10 februari 2022

Betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!

Edgar van Engelen schrijft met enige regelmaat blogs voor Schoonmaakjournaal. Een initiatief dat tien jaar geleden startte bij ons platform. Hij kijkt met veel plezier terug op 10 jaar Schoonmaakjournaal en heeft een duidelijke mening over de koers van het platform richting toekomst.

“In 2012 begon ik als ondernemer en kreeg een berichtje van Petra de Bruin of ik een stukje over de start van mijn bedrijf voor Schoonmaakjournaal wilde schrijven. Ik kende Petra al langer en zij wist dat ik hiervoor wel te porren was. Later kwam de vraag of ik een column wilde schrijven. Ik dacht: ‘okay dat heb ik nog nooit gedaan, maar wil het wel doen als ik mijn eigen mening mag geven’. Dat mocht en mijn eerste column was een feit. Deze leverde ook al meteen reacties op. Daarna ben ik regelmatig een column gaan schrijven om met mijn mening over het schoonmaakvak anderen te prikkelen en uit te dagen: wat vinden jullie? Dat werkt, ik krijg leuke reacties, ook van mijn eigen klanten.”

Hoe kijk jij naar 10 jaar Schoonmaakjournaal?
“Het spreekt mij aan dat Schoonmaakjournaal een toegankelijk medium is met leesbare artikelen, een podium waarin iedereen in de branche zich kan herkennen: kleine en grote bedrijven, directie, leidinggevenden en schoonmakers. Het draait echt om het vak en de vakidioten, zoals ikzelf. Dat zorgt ervoor dat velen het nieuws en de artikelen willen lezen.”

Heb jij een toekomsttip voor de redactie?
“Ik vind het belangrijk dat de mens achter de schoonmaak goed zichtbaar is. Niet alleen de middelen, materialen en systemen, het draait vooral om de medewerkers die er mee werken. Zonder mensen heb je geen werk, geen goede uitvoering. Zij mogen via Schoonmaakjournaal een podium blijven krijgen. Bijvoorbeeld met foto’s, filmpjes en favorites. Mijn tip voor de toekomst is dan ook, ga door zoals je bezig bent, betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 december 2024

Podcasts: de communicatie gamechanger, ook in de schoonmaakbranche

Podcasts hebben de afgelopen jaren een ware revival doorgemaakt. Waar vroeger geschreven artikelen en video's domineerden, kiezen steeds meer organisaties voor de kracht van het gesproken woord. Ook...

30 juni 2022

Landal biedt schoonmakers betere reiskostenregeling

Hoge brandstofprijzen zorgen voor grote problemen bij werknemers die afhankelijk zijn van eigen vervoer om op hun werk te komen. Dat geldt bijvoorbeeld voor schoonmakers op vakantieparken, die vaak...

21 juni 2017

DiBo lanceert compacte WeedKiLLER-HYDRA

DiBO Cleaning Systems, fabrikant van professionele reinigingsmachines en -systemen, heeft een gloednieuwe WeedKiLLER ontwikkeld, die volledig hydraulisch aangedreven wordt door middel van oliedruk. Ondanks zijn compacte voorkomen is deze...

27 januari 2022

De impact van The Good Roll

The Good Roll ging langs bij de Postillion hotels om de impact van het afgelopen jaar te laten zien. Met het rollen hebben ze 197 bomen bespaard, 4 toiletten...

06 juni 2022

DUURZAAM SAMEN, DÁT IS DE BESTE KEUS

Verantwoord opdrachten inrichten, uitzetten en aannemen. En dat dan doen met respect voor de kwaliteit van de dienstverlening en de mensen die het moeten waarmaken. Dat is de gedachte...

26 april 2022

Nocore daagt bezoekers Interclean uit voor digitale verdiepingslag

Nocore nodigt belangstellenden uit voor een bezoek aan haar stand op Interclean (05.515) in Rai Amsterdam. Van 10 t/m 13 mei zal de softwareleverancier haar standbezoekers inzicht geven in...

05 februari 2024

Overdracht All Cleaning Products aan volgende generatie

In 2017 startte Wim van Nobelen het bedrijf All Cleaning Products. Na een rijke carrière bij producenten van schoonmaakmachines en groothandels in schoonmaakartikelen, wilde hij zijn eigen bedrijf starten...

23 november 2021

Hoe gaaf is dit?!

De buitendienst van VvE schoonmaak verzorgde de glasbewassing bij een appartementencomplex. Eén van de bewoners trakteerde hen daarna op deze lekkernij. De verrassing werd door de medewerkers ontvangen als ‘fantastische...

07 augustus 2019

Vandaag: Marketingcafé, de basis voor boost Schoonmaak Vakdagen

Co-creatie is de rode lijn door de 2e editie van de Schoonmaak Vakdagen, die op 12 en 13 november in Expo Houten plaatsvindt. Om dit bijzondere en waardevolle vakevent...

19 mei 2022

Vrouwelijk leiderschap niet vanzelfsprekend

Dat vrouwen leiderschap tonen blijkt uit vele voorbeelden in de schoonmaakbranche en andere sectoren. Topvrouwen, aanstormend talent en ook leidinggevenden die heel bewust hebben gekozen voor een combinatie van...