5 februari 2020

Van vier naar één merk met heldere missie: Hygeniq Professional

HYGENIQ voerde in het verleden voor de professionele markt vier vertrouwde merken: Ecodish, Mekaniq, Ecoklin en Sandss. In 2019 lanceerde HYGENIQ een eigen consumentenlijn, vooruitlopend op de gedachte om één herkenbaar merk te bouwen voor de professionele en de consumentenmarkt. De producten van de vier bestaande merken worden daarom vanaf heden met een heldere missie geleverd onder één merk: HYGENIQ Professional.

Met de vernieuwing van de overkoepelende merknaam HYNENIQ Professional wordt binnenkort ook een nieuw revolutionair product gelanceerd: een product dat letterlijk is ontwikkeld voor ‘alles en iedereen’. Innovatief en baanbrekend in de schoonmaakmarkt. Houd de HYGENIQ LinkedInpagina en website daarom goed in de gaten!

Wereldwijde erkende circulaire labels
HYGENIQ heeft ervoor gekozen om te werken met het enige wereldwijde erkende circulaire certificeringslabel: Cradle to Cradle, ook wel de Oscar onder de ecolabels genoemd. Verschillende HYGENIQ Professional producten hebben de Gold-status toegewezen gekregen, momenteel de hoogst haalbare status voor dergelijke producten binnen Cradle to Cradle certificering.

Meer over HYGENIQ
HYGENIQ is een 100% Nederlands bedrijf, opgericht in 2008 en gevestigd in Enschede. In dit exclusieve interview met Patrick van Wezenbeek legt hij uit waarom HYGENIQ het groene en goede alternatief is, en de missie van de grondleggers en het team:

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 februari 2020

Al 25.000 keer bekeken Hygeniq film over groene reinigingsmiddelen

Nee, je pakt niet meer de première, want in 4 maanden is de film van Hygeniq al 25.448 keer bekeken. Een film met een boodschap – We color our...

13 oktober 2022

Ali test of middelen en materialen gebruiksvriendelijk, ergonomisch verantwoord en milieuvriendelijk zijn

“Twintig jaar geleden begon ik bij GWS dé schoonmaker te werken, als bijbaantje naast mijn studie. Nu ben ik gediplomeerd vloerenspecialist en ‘tester’ van nieuwe middelen en materialen.” Ali...

09 mei 2019

Gerrit van Woerden (Van der Windt): “Let’s talk about plastic”

“Het gebruik van plastic is wel een ‘dingetje’. Als leverancier zijn wij ons bewust van onze verantwoordelijkheid en zetten in op meer hergebruik van plastic voor onder meer afvalzakken.”...

10 september 2019

111-jarige MEWA succesvol trendsetter in textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener MEWA heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren. MEWA...

27 augustus 2020

Blog: Maak jij mee het verschil?

Duurzaamheid en circulariteit zijn topics, die de voorbije maanden door de coronacrisis vaak niet meer als hoofdprioriteit behandeld worden bij de keuze van producten. De keuze wordt vaak eerder...

25 november 2024

Carel Lurvink en Interzorg zetten zich samen in voor facilitaire verbruiksgoederen en duurzaamheid

Carel Lurvink laat verheugd weten de aanbesteding van Interzorg te hebben gewonnen. De zorgorganisatie met negen locaties in Noord-Nederland was op zoek naar een samenwerkingspartner voor facilitaire gebruiksgoederen. Interzorg...

24 juli 2019

Sociaal en duurzaam ondernemen: Kärcher helpt met recyclage festivalmateriaal

Een vertrouwd beeld helaas: elk jaar opnieuw laten festivalgangers bergen afval en spullen achter. Maar op enkele Belgische festivals krijgen die spullen nu een tweede leven via het project...

26 mei 2019

Week van de Circulariteit

In deze tijd van schaarste, ook aan tijd, een succesvolle kennisdag organiseren over circulariteit, dat lukte de Vereniging Schoonmaak Research vorige week. Het zegt iets over onze interesse in...

29 mei 2019

Review (3) VSR Kennisdag: Circl staat voor circulaire bevlogenheid en impact

Circl als movement: het middagprogramma van de VSR Kennisdag op 21 mei bracht een kijkje in de keuken van het circulaire pand in Amsterdam; een bijzondere exploitatie en samenwerking als...

08 januari 2020

Chris De Vuyst (Werner & Mertz) over successen 2019: “Ik kon me mijn 1e jaar niet beter voorstellen”

Ecologische schoonmaakmiddelenproducent Werner & Mertz heeft niet stilgezeten het afgelopen jaar. Met drie prijzen, 330 miljoen recycled flessen op de flessenteller, nieuwe samenwerkingen en een nieuwe productiesite in Mainz,...