3 augustus 2022

Balans digitaliseert verder met Nocore

Balans Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten werkt al meer dan acht jaar met Nocore Facilitair en in de tussentijd kwamen daar ook Nocore Online en Facility Apps bij. Marije van de Ven, manager backoffice bij Balans Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten, legt uit waarom Balans al acht jaar met Nocore samenwerkt en wat ze samen willen bereiken: “Ons doel is om met Nocore al onze bedrijven te digitaliseren.” Laat je inspireren door deze praktijkcase.

“Balans is een fullservice schoonmaakbedrijf uit Alkmaar en wij maken onder meer schoon in bedrijfspanden, kinderopvang, het onderwijs en de medische sector. Inmiddels werken wij ruim acht jaar met de schoonmaaksoftware van Nocore Facilitair. Dit bevalt ons zo goed dat we ook Facility Apps en Nocore Online in gebruik hebben genomen. We zijn heel blij met de keuze voor deze applicaties.
Nocore Online werkt prettig voor de urenregistratie, als portal voor onze medewerkers en om medewerkers in te schrijven. Facilitair gebruiken wij graag voor de gehele administratie en financiën, zoals debiteuren- en crediteurenbeheer, salarissen en planningen. Met FacilityApps kunnen we de kwaliteit bij onze klanten blijven waarborgen met klantenregistratie, de dagelijkse controle en evaluatiegesprekken. We hebben nu alles in één. Dat is wel zo makkelijk en onze werkprocessen zijn hiermee volledig gedigitaliseerd. Het fijne is dat alles daadwerkelijk goed met elkaar synchroniseert. Administreren is op deze manier één handeling geworden. Dat scheelt niet alleen veel tijd, maar ook een hoop papier.”

Implementatie Nocore en FacilityApps bij alle Balans-bedrijven
“Wij zijn een groeiende onderneming en nemen met enige regelmaat bedrijven over. Ons doel is om al deze bedrijven integraal met de software van Nocore te laten werken. Nocore Facilitair en Online zijn al geïmplementeerd, binnenkort willen we ook de aansluiting met FacilityApps realiseren. We gebruiken overigens nog niet alle functionaliteiten in Nocore Online, maar we zijn dit wel plan. Zo vinden wij het heel handig dat onze medewerkers met deze applicatie, naast de loonstroken, ook hun contracten en andere personeelsdocumenten kunnen inzien. Met betrekking tot FacilityApps is het fijn dat klanten op termijn bijvoorbeeld zelf digitaal een klacht kunnen melden of de gespreksverslagen van hun locatie kunnen inzien. Dit is momenteel nog niet geïmplementeerd, maar wij zullen dit in de loop van de tijd verder uitkristalliseren.”

Jarenlange samenwerking
“Ook de samenwerking met Nocore ervaar ik als heel prettig. Je wordt serieus genomen en vragen worden altijd snel in behandeling genomen. Er wordt wat dat betreft echt met veel aandacht naar je vraagstuk gekeken. Ook het goede contact met de medewerkers en directeur Ad Klösters ervaren wij als zeer prettig. Natuurlijk zijn er ongetwijfeld andere opties, maar de software van Nocore is overzichtelijk, werkt prettig en je hebt te maken met één partij. Nocore biedt een totaalproduct dat speciaal op de schoonmaakbranche is gericht. Ze snappen ons. We zijn niet voor niets al jaren een trouwe klant. En, vooralsnog, blijven we dat!”

 

Wil jij ook een praktijkcase van een samenwerking binnen jouw bedrijf delen? Stuur dan een bericht naar [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 februari 2023

Blog: Vuilmakers

Tot voor kort was de opdrachtgever de baas en boog de opdrachtnemer voor zijn wensen, uit angst een klant te verliezen. Nu zijn de rollen omgedraaid. De opdrachtgever moet...

03 mei 2019

Wecovi toont duurzame oplossingen op Bunzl Belgium Expo

Wecoline is een van de merken van Wecovi – een innovatief familiebedrijf dat, naar eigen zeggen, de markt sinds 1971 verrast met de beste schoonmaakmaterialen. Duizenden professionele schoonmakers werken...

24 oktober 2025

Nocore nodigt haar klanten uit voor Clean Connect Event op 25 november

Op 25 november organiseert Nocore in Purmerend het Clean Connect Event voor haar klanten in de schoonmaakbranche. Een dag om samen vooruit te kijken en aandacht te geven aan...

20 november 2020

Schoonmaakjournaal pauzeert: be right back

Zwaai zwaai, doei doei? Nou nee! Net als u begrijpen wij dat de pandemie voor velen niet mee valt. En door de bewustwording van hoe essentieel en belangrijk onze...

21 november 2024

Organisatie en exposanten blikken terug op Schoonmaak Vakdagen

Op 5 en 6 november 2024 vonden de Schoonmaak Vakdagen voor de zesde keer plaats. Met een diverse groep exposanten, een gevarieerd kennisprogramma, twee glazenwassers wedstrijden én een enthousiast...

21 maart 2023

“Wij vinden het belangrijk dat jonge mensen serieus genomen worden in deze branche”

Jay Smit (26) werkt als marketing & IT manager bij Total Cleaning Products. Hij maakt deel uit van de jongere generatie in de schoonmaakbranche en werkt met plezier en...

29 augustus 2023

Nooit meer het toilet schoonmaken?!

Newscientist.nl brengt een nieuwe ontwikkeling naar buiten. Het digitaal magazine schrijft over een 3D-geprint toilet dat je nooit meer hoeft schoon te maken, omdat het zo glad is dat...

02 februari 2023

4 Schoonmaaktrends voor 2023

In 2023 zal de schoonmaakbranche zich blijven ontwikkelen, aangezien we zien dat professionele schoonmaaktrends zich blijven uitbreiden en nieuwe trends opduiken. Dit meldt Interclean. Met haar nieuwe rapport ‘Cleaning...

05 december 2025

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

De Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf heeft opnieuw een gele kaart uitgereikt aan de Europese Commissie, Joint Research Centre, Directoraat Resources in Petten (EC Petten). Aanleiding is de...

08 februari 2022

Branchevereniging SieV viert met trots haar 2e lustrum!

TOEN: “Vast staat dat wij in 5 jaar tijd van ‘Sjors van de Rebellenclub’ naar een solide mkb-branchevereniging zijn gegroeid. Toen met meer dan 160 leden en groeiende is...