20 maart 2023

Clear4Clean zet objectief kwaliteitmeetsysteem en Keurmerk Verantwoord Schoon voort als Qualis Insight C4C

”Sinds 1 september 2022 was Edgar van Engelen al operationeel verantwoordelijk voor Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon. Met trots maak ik u bekend dat Edgar van Engelen het onafhankelijke en objectieve meetsysteem en het Keurmerk Verantwoord Schoon onder de naam Qualis Insight C4C gaat voortzetten. Ik wens en gun hem alle succes”, vertelt een trotse en dankbare Jan Vera. Edgar van Engelen, directeur van Clear4Clean, reageert: “Ik heb Qualis-Insight nu van binnenuit kunnen ervaren. Met veel klanten contact mogen hebben die groot voorstander zijn van een onafhankelijk kwaliteitsbureau met een echte, menselijke meerwaarde. Qualis-Insight is gebaseerd op schoonmaakkwaliteit . Geen onnodige hermetingen en het Keurmerk Verantwoord Schoon – niet te verwarren met Keurmerk Schoon – is meer dan een administratief keurmerk. Vanuit mijn schoonmaakhart zet ik me ervoor in en blijf ik dat doen.”

“Vanaf heden zal ik het objectief kwaliteitsmeetsysteem en het Keurmerk Verantwoord Schoon voortzetten onder de naam Qualis Insight C4C. Ik ben al jaren officieel LOSK-QMS inspecteur, heb jarenlange ervaringen met het LOSK-meetsysteem en ben een groot voorstander dat er in schoonmaakland een onafhankelijk kwaliteitsbureau bestaat met een echte, menselijke meerwaarde. Qualis Insight C4C is het enige onafhankelijk meetbureau met een uniek meetprogramma LOSK-QMS. Ik ben er dan ook trots op dat ik deze activiteiten mag voortzetten.”, legt Edgar van Engelen uit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dezelfde missie
Edgar vervolgt: “Onze samenwerking is ontstaan door de informele contacten tussen mij en Jan Vera. Mijn drijfveer is dat we hetzelfde denken over en doen met kwaliteitsmetingen. Ik sta klaar om deze mooie uitdaging te mogen voortzetten, maar ik ben mij ook bewust dat de schoenen die ik moet vullen groot zijn.”

Jan Vera, de zogenaamde ouwe rot in het vak, gelooft in een objectief, onafhankelijk en onpartijdig meetsysteem. Zo werd een eenvoudig, eerlijk en positief kwaliteitmeetsysteem voor schoonmaakonderhoud ontwikkeld. Qualis Insight hield koers, kreeg respect en aanzien, wat z’n vruchten heeft afgeworpen. Inmiddels heeft Qualis-Insight zijn stempel gedrukt in de schoonmaakbranche.

Onafhankelijk rapporteur
Jan: “Bij vele tientallen schoonmaakbedrijven en vele grotere objecten en organisaties voeren we metingen uit. Zij laten dus de kwaliteit door ons , als onafhankelijk rapporteur , toetsen en doen dat niet meer zelf. Daarmee laten zij het bekende gezegde ‘de slager keurt zijn eigen vlees’ achter zich. Daarom zetten we ons in voor objectiviteit, eerlijkheid, positiviteit en onpartijdigheid. Wat ons ook verheugt, is het feit dat we inmiddels structureel de kwaliteit van het schoonmaakonderhoud meten op honderden locaties van opdrachtgevers door het hele land. Dus opdrachtgevers die er zelf voor gekozen hebben om Qualis-Insight als volledig objectieve en ongebonden partij de kwaliteit te laten toetsen.”

Edgar: ”De werkwijze van Qualis-Insight en Clear4Clean zijn in de basis hetzelfde, namelijk kwaliteitsmetingen van de schoonmaak onafhankelijk en objectief zonder onnodige hermetingen. Ook bij Clear4Clean laten schoonmaakbedrijven en opdrachtgevers de kwaliteit van de schoonmaak toetsen door onze onafhankelijke inspecteurs. Hiermee is de voortzetting van de activiteiten onder de naam Qualis Insight C4C een logische stap.”

Doelen

Edgar tot slot: “Mijn missie is om de onafhankelijke kwaliteitsmetingen voort te zetten en uit te breiden , het Keurmerk Verantwoord Schoon nog meer op de kaart te zetten en te zorgen dat Qualis Insight C4C bij (nog) meer opdrachtgevers aan de slag kan gaan. Mijn visie hierop is om te werken met een onafhankelijk kwaliteitmeetsysteem met positiviteit als beginsel, omdat de schoonmaker met een tien begint. Een meetsysteem dat eerlijk is, omdat het werkprogramma in de meting wordt meegenomen. En een meetsysteem dat eenvoudig is, omdat het dashboard met data de opdrachtgever concrete, bruikbare informatie geeft. Daarnaast geven we advies na de eerlijke en transparante meting. Dit alles doen we.”

Meer informatie over Qualis Insight C4C: https://qualis-insight.com/

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 september 2022

“Miljoenennota goed voor onze schoonmakers, zorgwekkend voor onze ondernemers”

Piet Adema, voorzitter Schoonmakend Nederland reageert op de begroting 2023 die op Prinsjesdag werd gepresenteerd: “Goed dat het kabinet met een fors pakket aan maatregelen actie onderneemt om de...

29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins...

06 juni 2023

Tork toont combi hygiëne, duurzaamheid en digitalisering

Woensdag 7 juni begint Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht. Drie dagen lang bieden 200 exposanten facilitaire en schoonmaakoplossingen aan de bezoekers. Ook Tork is weer aanwezig op...

20 september 2022

Vakbonden zetten in op forse loonsverhoging

De vakbonden willen de lonen fors verhogen. FNV kiest voor volledige prijscompensatie voor werknemers, om de koopkracht kunnen behouden. “We willen dat werkgevers de inflatie volledig compenseren, er is...

29 oktober 2019

31 oktober: Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie in Store van de Toekomst

Op donderdagmiddag 31 oktober organiseert het team van Schoonmaakjournaal – Esther, Henk en Petra – in de Paardekooper Store 2.0 Rotterdam een PizzaMarketingSessie met een kleine club relaties met...

07 december 2023

Nellen Schoonmaakdiensten en CSU winnen Best Practice Award 2023

De tiende Best Practice Award is uitgereikt. Op 7 december 2023 kon de finale van deze jubileumeditie van de awards gevolgd worden bij InnStyle in Maarssen én via een...

16 november 2021

MKB zakelijke dienstverlening focust minder op digitalisering door corona

De coronacrisis is voor veel mkb-ondernemers in de zakelijke dienstverlening ten koste gegaan van de innovatiekracht van hun bedrijf. Zo erkent ruim de helft dat de focus op digitalisering...

06 augustus 2025

Gezien in de media: Glazenwassers Joep en Mark van de Sanden wassen ieder 350 ramen per dag

Het Brabants Dagblad publiceert op 6 augustus 2025 een artikel over glazenwassers Joep en Mark van de Sanden. Een artikel over het beroep van glazenwasser en wat zij op...

22 december 2022

‘’We willen menstruatiearmoede uit de taboesfeer halen’’

CWS heeft een nieuw product gelanceerd: de CWS tampondispenser – in samenwerking met Period Pack. Deze nieuwe dispenser maakt tampons in sanitaire ruimtes gratis beschikbaar. CWS wil hiermee bijdragen...

05 september 2023

25 jaar Duurzame Dinsdag

Dit jaar bestaat Duurzame Dinsdag, de Prinsjesdag van de Duurzaamheid, 25 jaar. Dat wordt gevierd op 5 september, de eerste dinsdag in september waarop traditiegetrouw het duurzame koffertje wordt...