28 maart 2023

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

“Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing te laten beëindigen. Dus gaan we door. We gaan ervoor. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Zij verdienen waardering en respect. Zij zorgen voor blijdschap en welzijn. Iedere dag opnieuw. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”, enthousiasmeren Petra de Bruin en Esther van der Lelie. Organisator VMN Media (uitgever van schoonmaakvakblad Service Management) is gestopt met de organisatie van The Golden Service Awards, waaronder onder meer de felbegeerde titel Schoonmaker van het Jaar viel. Vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert zetten zij hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing.

Op 27 maart maakte het bestuur van de Golden Service Awards bekend dat Petra de Bruin het stokje van VMN Media overneemt. Zij doet dit niet alleen, samen met Esther van der Lelie zet zij de schouders onder de organisatie van deze voor de schoonmaakbranche belangrijke verkiezing. “The Golden Service Awards is een van de evenementen waar vakmanschap en opmerkelijke prestaties centraal staan. Na het plotselinge en verrassende bericht over de organisatiestop hebben we direct met elkaar overlegd en naar een oplossing gezocht. Onafhankelijkheid en objectiviteit vormen de basis voor het succes en geloofwaardigheid van de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing; de menselijkheid en mogelijkheid dat ook mkb-ondernemers meedoen aan deze verkiezing vinden we heel belangrijk. Sterker nog, dat is essentieel”, vertelt Esther.

Voor iedereen

Petra vult aan: “Het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2023 is gekozen: Simply. The best. Waarom? Vaak wordt gedacht dat schoonmaak simpel is. Nee, schoonmaken is echt een vak. Gediplomeerde en gespecialiseerde schoonmakers zijn topsporters, zij doen hun best, zij zorgen voor een ‘best gevoel’ van wie dan ook. Een gevoel van beleving en welzijn. Overal en altijd.”

Ook voor mkb’ers dekt dit thema Simply. The best de lading: “Om jouw gewaardeerde schoonmaker in te schrijven voor deze verkiezing, heb je geen tekstschrijvers nodig. Je hoeft alleen een handjevol vragen met een enkele zin te beantwoorden. Stel, jouw bedrijf of eigendienst heeft één of enkele schoonmakers in dienst. Wees er trots op dat zij het vak beoefenen en uitdragen, meld ze aan en beantwoord de simpele vragen met korte antwoorden. Ook in de beoordeling geldt menselijkheid, onafhankelijkheid, objectiviteit en respect.”

We gaan bouwen

“We gaan oprecht bouwen aan onafhankelijkheid, objectiviteit en vertrouwen. Daarom zoeken we toeleveranciers ‘in de keten’ die deze verkiezing Schoonmaker van het Jaar financieel willen en kunnen steunen. Dus bedrijven en organisaties die met schoonmaak te maken hebben of hun business in de keten met menselijke toewijding en passie uitvoeren. Schoonmaakbedrijven hebben niet langer de mogelijkheid om sponsor te worden.”

Dit bericht is slechts een eerste aankondiging. Er volgt meer nieuws, bijvoorbeeld over inschrijving #hoedan, jury #wiedan, socials #waardan. De voorkeursdatum is wel alvast bepaald #wanneerdan.

#savethedate: woensdag 20 september 2023 verkiezing Schoonmaker van het Jaar

Meer informatie: Neem contact op met Petra de Bruin (06 – 51 81 46 76) of Esther van der Lelie (06 – 21 23 06 43) of via [email protected].
www.deschoonmakervanhetjaar.nl

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 april 2022

Meest gelezen in maart 2022

Benieuwd naar welke artikelen jullie in maart 2022 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 10 gemaakt van de meest gelezen artikelen: 1. ‘Jongeren...

20 juli 2023

Tussentijdse wijzigingen cao schoonmaak- en glazenwassersbedrijf

De cao 2022-2024 is gewijzigd. Er zijn door cao-partijen (Schoonmakend Nederland, FNV en CVN) betere afspraken gemaakt over het loon. De RAS heeft deze wijzigingen op een rij gezet...

03 november 2025

Schoonmaken zonder chemie: de BubbleFlush wordt standaard werkwijze bij CSU

CSU maakt schoonmaken gezonder en duurzamer met de invoering van BubbleFlush: een chemievrije toiletreinigingstechnologie die werkt met geluidsgolven en water. De innovatie vermindert CO₂-uitstoot met 98%, verbetert de werkomstandigheden...

08 september 2022

ISS behaalt hoogste niveau CO2-prestatieladder

ISS Nederland heeft met het behalen van niveau 5 op de CO2-prestatieladder een grote stap gezet in het realiseren van de duurzaamheidsdoelen die het bedrijf zichzelf heeft gesteld. Zij...

26 september 2024

Code Schoonmaak deelt Top 10 speerpunten bij offertetrajecten

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag helpt bedrijven om op een maatschappelijk verantwoorde manier de (inkoop van) diensten vorm te geven en te laten zien dat er binnen het bedrijf oog...

22 januari 2024

Webinar Relationeel Contracteren

Op maandag 5 februari 2024 organiseren Facility Management Nederland en Next Level FM een webinar over Relationeel contracteren. Een vernieuwde wijze om invulling te geven aan een samenwerking waarbij...

22 juli 2022

Altijd een glimlach!

‘(Strand)weer of geen weer; ons team doet hun werk met een glimlach. ☀’ Dit plaatste Schoon Westland op haar LinkedIn-pagina tijdens de erg warme dagen van de afgelopen week....

18 juli 2024

Vakantiebaantje in de schoonmaak is populair

‘Met dit baantje verdien je deze zomer al gauw 18 tot 20 euro per uur: ‘Het is een trend’. Het AD kopt met een artikel over populaire, lees goedbetaalde,...

03 februari 2022

Testers gezocht!

Met enige regelmaat wordt er door de RAS iets nieuws ontwikkeld. Zoals een nieuwe RAS-app, een nieuwe website of een ander systeem dat bijdraagt aan het werken in de...

11 januari 2022

Acht socialmedia-trends voor de schoonmaakbranche

Korte filmpjes op TikTok, adverteren op Facebook of toch maar video’s maken op Youtube? De mogelijkheden op het gebied van online marketing via sociale media vliegen je om de...