8 februari 2019

5e EW event maakte ultimate journey: creatie van hospitality verwarrend eenvoudig?

Traditiegetrouw organiseerde EW Facility Services begin februari het event The Power of Hospitality. Voor de vijfde maal op rij verwelkomde de organisatie op 5 februari ongeveer 200 gasten uit heel het land voor een inspirerend middagprogramma, dit keer in het markante gebouw van opdrachtgever Rabobank Nederland in Utrecht. Onder leiding van inspirator, auteur en keynote spreker Jan van Setten maakten zij in het Auditorium hun ‘ultimate journey’. De gasten werden gelijk op scherp gezet, want is het creëren van hospitality eigenlijk niet verwarrend eenvoudig?

Jan van Setten daagde iedereen uit om met een open geest de middag in te gaan. “Durf met elkaar van gedachten te wisselen en durf te ervaren dat je iets denkt wat je nooit gedacht hebt, iets voelt wat je nooit gevoeld hebt en iets doet wat je nog nooit gedaan hebt. Ons doel is je innovatieve brein te prikkelen en soms zelfs te verwarren. Zet die verwarring om in verwondering en je gaat met minstens twee nieuwe ideeën naar huis. Verwarrend eenvoudig toch?”

Mooie kruisbestuiving
Bas Cornelissen, algemeen directeur EW Facility Services: “Hiermee verwoordt Jan precies wat wij voor ogen hebben met ons event, namelijk kennis delen op het gebied van hospitality, gekoppeld aan facilitaire dienstverlening. Ieder jaar opnieuw belichten wij hospitality vanuit een andere invalshoek met sprekers die expert zijn op dit gebied. We nodigen hiervoor opdrachtgevers, leveranciers en belangrijke relaties uit, afkomstig uit de diverse segmenten, waarin wij werken. Een gevarieerde mix van mooie opdrachtgevers met overschrijdende netwerken. Een mooie kruisbestuiving dus. We hopen met dit event te bereiken dat onze gasten vol nieuwe inzichten en met praktische handvatten de volgende dag aan de slag kunnen in hun eigen werkveld.”

Hospitality kompas
De bomvolle middag stond in het teken van kennis en inspiratie, zintuigen prikkelen en een bak aan praktisch toepasbare voorbeelden. Karin Janssen (directeur Facilities, Procurement en HR Operations – Rabobank), Marc Westeneng (founding partner – flowresulting) en Jan van Setten vertelden en inspireerden over de kracht van beleving bij het tot stand komen van een perfecte dienstverlening. Zij waren als het ware het hospitality kompas voor onze gasten.

Het draait om mensen
Het programma doorliep een soepele flow van voorbeelden uit de praktijk bij Rabobank Nederland naar theoretisch onderbouwde voorbeelden en toepasbare tips van Marc Westeneng en Jan van Setten. Hier en daar met een humoristische twist, maar altijd to the point. De gemene deler in alle verhalen is het betrekken van je eigen medewerkers bij het tot stand brengen van de perfecte dienstverlening.

Begrijpen je medewerkers daadwerkelijk waarom je als organisatie doet wat je doet en delen zij deze visie? Pas dan kun je als organisatie succesvol zijn. En wat hebben zij vervolgens nodig om in hun werk het beste uit zichzelf te halen? Een paar belangrijke tips die de gasten meekregen: stel jezelf regelmatig de vraag wat zal de (interne) klant missen als je er vanwege succes mee zou stoppen, empower je medewerkers en betrap iemand op iets goeds en geef een compliment. Want het geven van een compliment is een van de beste motivatoren. Zoals Rabobank het zo mooi verwoord: Happy People = Happy Customers.

Op de foto v.l.n.r.: Bas Cornelissen (algemeen directeur van EW Facility Services), Marc Westeneng (founding partner van flowresulting), Karin Janssen (directeur Facilities, Procurement en HR Operations van Rabobank)  en Jan van Setten (inspirator, auteur en keynote spreker).

Oproep 
Schoonmaakjournaal maakt binnenkort de reis Customer Journey. Wie wil aanhaken voor een interview, brainstorm of inspiratietafel? Mail [email protected] en informeer naar de mogelijkheden.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 oktober 2021

Dag 2 CAO onderhandelingen schoonmaak- en glazenwassersbranche

Op 14 oktober zijn in Zeist de onderhandelingen voor een nieuwe cao voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche voortgezet. In een constructieve sfeer zijn de wederzijdse voorstellen verder verkend en...

14 januari 2019

Geslaagde zorgweek glazenwassers voor bewoners zorgcentra 

Verschillende glazenwassersbedrijven deden tussen 10 en 21 december mee aan de actieweek Glazenwassers hebben hart voor de zorg, geïnitieerd door OSB. De glazenwassers brachten aan ongeveer 20 zorgcentra een...

25 november 2024

Robotisering, van pionieren tot omarmen. BOMA vertelt.

Jeroen Evers en Jeroen Stoof zijn de aanjagers van BOMA Nederland op het gebied van robotisering. Vanaf de pioniersfase tot de huidige omarming. Zij maakten de ontwikkelingen mee en...

05 juni 2020

Top 5 in mei op Schoonmaakjournaal: van hygiënezuil tot anderhalve meters maken in onderwijs

Total Cleaning Products & ABC Products, Leviy Software, Greenspeed, MTS Euro Products en Asito & EW Facility Services: dit zijn onze graag en meest geziene gasten op Schoonmaakjournaal in...

19 maart 2019

Sjaak Zevenhoven (Okee): “Met housekeeping app realiseren we optimale aandacht voor de gasten”

“We zijn enthousiast over de Leviy-app”, vertelt Sjaak Zevenhoven, directeur van Okee Bedrijfsdiensten uit Alphen aan den Rijn. “Hiermee realiseren we optimale aandacht voor de gasten van Van der...

21 november 2024

Geberit initieert ‘De jacht op vuile toiletten’

Op 19 november, op Wereld toilet dag, vestigde Geberit opnieuw de aandacht op de zorgwekkende staat van sanitaire voorzieningen in Belgische scholen. Slecht sanitair beïnvloedt de 1,2 miljoen leerlingen...

29 maart 2024

Podcast KraakHELDer over de wereld van Willem, netwerker inclusieve arbeidsmarkt met een vorm van autisme

Breedweer Facilitaire Diensten, een social enterprise die schoonmaak gebruikt als middel om impact te maken, lanceert op 29 maart de vierde aflevering van de podcastserie ‘KraakHELDer’ met Inge Diepman....

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

27 december 2019

Toekomst schoonmaak met Rogier Moorman (Numatic): “Schoonmaak wordt sneller, beter en productiever”

De toekomst van schoonmaak: met 5 gasten blikken we terug naar hun verwachtingen 5 jaar geleden, de hedendaagse trends en ontwikkelingen en hun visie op 5 jaar. Een van...

24 juni 2025

Schoonmakend Nederland reageert op ontwikkeling sectorale in- en uitleenverboden

Op 20 juni werd bekend dat het kabinet werkt aan een mogelijk uitzendverbod in de vleessector vanwege aanhoudende misstanden met arbeidsmigranten. In datzelfde bericht wordt ook de schoonmaaksector genoemd...