20 maart 2023

Clear4Clean zet objectief kwaliteitmeetsysteem en Keurmerk Verantwoord Schoon voort als Qualis Insight C4C

”Sinds 1 september 2022 was Edgar van Engelen al operationeel verantwoordelijk voor Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon. Met trots maak ik u bekend dat Edgar van Engelen het onafhankelijke en objectieve meetsysteem en het Keurmerk Verantwoord Schoon onder de naam Qualis Insight C4C gaat voortzetten. Ik wens en gun hem alle succes”, vertelt een trotse en dankbare Jan Vera. Edgar van Engelen, directeur van Clear4Clean, reageert: “Ik heb Qualis-Insight nu van binnenuit kunnen ervaren. Met veel klanten contact mogen hebben die groot voorstander zijn van een onafhankelijk kwaliteitsbureau met een echte, menselijke meerwaarde. Qualis-Insight is gebaseerd op schoonmaakkwaliteit . Geen onnodige hermetingen en het Keurmerk Verantwoord Schoon – niet te verwarren met Keurmerk Schoon – is meer dan een administratief keurmerk. Vanuit mijn schoonmaakhart zet ik me ervoor in en blijf ik dat doen.”

“Vanaf heden zal ik het objectief kwaliteitsmeetsysteem en het Keurmerk Verantwoord Schoon voortzetten onder de naam Qualis Insight C4C. Ik ben al jaren officieel LOSK-QMS inspecteur, heb jarenlange ervaringen met het LOSK-meetsysteem en ben een groot voorstander dat er in schoonmaakland een onafhankelijk kwaliteitsbureau bestaat met een echte, menselijke meerwaarde. Qualis Insight C4C is het enige onafhankelijk meetbureau met een uniek meetprogramma LOSK-QMS. Ik ben er dan ook trots op dat ik deze activiteiten mag voortzetten.”, legt Edgar van Engelen uit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dezelfde missie
Edgar vervolgt: “Onze samenwerking is ontstaan door de informele contacten tussen mij en Jan Vera. Mijn drijfveer is dat we hetzelfde denken over en doen met kwaliteitsmetingen. Ik sta klaar om deze mooie uitdaging te mogen voortzetten, maar ik ben mij ook bewust dat de schoenen die ik moet vullen groot zijn.”

Jan Vera, de zogenaamde ouwe rot in het vak, gelooft in een objectief, onafhankelijk en onpartijdig meetsysteem. Zo werd een eenvoudig, eerlijk en positief kwaliteitmeetsysteem voor schoonmaakonderhoud ontwikkeld. Qualis Insight hield koers, kreeg respect en aanzien, wat z’n vruchten heeft afgeworpen. Inmiddels heeft Qualis-Insight zijn stempel gedrukt in de schoonmaakbranche.

Onafhankelijk rapporteur
Jan: “Bij vele tientallen schoonmaakbedrijven en vele grotere objecten en organisaties voeren we metingen uit. Zij laten dus de kwaliteit door ons , als onafhankelijk rapporteur , toetsen en doen dat niet meer zelf. Daarmee laten zij het bekende gezegde ‘de slager keurt zijn eigen vlees’ achter zich. Daarom zetten we ons in voor objectiviteit, eerlijkheid, positiviteit en onpartijdigheid. Wat ons ook verheugt, is het feit dat we inmiddels structureel de kwaliteit van het schoonmaakonderhoud meten op honderden locaties van opdrachtgevers door het hele land. Dus opdrachtgevers die er zelf voor gekozen hebben om Qualis-Insight als volledig objectieve en ongebonden partij de kwaliteit te laten toetsen.”

Edgar: ”De werkwijze van Qualis-Insight en Clear4Clean zijn in de basis hetzelfde, namelijk kwaliteitsmetingen van de schoonmaak onafhankelijk en objectief zonder onnodige hermetingen. Ook bij Clear4Clean laten schoonmaakbedrijven en opdrachtgevers de kwaliteit van de schoonmaak toetsen door onze onafhankelijke inspecteurs. Hiermee is de voortzetting van de activiteiten onder de naam Qualis Insight C4C een logische stap.”

Doelen

Edgar tot slot: “Mijn missie is om de onafhankelijke kwaliteitsmetingen voort te zetten en uit te breiden , het Keurmerk Verantwoord Schoon nog meer op de kaart te zetten en te zorgen dat Qualis Insight C4C bij (nog) meer opdrachtgevers aan de slag kan gaan. Mijn visie hierop is om te werken met een onafhankelijk kwaliteitmeetsysteem met positiviteit als beginsel, omdat de schoonmaker met een tien begint. Een meetsysteem dat eerlijk is, omdat het werkprogramma in de meting wordt meegenomen. En een meetsysteem dat eenvoudig is, omdat het dashboard met data de opdrachtgever concrete, bruikbare informatie geeft. Daarnaast geven we advies na de eerlijke en transparante meting. Dit alles doen we.”

Meer informatie over Qualis Insight C4C: https://qualis-insight.com/

Deel dit artikel

Ook interessant:

21 februari 2023

Blog: ‘Huilie Huilie troef in de schoonmaak’

Er wordt de laatste tijd moord en brand geschreeuwd: de schoonmaak heeft voor dezelfde hoeveelheid aan werkzaamheden steeds minder schoonmaakmedewerkers. Reden om zelfs opdrachtgevers duidelijk te maken dat ze...

10 augustus 2022

Top 10 boeken voor zomerontspanning

De zomer is de ideale tijd om ‘bij te lezen’. Tijdens een vakantie of gewoon ’s avonds na het werk in de tuin of op het balkon, om je...

03 juni 2022

Terugblik Tour Facilitair

Woensdag 1 juni werd voor de zesde keer de Tour Facilitair gehouden. Onder de deelnemers een team van Hago Nederland met een mix van collega’s en relaties. Eén van...

03 mei 2022

FacilityApps lanceert objectieve meetmethode schoonmaakkwaliteit op Interclean

Zo objectief mogelijk de kwaliteitsscore van de schoonmaak meten. Hoe doe je dat? Met de nieuwe meetmethode van FacilityApps, een gebruiksvriendelijke uitbreiding op de bestaande DKS-structuur met onderscheid in...

17 juli 2023

SIEV lunchwebinar op 12 juli over nieuw keurmerk: “Volop vragen”

In het circus van keurmerken ligt de focus van andere keurmerken vaak vooral op de theorie van de uitvoering. SIEV stelt dat (potentiële) leden grote behoefte hebben aan een...

07 oktober 2021

1nergiek wint opnieuw Integron Medewerkerbeleving Award

“We zijn enorm trots om te kunnen melden dat 1nergiek de Integron ‘Medewerkerbeleving Award’ wederom heeft gewonnen!”, meldt 1nergiek op haar website. Onderzoeks- en Adviesbureau Integron reikte op 7...

18 december 2023

35 jaar Menges Schoonmaak

35 Jaar geleden, op 1 maart 1989, startte glazenwasser Jan-Willem Menges zijn schoonmaakbedrijf. Met als missie: een van de massa onderscheidende firma zijn. Inmiddels telt het bedrijf 150 medewerkers. We...

28 september 2023

‘Let’s rethink cleaning’

BOMA, leverancier van schoonmaakmiddelen en materialen, kondigt met trots de lancering aan van ‘Let’s Rethink Cleaning’. Met deze aanpak wil BOMA bewustzijn creëren binnen de schoonmaak over de impact...

24 oktober 2022

Blog: “Waar de kikker kwaakt, is de natuur intact”

Al meer dan 100 jaar heeft Werner & Mertz de kikker in zijn logo. We zien de kikker dan ook als ons natuurlijk model voor bedrijfsvoering, want samen met...

22 februari 2022

Door grondstoffenschaarste minder effectieve reinigingsmiddelen

De problemen in de levering van grondstoffen blijven aanhouden, meldt de Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten (NVZ). Voorraden raken op en tijdelijke oplossingen bieden geen verlichting meer. Tekorten aan schoonmaakproducten,...