16 juni 2022

Maak kennis met Gerrie, Ludwig en Anja

Een voorvrouw met een hart van goud, een glazenwasser die mensen blij maakt en een rayonmanager die er trots op is zichzelf te kunnen zijn in de schoonmaakbranche. Weer drie mooie mensen van wie wij hun foto en verhaal delen, waarmee we de schoonmakers een gezicht geven in deze week met ‘De dag van de schoonmaker’ als middelpunt.

Voorvrouw met een hart van goud
Ontmoet Gerrie, al 16 jaar werkzaam bij Hommerson schoonmaakbedrijf. Ze is voorvrouw bij het concertgebouw in Arnhem. Haar werkgever Nancy Hommerson: ‘Je kan altijd op haar rekenen. Ook tijdens weekenden en feestdagen staat Gerrie voor ons klaar. Wat ik bijzonder vind is dat ze de Facebookpagina ‘Gerrie’s hulp voor de minima’ is gestart. Zij heeft dit helemaal zelf bedacht. Ze helpt mensen die moeilijk rond kunnen komen met voedselpakketten, kleding, meubels en hondenvoedselpakketten. Een vrouw met een hart van goud.’
Klik hier voor haar volledige verhaal.

Ludwig: ‘Als de glazen schoon zijn, is iedereen blij’
Ludwig (Novon) begon door een vriend in de schoonmaak en werkt nu al 35 jaar als glazenwasser, waar zijn hart ligt. ‘Ik begon als twintiger. Nu ben ik 55 en nog steeds fit. Ik hou van de vrijheid van het vak. Het voelt voor mij eerder als een hobby dan als werk.’
Laat je inspireren door het verhaal van deze vakman.

 


Anja: ‘Supertrots op mezelf’

Anja gaat in 2011 in de schoonmaak werken, nadat ze haar partner heeft verlaten. Als ze na een bedrijfsongeval thuiszit, slaat het noodlot toe: ze wordt getroffen door een TIA. Ze rijdt zelf (!) naar het ziekenhuis, waar ze met verlammingsverschijnselen twee dagen op de IC ligt. Na een lang revalidatietraject pakt ze de draad weer op. Ze moet o.a. opnieuw leren praten. Ze slaagt erin terug te keren op de werkvloer en groeit door tot rayonmanager bij Breedweer. Lees hier het verhaal van Anja.

 

Foto’s: Ann-Sophie Falter
Interviews: Schoonmakend Nederland

Houd ons community-platform in de gaten voor nog meer mooie schoonmaakmensen en hun verhalen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

03 december 2023

Muzikale kijk op zorg en schoonmaak

“Met onze handen brengen we positieve impact op ieder mens in de zorg. Vandaag doen we dat met muziek. Speciaal voor u.” Bezoekers en patiënten van Radboudumc lezen deze...

22 maart 2022

Clean up your routine met Greenspeed

Schoonmaken doen we allemaal regelmatig. Want een hygiënische werkplek zorgt voor meer werkplezier! Greenspeed ontwikkelt al meer dan 25 jaar duurzame schoonmaakmiddelen voor de professionele markt en is sinds...

25 mei 2022

“Robots kunnen bijdragen aan een hoop werkvreugde”

BOMA verkoopt al bijna vijftig jaar schoonmaakartikelen aan de professionele schoonmaakbranche en heeft enkele jaren geleden ook gerobotiseerde machines aan het assortiment toegevoegd. Zijn robots volgens Guus Nieuwlaat, country...

29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins...

11 mei 2023

Forse extra loonsverhoging voor alle schoonmakers

Er komt een forse extra loonsverhoging voor alle schoonmakers in Nederland (in totaal zo’n 120.000). Het gaat om een aanvulling op de nog lopende cao, waarover vakbonden een akkoord...

07 oktober 2021

FMGezondheidszorg focust op toekomst: vakkennis, verfrissing, verbinding

Beroepsvereniging FMGezondheidszorg heeft de vaart er goed inzitten. De koers? De toekomst! Op het programma staat voor december een persoonlijk Meet & Greet op een robuuste locatie, en voor...

12 augustus 2022

Roy viert jubileum

Roy Rademaker is 12,5 jaar in dienst bij Schoonmaakbedrijf Exclusive in Halsteren. Directeur Marzena Pawlowska feliciteert hem en spreekt haar waardering voor Roy uit: “Onze collega Roy Rademaker is...

01 augustus 2023

Blog: Duurzaam?!

Duurzaam? Wat is duurzaam? Hoe bepaal je wat duurzaam is? Is het investeren in medewerkers hun welzijn ook duurzaam of is alleen duurzaam geproduceerde middelen en materialen duurzaam? Wat...

17 augustus 2019

Succesvol Marketingcafé ‘braint’ over Schoonmaak Vakdagen: uniek, uitdagend, innovatief en onderscheidend

Het creatieve brein van exposerende marketeers werd op de proef gesteld tijdens de eerste editie van het Schoonmaak Vakdagen Marketingcafé. Dertien heren en dames, die aanwezig zullen zijn op...

08 februari 2022

Branchevereniging SieV viert met trots haar 2e lustrum!

TOEN: “Vast staat dat wij in 5 jaar tijd van ‘Sjors van de Rebellenclub’ naar een solide mkb-branchevereniging zijn gegroeid. Toen met meer dan 160 leden en groeiende is...