16 mei 2019

Toiletten bouwen met toiletpapier: The Good Roll

Sinds begin 2019 verkoopt Hygiënepapier.nl het merk The Good Roll: 100% boomvriendelijk toiletpapier zonder chloor, kleur- en geurstoffen. Want, zo vindt The Good Roll: bomen zijn om te knuffelen, niet om te kappen en te verwerken als papier! Het toiletpapier van The Good Roll is dan ook 100% gerecycled en bovendien een lust voor het oog. De vrolijke printjes maken het toiletpapier tot eyecatcher van jouw toiletruimte. En dat is mooi, zeker als je kijkt naar alles wat er achter het merk zit! 

The Good Roll vindt dat iedereen ter wereld moet kunnen beschikken over een gezond toilet. Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl: “Als je je bedenkt dat wereldwijd ruim 2 miljard mensen geen toegang hebben tot een veilig en schoon toilet, snap je dat de makers hier iets aan wilden doen.” Die 2 miljard is namelijk zo’n 32% van de wereldbevolking! Ook kappen we dagelijks zo’n 270.000 bomen voor de productie van toiletpapier. Goed bezig? Niet echt natuurlijk. Daarom ontstond The Good Roll, een uniek Nederlands win-win concept.

50% naar het goede doel
The Good Roll investeert 50% van de nettowinst in een samenwerking met Stichting Simavi. Samen installeren ze veilige toiletten in Oost-Afrika. Om de basisgezondheid te verbeteren installeren The Good Roll en Simavi toiletten op openbare plekken als scholen. Zo kunnen kinderen veiliger naar school!
“Wat wij vooral belangrijk vonden, is het duurzame aspect in dit alles,” vertelt Michael. “Het blijft namelijk niet bij de bouw van de toiletten. The Good Roll en Simavi stimuleren de lokale bevolking om zelf te leren hoe zij toiletten en wasbakken moeten bouwen. Ook leren ze de bevolking over hygiëne en het voorkomen van gevaarlijke ziektes. Tot slot worden dorpsbewoners opgeleid tot onderhoudsmonteurs, waardoor het toilet schoon en veilig kan blijven.”

Een feestje voor jouw toilet
The Good Roll is een feestje voor jouw toilet. Michael: “The Good Roll zit onwijs goed in elkaar. Niet alleen heeft het een heel hoog duurzaamheidsgehalte, ook maken ze het verduurzamen van je kantoor onwijs leuk. Achterop de toiletrol zit een QR-code, waarmee je wordt doorgestuurd naar het verhaal van The Good Roll, maar ook naar allerlei grappige filmpjes.” Lachen, gieren, brullen in het kleinste kamertje van het kantoor dus! “Toen de rollen voor het eerst bij ons binnen kwamen, hebben we ons echt een tijd kunnen vermaken met het ontdekken van alle beschikbare filmpjes en content.”

#leestip: Even voorstellen: Hygienepapier.nl, de online nummer 1 in de Benelux  

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 juli 2019

Unieke co-creatie Schoonmaakjournaal en Clean Totaal in Schoonmaak Vakdagen

Voor de tweede maal organiseert schoonmaakvakblad Clean Totaal de Schoonmaak Vakdagen. Op dinsdag 12 en woensdag 13 november vindt het nationaal vakevenement voor de complete schoonmaaksector weer plaats in...

20 maart 2023

Clear4Clean zet objectief kwaliteitmeetsysteem en Keurmerk Verantwoord Schoon voort als Qualis Insight C4C

”Sinds 1 september 2022 was Edgar van Engelen al operationeel verantwoordelijk voor Qualis-Insight en Keurmerk Verantwoord Schoon. Met trots maak ik u bekend dat Edgar van Engelen het onafhankelijke...

25 november 2021

OptiGroup neemt Avodesch Nederland over

OptiGroup heeft 100% van de aandelen van Avodesch B.V. in Nederland verworven. De overgenomen onderneming zal onder haar huidige merknaam blijven opereren en wordt onderdeel van de business area...

20 mei 2022

Exposanten en bezoekers, bedankt!

De organisatie blikt nog even terug: Interclean Amsterdam sloot vrijdag 13 mei weer haar deuren, na vier zonovergoten dagen. De zon scheen buiten maar vooral ook binnen in de...

11 oktober 2021

Join FMNextGen op Schoonmaak Vakdagen

Ben jij werkzaam in de schoonmaakbranche en jonger dan 40 jaar? Sluit je dan aan bij FMNEXTGEN, een netwerkclub waar je gelijkgestemden en leeftijdgenoten ontmoet. Om kennis te delen,...

04 januari 2019

Wintergast (5) Yannick de Roos (Hago Next): “Innovaties aanpakken om te overleven”

Van positief onderscheiden in het bevorderen van duurzame inzetbaarheid van medewerkers tot de ontwikkeling van datagedreven schoonmaak. Yannick de Roos, innovator bij Hago Next, benoemt waarmee hij en het...

06 december 2018

Digitale doolhof (2): slimme ICE reinigingsmachines sturen aan op feiten

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things. In het doolhof van data en robots...

21 juni 2023

Blog: Is dat meten wel zo ‘smart’?

De afgelopen decennia heeft onze sector een flinke groei gezien van allerlei meetsystemen. In eerste instantie gericht op de technische kwaliteit van de dienstverlening, daarna op tevredenheid van de...

05 mei 2022

“Ga je doelen achterna en wees niet bang om jezelf uit te spreken”

Hadassa Windhorst werkt tien jaar bij Numatic Benelux, waar ze leidinggeeft aan de binnendienst en technische dienst. Sinds twee jaar is ze ook manager @Home. Je hebt sinds twee...

13 december 2021

Feestelijke schoonmaak- en tissueproducten

De feestdagen zijn in aantocht. Met een, helaas beperkt aantal mensen bij elkaar, gaan we Kerstmis en Oud & Nieuw vieren. Dat betekent boodschappen doen voor heerlijke brunches, borrels...