10 september 2019

111-jarige MEWA succesvol trendsetter in textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener MEWA heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren.

MEWA blijft een succesvolle koers varen, dat bewijzen de huidige bedrijfscijfers. De textieldienstverlener kon in 2018 zijn omzet verhogen tot 704 miljoen euro (2017: 672 miljoen). Intussen zetten 5600 medewerkers (2017: 5200) zich in voor 188.000 contractuele klanten (2017: 184.600). Met zijn marktintroductie in Groot-Brittannië heeft MEWA nu 45 vestigingen in 21 landen over heel Europa.

Het commerciële succes gaat gepaard met ecologisch nut: het hergebruikprincipe, processen die zuinig omspringen met natuurlijke hulpbronnen en efficiënt gebruikte servicekringlopen leveren een waardevolle bijdrage tot milieubescherming en duurzaamheid. Om ook op dat gebied de vinger aan de pols te houden, trok MEWA zijn investeringen voor vaste activa en milieutechnologie op tot € 63 miljoen (2017: € 45,1 miljoen).

Al geruime tijd hebben de gebruikers van de website www.mewa-service.nl een live chat-mogelijkheid tijdens de diensturen. Nog meer digitale diensten zijn in voorbereiding. Met de nieuwe imagocampagne ‘textielsharing’ vergroot MEWA de algemene bekendheid van het merk. De campagne sluit aan op een actuele trend: het is niet nodig om dingen te bezitten om ze te kunnen gebruiken, je kunt ze ook huren, lenen, delen. “Wat wij al 111 jaar doen, is nu breed bekend onder het begrip sharing. Textielsharing betekent bij MEWA al van bij de oprichting in 1908 nog steeds heel duidelijk één ding: gebruiken in plaats van bezitten”, vertelt marketing manager Oliver Gerrits.

Over MEWA Textil Management
MEWA voorziet ondernemingen over heel Europa vanuit 45 vestigingen van beroeps- en veiligheidskleding, poetsdoeken, olieopvang- en voetmatten, evenals wastafels voor onderdelenreiniging in full-service. Aanvullend kunnen ook artikels besteld worden in de MEWA merkencatalogus voor werkveiligheid.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 februari 2023

Mewa-poetsdoeken worden gemaakt in Europa

Door de covidpandemie is duidelijk geworden hoe kwetsbaar de logistieke systemen van de wereldeconomie wel zijn. Een gevolg daarvan is dat meerdere ondernemingen hun bevoorradingsroutes hebben omgegooid en de...

26 mei 2019

Week van de Circulariteit

In deze tijd van schaarste, ook aan tijd, een succesvolle kennisdag organiseren over circulariteit, dat lukte de Vereniging Schoonmaak Research vorige week. Het zegt iets over onze interesse in...

21 mei 2019

Groene koplopers: Numatic en TRIBOO zetten schoonmaakbranche op zijn circulaire kop

Numatic neemt verantwoordelijkheid voor grondstoffen in haar eigen producten en in haar eigen kantoor. Tijdens de 2-jaarlijkse Dealerdagen presenteerde het bedrijf haar  lijn van schoonmaakproducten die volledig zijn gemaakt...

25 juni 2019

3e FM Next Generation event: omdenken biedt toekomst

“We wilden de blik op schoonmaak veranderen”, doet Thijs Stolwijk van gastheer i‑team Global uit de doeken. i-team – dat staat voor Innovation Together, Everyone, Achieves, More – is...

11 februari 2020

Werner & Mertz schenkt gewonnen milieuprijs van € 250.000 aan veengebied in Indonesie

Reinhard Schneider, CEO van Werner & Mertz, doneert € 250.000 aan Borneo Orangutan Survival Deutschland (BOS). Dat geld won Schneider in oktober 2019 toen hij door de Duitse Federale Stichting...

09 november 2018

#filmFriday Vendor’s drive voor circulariteit

De drive om producten, diensten en processen circulair te maken, zit in de genen van Vendor verankerd. “Daarmee sluiten we kringlopen en voorkomen we afval en verspilling. Samen voor...

24 juli 2019

Sociaal en duurzaam ondernemen: Kärcher helpt met recyclage festivalmateriaal

Een vertrouwd beeld helaas: elk jaar opnieuw laten festivalgangers bergen afval en spullen achter. Maar op enkele Belgische festivals krijgen die spullen nu een tweede leven via het project...

27 augustus 2020

Blog: Maak jij mee het verschil?

Duurzaamheid en circulariteit zijn topics, die de voorbije maanden door de coronacrisis vaak niet meer als hoofdprioriteit behandeld worden bij de keuze van producten. De keuze wordt vaak eerder...

29 augustus 2019

Hygiënepapier kiest voor duurzaam en goedkoop: jij ook?

Duurzaamheid duur? Welnee! Zo goedkoop mogelijk hygiëneproducten kopen staat vaak op nummer één, maar we proberen ook steeds meer na te denken over wat al die producten eigenlijk met...

24 december 2019

Stralende schoonmaaksterren schitteren aan de kerstboom

Op sociale media als Facebook en zelfs op LinkedIn barst het van de digitale kerstkaarten en nieuwjaarsgroeten. Schoonmaakjournaal pikte drie opvallende en schitterende sterren aan de schoonmaakkerstboom: de help-armoede-de-wereld-uit-actie...