3 augustus 2022

Balans digitaliseert verder met Nocore

Balans Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten werkt al meer dan acht jaar met Nocore Facilitair en in de tussentijd kwamen daar ook Nocore Online en Facility Apps bij. Marije van de Ven, manager backoffice bij Balans Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten, legt uit waarom Balans al acht jaar met Nocore samenwerkt en wat ze samen willen bereiken: “Ons doel is om met Nocore al onze bedrijven te digitaliseren.” Laat je inspireren door deze praktijkcase.

“Balans is een fullservice schoonmaakbedrijf uit Alkmaar en wij maken onder meer schoon in bedrijfspanden, kinderopvang, het onderwijs en de medische sector. Inmiddels werken wij ruim acht jaar met de schoonmaaksoftware van Nocore Facilitair. Dit bevalt ons zo goed dat we ook Facility Apps en Nocore Online in gebruik hebben genomen. We zijn heel blij met de keuze voor deze applicaties.
Nocore Online werkt prettig voor de urenregistratie, als portal voor onze medewerkers en om medewerkers in te schrijven. Facilitair gebruiken wij graag voor de gehele administratie en financiën, zoals debiteuren- en crediteurenbeheer, salarissen en planningen. Met FacilityApps kunnen we de kwaliteit bij onze klanten blijven waarborgen met klantenregistratie, de dagelijkse controle en evaluatiegesprekken. We hebben nu alles in één. Dat is wel zo makkelijk en onze werkprocessen zijn hiermee volledig gedigitaliseerd. Het fijne is dat alles daadwerkelijk goed met elkaar synchroniseert. Administreren is op deze manier één handeling geworden. Dat scheelt niet alleen veel tijd, maar ook een hoop papier.”

Implementatie Nocore en FacilityApps bij alle Balans-bedrijven
“Wij zijn een groeiende onderneming en nemen met enige regelmaat bedrijven over. Ons doel is om al deze bedrijven integraal met de software van Nocore te laten werken. Nocore Facilitair en Online zijn al geïmplementeerd, binnenkort willen we ook de aansluiting met FacilityApps realiseren. We gebruiken overigens nog niet alle functionaliteiten in Nocore Online, maar we zijn dit wel plan. Zo vinden wij het heel handig dat onze medewerkers met deze applicatie, naast de loonstroken, ook hun contracten en andere personeelsdocumenten kunnen inzien. Met betrekking tot FacilityApps is het fijn dat klanten op termijn bijvoorbeeld zelf digitaal een klacht kunnen melden of de gespreksverslagen van hun locatie kunnen inzien. Dit is momenteel nog niet geïmplementeerd, maar wij zullen dit in de loop van de tijd verder uitkristalliseren.”

Jarenlange samenwerking
“Ook de samenwerking met Nocore ervaar ik als heel prettig. Je wordt serieus genomen en vragen worden altijd snel in behandeling genomen. Er wordt wat dat betreft echt met veel aandacht naar je vraagstuk gekeken. Ook het goede contact met de medewerkers en directeur Ad Klösters ervaren wij als zeer prettig. Natuurlijk zijn er ongetwijfeld andere opties, maar de software van Nocore is overzichtelijk, werkt prettig en je hebt te maken met één partij. Nocore biedt een totaalproduct dat speciaal op de schoonmaakbranche is gericht. Ze snappen ons. We zijn niet voor niets al jaren een trouwe klant. En, vooralsnog, blijven we dat!”

 

Wil jij ook een praktijkcase van een samenwerking binnen jouw bedrijf delen? Stuur dan een bericht naar [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 oktober 2025

Schoonmaakinnovatie in de horeca: slim, duurzaam en gastgericht

In de horeca draait alles om beleving. En dat begint niet pas bij het eten of de service, het begint bij een brandschone zaak. Schoonmaak is allang geen klus...

25 maart 2020

Blog: Prachtig

Wat prachtig, de hartverwarmende pluim van onze Koning aan alle schoonmakers van Nederland in dit coronatijdperk tijdens zijn speech op 20 maart. Wat prachtig, de metafoor van Rutger Bregman,...

20 januari 2022

Nieuw televisieprogramma over schoonmaken

BNNVARA lanceert een nieuw televisieprogramma: Een échte schoonmaker nodig? Om mensen met een vervuilde woning of omgeving te helpen met en te inspireren om hun situatie te verbeteren. De...

10 december 2018

Blog: Open de deur en deel!

Op het moment van schrijven van mijn blog realiseer ik me dat ik 8 jaar, 2 maanden en 28 dagen in de wondere facilitaire wereld werkzaam ben. Bij het...

25 januari 2023

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

‘Er is veel werk in de schoonmaak te vinden. Schoonmaakbedrijven hebben het druk en de vraag naar personeel is erg groot. Maar het aantal schoonmakers is tussen 2019 en...

01 juli 2022

Seiso wandelt 24 uur voor De Kindervallei

Seiso Facilitair Advies heeft haar doel bereikt. Met de Homewalk op 25 en 26 juni 2022 wandelden het 10-koppige team in 24 uur 120 km. Onderweg aangemoedigd door cheerpoints...

03 februari 2023

“Koester de overeenkomsten en omarm de verschillen”

De schoonmaakbranche is een mensensector bij uitstek. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers kunnen floreren en gezond hun pensioen halen? Als iemand dat weet, dan is het Marjolein...

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

10 februari 2023

Gastles schoonmaak

Berry Helmes van Haagclean verzorgde afgelopen week een gastles schoonmaak op het MBO College AirPort Amsterdam. Naast theorieles kregen de leerlingen ook praktijkles met de i-mop XL van i-team....

03 mei 2022

Ontdek de noviteiten van Numatic Interclean

Op de 250 m2 standruimte van Numatic op Interclean vind je dit jaar alleen echt nieuwe producten. Een bezoekje waard voor ieder die graag op de hoogte blijft van...