29 april 2020

Novon en Bureau HTM starten Insources opleidingen: “Succesfactor is oog hebben voor de héle organisatie”

Als de huidige coronacrisis iéts zichtbaar maakt, is het de cruciale rol van de schoonmaakbranche. Goed opgeleide, gekwalificeerde medewerkers die hun werk met plezier doen, zijn daarbij van levensbelang. “Via deze weg spreken we onze waardering uit voor iedereen die zich dagelijks inspant om de maatschappij draaiend te houden. Achter de schermen werken we met passie door aan nieuwe opleidingen en trainingen. Novon Schoonmaak en Bureau HTM (voor training en organisatieontwikkeling) hebben hun krachten gebundeld. Hieruit is Insources ontstaan. Met trots stellen we ons aan u voor: dé nieuwe en creatieve opleider in de schoonmaak en facilitaire dienstverlening”, overtuigen de partners in hun persbericht.

Jacco Vonhof, eigenaar van Novon, bepleit al sinds jaar en dag het belang van training en opleiding binnen bedrijven. “Het is voor een organisatie van levensbelang dat haar medewerkers vaardig en bekwaam zijn. En minstens zo belangrijk: zich gewaardeerd voelen door hun werkgever! Medewerkers binden aan je organisatie bereik je door in ze te investeren. Met Insources bieden we bedrijven de mogelijkheid voor hun personeel om zich te ontwikkelen.”

Doeltreffende opleidingstrajecten
“De kennis van de branche die binnen Novon aanwezig is, gekoppeld aan onze expertise in het opzetten en verzorgen van trainingen, heeft aan de wieg gestaan van de oprichting van Insources”, zegt René Drost, eigenaar van Bureau HTM. Hij vervolgt: “Door het bij elkaar brengen van het beste uit deze beide werelden bieden we nu doeltreffende opleidingstrajecten.”

Persoonlijk en volgens de laatste inzichten
Om volledige focus en aandacht te geven aan Insources, is professional Kenneth Beverwijk aangetrokken. Kenneth is enthousiast: “Met Insources ontzorgen we organisaties binnen de branche volledig op het gebied van opleiden. Naast de standaardopleidingen bieden we een persoonlijke aanpak. Zo hebben we afgelopen jaar met een gepersonaliseerd traject het verzuimpercentage voor een bedrijf laten dalen van 7,5% naar 4,4%. Een blijvende reductie van ruim 3%. Succesfactor daarbij is dat we oog hebben voor de héle organisatie.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 augustus 2020

2 september: VSR zomer-webinar met Alpheios ‘De wereld verandert, de mens niet…’

Op woensdag 2 september organiseert Vereniging Schoonmaak Research van 13.00 uur tot 14.30 uur het webinar De wereld verandert, de mens niet… Traditioneel vindt op de eerste woensdagmiddag van...

30 januari 2019

UL-Team steunt leerproject Girls First met kerstgift van relaties

UL-Team steunt graag projecten met het thema leren en ontwikkelen. Wat is er mooier dan 2019 te starten met een schenking aan het project Girls First van Plan Nederland? ...

16 maart 2023

“Met NESO hopen we de schoonmaakbranche iets terug te kunnen geven”

Er zijn onder meer een ziekenhuiskamer, basisschoolklas en vakantiebungalow nagebouwd. Er zijn 350 ramen die zowel met een ladder, hoogwerker als waspak kunnen worden gewassen en er is 750...

27 april 2020

Familiebedrijf GWS dé Schoonmaker: “Schoonmaak verdient onze volle aandacht!”

“We doen waar we goed in zijn en dat is schoonmaken.” Laurette, Gert-Jan en Gaby Westelaken vormen samen het directieteam van het familiebedrijf GWS dé schoonmaker. Een bedrijf dat...

02 oktober 2019

Blog: Een medewerker ziek… en nu?

Een van de lastigste zaken waar wij als ondernemer mee te maken hebben, is ziekteverzuim. Vorig jaar werd bekend dat het gemiddelde ziekteverzuim licht gestegen is en dat het...

07 november 2021

Stichting Zorg na Werk in Coronazorg (ZWiC) en Schoonmakend Nederland slaan handen ineen

Een financiële bijdrage voor álle (nabestaanden van) schoonmakers die door hun werk in de coronazorg op de intensive care (IC) terecht zijn gekomen of zelfs zijn overleden. Zodat zij,...

19 februari 2020

LinkedIn #nieuwsnotendop Breedweer impact, Novon innovatie, Asito notering en De Kroon jubileum

Deze week in onze #nieuwsnotendop een kwartet aan recente en positieve berichten op het zakelijk sociale netwerk LinkedIn over schoonmaak- en facilitaire dienstverlening.  Kerstgeschenk wordt impactvolle donatie “We maken...

28 mei 2020

1,5-kantoormeters maken met Flexas.com en Cushman&Wakefield: “Schoonmaak deal breaker of deal maker in vastgoed”

Hygiëne, hygiëne, hygiëne: dat is waar het in de corona-gedachte om draait. Verandert dat de schoonmaakindustrie? Hoe dan? In hun zoektocht naar ‘anderhalve meters maken’ pakken FM Next Gen’ers...

25 mei 2020

#hackcorona inventarisatie schoonmaak kwaliteitsmetingen

Kunnen we met kwaliteitsmetingen de hedendaagse eis voor een hygiënisch veilige (werk)omgeving waarborgen? Is de meest gebruikte VSR-kwaliteitsmeting afdoende om virussen en bacteriën te constateren? Biedt de nieuwe Atir...

07 oktober 2019

Zomergast Jacco Vonhof en fotofilm Schoonmaak Golfdag voeren top september aan

Een afwisselende maand, september. Met onze, inmiddels traditionele, serie Zomergasten, warme aandacht voor werkgeluk en ondernemerssucces en het sportnetwerkevenement van de schoonmaakbranche, de Schoonmaak Golfdag. Met een bereik van...