21 augustus 2023

Jongeren kiezen duurzaam

Jongeren zijn meer betrokken bij duurzaamheid dan ooit tevoren. Het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen meldt dat DPG Media Nederland en Panel Inzicht dit onlangs hebben onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat 42% van de jongere generatie gelooft dat kinderen zich meer bezighouden met duurzaamheid dan hun ouders. 44% van de 18-29 jarigen voelt zich daarbij schuldig over hun consumptiegedrag.

Het kenniscentrum vertelt over het bewust omgaan met duurzaamheid door jongeren. Dit betreft niet alleen eigen onderzoek doen naar of bedrijven of producten wel duurzaam zijn maar ook over het maken van bewuste keuzes. Zij zijn bereid keuzes te maken voor het wel of niet kopen van producten of diensten die daadwerkelijk duurzaam zijn en laten duurzaamheid hun keuze voor een baan beinvloeden. Bovendien kunnen bedrijven en organisaties die eerlijke, geloofwaardige over hun activiteiten vertellen, rekenen op loyaliteit van deze kritische jongere consumenten. Het wordt dus steeds meer een essentiele factor voor succes in de huidige maatschappij.

Meer weten over het onderzoek dat DPG Media Nederland en Panel Inzicht in juni 2023 hebben gehouden? Download de uitkomsten hier. 

Lees het volledige artikel hier: Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 oktober 2023

De facilitaire koppen bij elkaar

Op 1 november 2023 vindt er een breed facilitair overleg plaats. Dan steken de voorzitters en directies van facilitaire organisaties in de schoonmaakbranche de koppen bij elkaar om van...

11 april 2024

“De schoonmaker is vaak onterecht het stereotype beeld van de WML-sector”

Bij de discussie over een mogelijke verhoging van het wettelijk minimumloon wordt vaak een foto van een schoonmaker geplaatst. Waarom? is de vraag hierbij. Want dit is niet terecht....

24 juli 2024

‘Panorama Mesdag’ wordt schoongemaakt

Panorama Mesdag in Den Haag wordt schoongemaakt en waar nodig gerestaureerd. Voor de onderhoudsbeurt van het grootste schilderij van Nederland zijn een kleine drie maanden uitgetrokken. Het museum blijft...

10 maart 2023

#FotoFriday Schoonmaakhelden op hoogte

De schoonmaakhelden van Schoonmaakbedrijf R. Janssen tonen hun werk op grote hoogte. Dat is glazenwassen met mooi uitzicht! Heb jij ook een mooie foto van jouw werk? Wil je...

12 maart 2020

Edwin van den Broek (Burgman): “Kosten besparen op schoonmaak, zo doe je dat”

“Innovatieve kennispartner Burgman zet in op kostenbesparing”, kopten we op 13 januari in aanloop naar de Horecava en Vakbeurs Facilitair. De importeur en groothandel in professionele hygiëne- en reinigingssystemen...

19 april 2023

Ergonomisch en veilig schoonmaken. Hoe doe je dat?

Vier Europese landen zoeken gezamenlijk naar het antwoord op deze vraag. Naast Nederland, maken ook Estland, Finland en Hongarije onderdeel uit van dit project. Tijdens het project wordt gekeken...

17 maart 2022

Nocore steunt synergie die jongeren in de schoonmaakbranche brengen

Nocore is één van de supporters van jongerenplatform FM Next Generation. Waarom? Mike Verkuijlen: “Omdat er met deze gevarieerde groep mensen met verschillende functies uit diverse bedrijven flink wat...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

13 juni 2023

Is Gavin Raaijen de Freek Vonk van de schoonmaak?

Gavin Raaijen is accountmanager healthcare bij BOMA én cleanfluencer met meer dan 40.000 fanatieke Cleany volgers op social media. Met zijn schoonmaakfilmpjes is hij hard op weg om een...

08 november 2023

Hygiëne specialisten op de Recreatie Vakbeurs

De 𝗥𝗲𝗰𝗿𝗲𝗮𝘁𝗶𝗲 𝘃𝗮𝗸𝗯𝗲𝘂𝗿𝘀 gaat weer bijna van start in evenementenhal Hardenberg. Deze beurs tovert Hardenberg van 𝟭𝟰 𝘁/𝗺 𝟭𝟲 𝗻𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 om tot het infocentrum voor de recreatiebranche. Onder de...