8 februari 2019

5e EW event maakte ultimate journey: creatie van hospitality verwarrend eenvoudig?

Traditiegetrouw organiseerde EW Facility Services begin februari het event The Power of Hospitality. Voor de vijfde maal op rij verwelkomde de organisatie op 5 februari ongeveer 200 gasten uit heel het land voor een inspirerend middagprogramma, dit keer in het markante gebouw van opdrachtgever Rabobank Nederland in Utrecht. Onder leiding van inspirator, auteur en keynote spreker Jan van Setten maakten zij in het Auditorium hun ‘ultimate journey’. De gasten werden gelijk op scherp gezet, want is het creëren van hospitality eigenlijk niet verwarrend eenvoudig?

Jan van Setten daagde iedereen uit om met een open geest de middag in te gaan. “Durf met elkaar van gedachten te wisselen en durf te ervaren dat je iets denkt wat je nooit gedacht hebt, iets voelt wat je nooit gevoeld hebt en iets doet wat je nog nooit gedaan hebt. Ons doel is je innovatieve brein te prikkelen en soms zelfs te verwarren. Zet die verwarring om in verwondering en je gaat met minstens twee nieuwe ideeën naar huis. Verwarrend eenvoudig toch?”

Mooie kruisbestuiving
Bas Cornelissen, algemeen directeur EW Facility Services: “Hiermee verwoordt Jan precies wat wij voor ogen hebben met ons event, namelijk kennis delen op het gebied van hospitality, gekoppeld aan facilitaire dienstverlening. Ieder jaar opnieuw belichten wij hospitality vanuit een andere invalshoek met sprekers die expert zijn op dit gebied. We nodigen hiervoor opdrachtgevers, leveranciers en belangrijke relaties uit, afkomstig uit de diverse segmenten, waarin wij werken. Een gevarieerde mix van mooie opdrachtgevers met overschrijdende netwerken. Een mooie kruisbestuiving dus. We hopen met dit event te bereiken dat onze gasten vol nieuwe inzichten en met praktische handvatten de volgende dag aan de slag kunnen in hun eigen werkveld.”

Hospitality kompas
De bomvolle middag stond in het teken van kennis en inspiratie, zintuigen prikkelen en een bak aan praktisch toepasbare voorbeelden. Karin Janssen (directeur Facilities, Procurement en HR Operations – Rabobank), Marc Westeneng (founding partner – flowresulting) en Jan van Setten vertelden en inspireerden over de kracht van beleving bij het tot stand komen van een perfecte dienstverlening. Zij waren als het ware het hospitality kompas voor onze gasten.

Het draait om mensen
Het programma doorliep een soepele flow van voorbeelden uit de praktijk bij Rabobank Nederland naar theoretisch onderbouwde voorbeelden en toepasbare tips van Marc Westeneng en Jan van Setten. Hier en daar met een humoristische twist, maar altijd to the point. De gemene deler in alle verhalen is het betrekken van je eigen medewerkers bij het tot stand brengen van de perfecte dienstverlening.

Begrijpen je medewerkers daadwerkelijk waarom je als organisatie doet wat je doet en delen zij deze visie? Pas dan kun je als organisatie succesvol zijn. En wat hebben zij vervolgens nodig om in hun werk het beste uit zichzelf te halen? Een paar belangrijke tips die de gasten meekregen: stel jezelf regelmatig de vraag wat zal de (interne) klant missen als je er vanwege succes mee zou stoppen, empower je medewerkers en betrap iemand op iets goeds en geef een compliment. Want het geven van een compliment is een van de beste motivatoren. Zoals Rabobank het zo mooi verwoord: Happy People = Happy Customers.

Op de foto v.l.n.r.: Bas Cornelissen (algemeen directeur van EW Facility Services), Marc Westeneng (founding partner van flowresulting), Karin Janssen (directeur Facilities, Procurement en HR Operations van Rabobank)  en Jan van Setten (inspirator, auteur en keynote spreker).

Oproep 
Schoonmaakjournaal maakt binnenkort de reis Customer Journey. Wie wil aanhaken voor een interview, brainstorm of inspiratietafel? Mail [email protected] en informeer naar de mogelijkheden.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 november 2024

Lyreco Benelux en Sanimood bundelen krachten voor duurzame toiletbeleving in zakelijke markt.

Vorige week verwelkomde Jeroen van der Laan, Country Manager Lyreco Nederland, de eigenaren van Sanimood, Dirk Vorstenbosch en Tijmen Boogers op hun distributiecentrum in Vottem om de samenwerking te...

23 september 2025

Effektief zet medewerkers centraal met een eigen personeelsapp van Business Apps en Nocore-koppeling

"We merkten dat het lastig was om onze 900 medewerkers te binden en bereiken. Ze werken verspreid op locaties en zijn nauwelijks op kantoor. Hoe hou je hen toch...

11 november 2022

Ali viert 10-jarig jubileum

Het is feest bij Meijer Multicleaning. Medewerker Ali viert een jubileum. Van harte gefeliciteerd! Op LinkedIn plaatst het bedrijf een foto van Ali met de reactie: “Feest🥳. Onze Ali...

16 april 2025

Tour Facilitair 2025: fiets jij 80 km mee?

Nadat The Food Office, Vepa the furniture factory en HEYDAY Facility Management jarenlang de Tour Facilitair hebben georganiseerd, sluiten nu ook EW Facility Services en MAAS aan. “Samen zijn...

13 maart 2024

Vebego Cleaning Services helpt duizenden ‘aanpakkers’ aan baan

Vebego Cleaning Services gaat samen met onder meer gemeentes, het UWV en werkgeversservicepunten veel meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een vaste baan helpen. Doel is...

01 november 2023

Alpheios is Great Place to Work

“𝗪𝐨𝐰! Wat zijn we trots dat we ons wederom een jaar lang een 𝘎𝘳𝘦𝘢𝘵 𝘗𝘭𝘢𝘤𝘦 𝘵𝘰 𝘞𝘰𝘳𝘬 mogen noemen. We doen hard ons best om voor al onze Alpheios...

29 maart 2024

Podcast KraakHELDer over de wereld van Willem, netwerker inclusieve arbeidsmarkt met een vorm van autisme

Breedweer Facilitaire Diensten, een social enterprise die schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, lanceert op 29 maart de vierde aflevering van de podcastserie ‘KraakHELDer’ met Inge Diepman....

25 april 2025

Bekijk de Captains of Cleaning uitzending: van technologie tot duurzaamheid en de mens

Op 24 april 2025 vond de eerste live-uitzending van 2025 van de talkshow Captains of Cleaning bij i-team Global plaats. Met Robert Stelling, Paul Fok, Meya Sollman, Yannick de...

10 november 2022

EuroParcs verlengt verbeterde reiskostenregeling schoonmakers

EuroParcs verlengt de verbeterde reiskostenregeling voor medewerkers van schoonmaakbedrijven op al haar vakantieparken in Nederland. De regeling werd in juli van dit jaar in het leven geroepen om schoonmakers...

21 november 2024

Organisatie en exposanten blikken terug op Schoonmaak Vakdagen

Op 5 en 6 november 2024 vonden de Schoonmaak Vakdagen voor de zesde keer plaats. Met een diverse groep exposanten, een gevarieerd kennisprogramma, twee glazenwassers wedstrijden én een enthousiast...