwerking versterken en verder kijken dan alleen digitalisering. Gom België, onderdeel van Facilicom België, maakt al jarenlang...

24 oktober 2022

Gun jouw medewerkers financiële rust

Wist je dat 38% van de mensen die in loondienst werken, financiële zorgen hebben? Zorgen die leiden tot fouten, afnemende productiviteit en loyaliteit, spanningen op de werkvloer of zelfs...

15 oktober 2024

Van het stadion naar de fabrieksvloer: De invloed van sportkleding op werkkleding

Er is veel kennis vereist voor de ontwikkeling van sportkledij. Dynamische pasvormen vergroten de bewegingsvrijheid, terwijl ademende en elastische stoffen sporters nog efficiënter maken. Veel van deze innovaties zijn...

03 september 2024

Zomer sport serie (6): Schoonmaken in de sport

Sportverenigingen hebben net zoals andere locaties schoonmaak nodig. Veel schoonmaakbedrijven zijn dan ook actief in de sportsector. Met specialistische blik en kunde, want sportlocaties vereisen andere schoonmaakinzet dan bijvoorbeeld...

05 augustus 2025

Arbeidsmarkt blijft krap, aantal banen neemt toe. Hoe kom je toch aan goed personeel?

In het 2e kwartaal van 2025 is het aantal vacatures gedaald met 7.000 en het aantal werklozen met 4.000. De arbeidsmarkt blijft daarmee krap: per 100 werklozen zijn er...

22 juni 2023

Praktijkcase: zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarage

Sinds de zomer van 2022 draait bij Q-Park een proef met zelfrijdende schoonmaakmachines in de parkeergarages. Een uitdaging op gebied van techniek, resultaat, personeelsinzet en veiligheid voor klanten in...

20 december 2018

Erelid Pieta Hoogvliet behaalt SIEV-Keurmerk

Erelid van mkb-branchevereniging SIEV, Pieta Hoogvliet, heeft met haar bedrijf Hoogvliet Schoonmaakdiensten voor het eerst het SIEV-Keurmerk behaald. Pieta was destijds een van de drie initiatiefnemers en begon de...

27 februari 2019

Gerrit Malipaard over groei MTS Euro Products: “Familiewaarden, service en innovaties”

In onze nieuwe themaserie ‘Blurring of Blokker-syndroom?’ gaan we op zoek naar de nieuwe (schoonmaak)economie. De deeleconomie met impact. Met circulariteit. Met uitdagingen en keuzes om mee te kunnen...

26 april 2024

Creëer duurzame waarde met Tork PaperCircle

PaperCircle van Tork is ’s werelds eerste recyclingsdienst voor papieren handdoeken. Door gebruikte papieren in te zamelen en te recyclen in plaatselijke Essity fabrieken, worden ze omgezet in nieuwe...

25 november 2022

Gratis budgetcoaching voor schoonmakers

De energierekening stijgt en ook de boodschappen kosten steeds meer geld. Schoonmakers die niet meer weten hoe zij alles moet betalen en zich wellicht zorgen maken of al schulden...