26 oktober 2021

Mkb’ers welkom bij SIEV op Schoonmaak Vakdagen

Het bestuur van SieV nodigt iedereen uit voor een bezoek aan stand 7.8 op de Schoonmaak Vakdagen op 9 & 10 november in Expo Houten. “Onder het genot van een goede kop koffie, gemaakt door onze eigen barista, voeren we graag samen een goed gesprek. Dat kan gaan over de cao, maar ook over het huidige ondernemersklimaat, uitdagingen, initiatieven, toekomst en de meerwaarde van SieV. Want wat kunnen we voor u als midden- en kleinbedrijf betekenen? ”

Het bestuur van branchevereniging SieV heeft zin in de Schoonmaak Vakdagen. Voorzitter Maurice Rutgrink vertelt: “Net als de laatste editie in 2019 hebben we weer een open stand, zonder drempel, dus iedereen is welkom. Onze schoonmaakbranche telt heel veel midden- en kleinbedrijven, naar schatting meer dan 90%. De kracht van de mkb’er is onze drijfveer. We weten dat deze ondernemers voor veel uitdagingen staan, zoals de coronapandemie en de huidige arbeidskrapte, maar laten we ook niet de administratieve lastendruk en regelgeving vergeten. Netwerken voor belangenbehartiging, kennisdeling en samenwerking maken de schoonmaakondernemer kansrijk en onze branche krachtig(er). We hebben zeker in de laatste 1,5 jaar bewezen hoe flexibel onze schoonmaakbranche is. We zijn echte aanpakkers. Niet alleen onze schoonmaakmedewerkers, maar natuurlijk ook onze ondernemers.”

Tijdens de Schoonmaak Vakdagen bemannen Maurice en de andere bestuursleden, Laetitia Simonis (vice-voorzitter), Antoine Verhoef (penningmeester) en Frank Verberne (bestuurslid) de SieV-stand. “Uiteraard ontmoeten we graag onze leden en andere mkb-ondernemers uit de schoonmaak en specialistische reiniging. Het is heel fijn dat we elkaar na twee jaar weer kunnen ontmoeten op de kleinschalige en zeer persoonlijke en informatieve Schoonmaak Vakdagen.”

Alvast kennismaken met het SieV-bestuur? Bekijk deze film: terug- en vooruitblik SieV in 3,5 minuut.
Registreer je gratis voor een bezoek aan de Schoonmaak Vakdagen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 mei 2019

Boukje Domburg (Beercoo) over werkgeluk: “Als je doet wat je leuk vindt, voelt het niet als werk”

“Ons bedrijf heeft een smiley als logo en ‘da’s leuk’ als pay-off. Dat is wie wij zijn en niet alleen een marketinguiting.” Boukje Domburg, vestigingsmanager Woerden van Beercoo Schoonmaakgroep,...

13 november 2019

Schoonmaak Vakdagen 2019: filmcompilatie Primeurs

Wat heb je gemist als je de Schoonmaak Vakdagen niet hebt bezocht? Veel. Onder meer heel veel primeurs. Henk Snaterse maakte van enkele noviteiten deze filmcompilatie met Meclean Professional...

14 juni 2022

Blog (1): Gelijke monniken, gelijke kappen in schoonmaakland? Vergeet het maar!

Service Management kopte op 16 mei: Hotelschoonmakers protesteren vanwege oneerlijke arbeidsvoorwaarden: geen weekendtoeslag. Het FNV Schoonmaakparlement maakt zich druk over dit standpunt. Volop in de media wordt de mening...

07 juli 2022

Vind nieuwe medewerker(s): 9 tips

Personeelskrapte. Ook de schoonmaakbranche heeft er helaas mee te maken. Als schoonmaakbedrijven en toeleveranciers delen jullie veel vacatures, allemaal op een eigen manier. Maar hoe val je nu op...

29 april 2022

1nergiek steunt Tom Egberink op weg naar de Paralympics

“We spreken niet over sponsoring, wij noemen dat een win-win! Ons team heeft zich gecommitteerd om professioneel rolstoeltennisser Tom Egberink enthousiast te steunen op zijn weg naar de Paralympische...

23 december 2021

Primeur: Makita introduceert eerste professionele robotstofzuiger

Als consument kan je al langer een robotstofzuiger kopen, voor de professionele schoonmaakmarkt was er nog geen versie ontwikkeld. Maar daar komt begin 2022 verandering in. Dan introduceert Makita...

21 augustus 2023

Jongeren kiezen duurzaam

Jongeren zijn meer betrokken bij duurzaamheid dan ooit tevoren. Het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen meldt dat DPG Media Nederland en Panel Inzicht dit onlangs hebben onderzocht. Uit het onderzoek...

05 juni 2019

Column: Ben jij een Wolf of een Believer?

Winnen met ‘purpose’ en de MVO-paradox. MVO versus Winst. Hoe de MVO-Paradox met succes managen? Een opvatting jaren geleden was dat MVO en winstgevendheid niet samengaan. “Voor de geitenwollensokken”....

10 juli 2022

ZO kan het ook

Ook voor de particuliere huishoudens zijn er duurzame schoonmaakproducten. Een voorbeeld is ZO. Bij ZO delen ze hun kennis over schoonmaak graag en jouw huis wordt op een duurzame...

13 september 2022

Atir lanceert nieuw Contract Management Programma

Adviesbureau Atir lanceert een nieuw Contract Management Programma waarmee organisaties maximale waarde uit hun schoonmaakcontract halen en risico’s beter beheersbaar worden. Daarbij maakt Atir gebruik van haar innovatieve software...