13 mei 2019

Greenspeed Lacto Des: “Volledig plantaardige desinfectiespray het kan”

Schoonmaken met traditionele desinfectiemiddelen is niet altijd de beste oplossing. De alcohol, quats en toxische VOS (Vluchtige Organische Stoffen) die ze vaak bevatten, kunnen de huid irriteren, het ademhalingsstelsel aantasten en het milieu schaden. De gevarensymbolen waarschuwen je op voorhand om de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen, wat niet wegneemt dat een minder schadelijk alternatief ideaal zou zijn. Lacto Des van Greenspeed biedt hiervoor een oplossing. Een nieuwe, volledig plantaardige desinfectiespray, en misschien wel het belangrijkste: zonder gevarensymbolen.

De Lacto Des desinfecteert niet op basis van alcohol of bleekmiddel, maar op basis van melkzuur. Deze spray reinigt en ontsmet het oppervlak in een handomdraai. 99,9% van de bacteriën* worden binnen de 5 minuten gedood. De ontsmettingsspray is 100% plantaardig en 100% biologisch afbreekbaar.

Efficiënt en milieuvriendelijk
Het desinfectiemiddel, met focus op het milieu, neemt risico’s weg en verhoogt efficiëntie. Zo is dit product helemaal conform met de visie van Greenspeed: efficiënte producten ontwikkelen met een minimaal effect op de mens en het milieu.Het product wordt op een milieuvriendelijke manier geproduceerd in een ecologische fabriek en de ingrediënten zijn afkomstig uit hernieuwbare bronnen. Daarnaast bestaat de verpakking uit 75% plastic op basis van suikerriet en 25% gerecycled plastic. De verpakking is volledig recyclebaar.

* Bactericide volgens EN 1276 en EN 13697 (5 min.), gistdodend volgens EN 1650 en EN 13697 (5 min) en virucide enkel tegen influenza (A/H1N1) volgens EN 14476 + A1 (5min).

Over Greenspeed
Greenspeed is 25 jaar geleden opgericht in Nederland en biedt een totaalconcept van duurzame reinigingsmiddelen en innovatieve microvezelproducten. Met deze slimme schoonmaakoplossingen ambieert Greenspeed een positieve impact op mens en milieu en focust zich nu op het concept van circulaire schoonmaak. De aanpak gaat verder dan de producten alleen. Bij alles wat Greenspeed doet staat betrokkenheid, deskundigheid, innovatie en betrouwbaarheid centraal. Het productgamma van Greenspeed is gecertificeerd met het Scandinavische Nordic Swan Ecolabel, het Europese Ecolabel en het Cradle to Cradle certified label. Greenspeed is wereldwijd actief in meer dan 20 landen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 februari 2025

BLOG Diane van Dijk (CSU): “Hoe heet jouw schoonmaker?”

Diane van Dijk (CSU) trapt onze nieuwe blogserie ‘Hoe heet jouw schoonmaker?’ af met een prikkelende oproep aan opdrachtgevers: Ken de namen van de mensen die elke dag zorgen...

05 september 2023

Numatic neemt AIRBO over

Met ingang van 1 september 2023 heeft Numatic de activiteiten van AIRBO BV overgenomen. AIRBO heeft als fabrikant van bouw- en fijnstof-stofzuigers de laatste 15 jaar hard aan de...

29 januari 2024

Gom België en Leviy kiezen voor intensievere samenwerking in 2024

Met trots vertellen Gom België en Leviy dat zij in 2024 hun samenwerking versterken en verder kijken dan alleen digitalisering. Gom België, onderdeel van Facilicom België, maakt al jarenlang...

31 januari 2022

Jack, Mehmet en Mirjam over inzet social media

Mooie foto’s op Instagram plaatsen, communiceren via het vertrouwde Facebook of toch maar klanten werven op het zakelijke LinkedIn? Welke platforms gebruiken bedrijven in de schoonmaak- en facilitaire branche...

15 april 2022

Numatic laat Alphen schitteren

Jeff Hicks, Wim Holleman, Anja van Eijk, Hadassa Windhorst, Ravna de Jong, Erik van Kampen en Gilbert de Vos hebben afgelopen week Alphen aan den Rijn een beetje schoner...

20 januari 2023

Nicolien Peters nieuwe directeur Total Care

Nicolien Peters is begin januari benoemd tot Directeur Start-Ups bij Total Care, de organisatie die bestaat uit de afzonderlijke bedrijven CSU (schoonmaak), Tzorg (thuiszorg) en Zizo (particuliere schoonmaak en...

04 november 2022

Ben jij de marketing specialist die Nocore zoekt?

Ben jij een échte marketingspecialist en heb jij van a tot z kennis van marketingactiviteiten? Vind jij het leuk om de marketing verder op te bouwen en daar veel...

05 december 2018

Numatic sluit Hetty jubileumactie af met donatie aan Pink Ribbon

We vieren vandaag, 5 december 2018, de verjaardag van Sinterklaas. Een dag dat velen worden verblijd met kadootjes. Numatic is geen Sinterklaas, maar geeft wel een mooi kado weg...

13 februari 2019

Supporter FM Next Generation: i-team geeft jong en oud ‘ownership’

De 26-jarige Niels van der Sanden vertelt waarom i-team Global, het in 2018 opgerichte platform FM Next Generation een warm hart toedraagt. Hij is zelf lid van het platform...

06 februari 2022

Blog: Trots

Op maandag 6 februari 2012 fietste ik ‘s middags naar de HEMA in Zwijndrecht om tompoucejes op te halen met het Schoonmaakjournaal-logo erop. Een gebakje met een eigen logo,...