10 februari 2022

Betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!

Edgar van Engelen schrijft met enige regelmaat blogs voor Schoonmaakjournaal. Een initiatief dat tien jaar geleden startte bij ons platform. Hij kijkt met veel plezier terug op 10 jaar Schoonmaakjournaal en heeft een duidelijke mening over de koers van het platform richting toekomst.

“In 2012 begon ik als ondernemer en kreeg een berichtje van Petra de Bruin of ik een stukje over de start van mijn bedrijf voor Schoonmaakjournaal wilde schrijven. Ik kende Petra al langer en zij wist dat ik hiervoor wel te porren was. Later kwam de vraag of ik een column wilde schrijven. Ik dacht: ‘okay dat heb ik nog nooit gedaan, maar wil het wel doen als ik mijn eigen mening mag geven’. Dat mocht en mijn eerste column was een feit. Deze leverde ook al meteen reacties op. Daarna ben ik regelmatig een column gaan schrijven om met mijn mening over het schoonmaakvak anderen te prikkelen en uit te dagen: wat vinden jullie? Dat werkt, ik krijg leuke reacties, ook van mijn eigen klanten.”

Hoe kijk jij naar 10 jaar Schoonmaakjournaal?
“Het spreekt mij aan dat Schoonmaakjournaal een toegankelijk medium is met leesbare artikelen, een podium waarin iedereen in de branche zich kan herkennen: kleine en grote bedrijven, directie, leidinggevenden en schoonmakers. Het draait echt om het vak en de vakidioten, zoals ikzelf. Dat zorgt ervoor dat velen het nieuws en de artikelen willen lezen.”

Heb jij een toekomsttip voor de redactie?
“Ik vind het belangrijk dat de mens achter de schoonmaak goed zichtbaar is. Niet alleen de middelen, materialen en systemen, het draait vooral om de medewerkers die er mee werken. Zonder mensen heb je geen werk, geen goede uitvoering. Zij mogen via Schoonmaakjournaal een podium blijven krijgen. Bijvoorbeeld met foto’s, filmpjes en favorites. Mijn tip voor de toekomst is dan ook, ga door zoals je bezig bent, betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

22 mei 2025

Nieuw: de co-botic 1900 Drop & Go van i-team Global

Maak kennis met de co-botic 1900 Drop & Go, de slimme, autonome schoonmaakassistent van i-team Global. Deze nieuwe toevoeging aan de co-botische productfamilie is ontworpen voor hotelkamers, gangen en...

28 april 2022

Schoonmaakcontract voor 10 jaar!

Op donderdag 14 april 2022 tekenden OPONOA-bestuursvoorzitter Henri Soepenberg en directeuren Frank en Karin Kuhlkamp van Carea facilitaire dienstverlening in Warnsveld het nieuwe samenwerkingscontract voor de schoonmaak voor de...

19 januari 2023

De volgende stap is Easy

Spectro presenteert de Easy 3.0, een nieuwe stap in de evolutie van haar Ecodos Easy, haar ‘’s werelds eerste intelligente doseersysteem voor reinigingsmiddelen’. Ben je benieuwd naar wat deze...

15 februari 2022

TRU genomineerd voor Europese Schoonmaak & Hygiëne Awards 2022

TRU Cleanroom Cleaning is genomineerd voor de European Cleaning & Hygiene Awards 2022 in de categorie ‘Start-Up of the Year’. Na een recordjaar voor inzendingen, zal TRU zijn lot...

12 mei 2023

Rens op de Werkvloer, deel 2

Nederland is een schoon en hygiënisch land, en dat is mede te danken aan tientallen bedrijven die achter de schermen hun beste werk verrichten. Vaak in de luwte, maar...

24 mei 2022

10e Schoonmaaktourdag op 10 juni gaat niet door

“Helaas moeten we onze deelnemers teleurstellen: de 10e Schoonmaaktourdag op 10 juni 2022 gaat niet door. Na twee jaar coronastilte lijkt de wereld te druk met ‘heropstarten’, omdat we...

29 maart 2022

‘Vrouwen kunnen ook leider zijn, maar we komen vooral mannen tegen’

Niki en Anouk de Bruycker werken samen bij Salubris, een Belgische groothandel voor schoonmaakartikelen dat inmiddels veertig jaar bestaat en waarvan hun ouders de eigenaar zijn. Willen ze ooit...

05 december 2022

Gezonde contracten nu en in de toekomst

De krapte op de arbeidsmarkt en de schaarste aan grondstoffen hebben effect op kwaliteit en kosten. Duidelijk is dat er veel ontwikkelingen in een versnelling zijn gekomen. Wat is...

11 april 2023

‘TV-tip: realityshow ‘Mitchel aan de Maas’

Op dinsdag 11 april start een nieuwe realityshow op SBS6 met ‘de meest enthousiaste Rotterdammer ever, Mitchel Viljeer’. In ‘Mitchel aan de Maas’ volg je deze vrolijkerd, en zijn...

31 oktober 2023

HTC Advies, Atir en Consumatics vormen samen CONTRAST

HTC Advies, Atir en Consumatics gaan vanaf 1 november 2023 verder als CONTRAST. Onder deze merknaam gaan de expertisegebieden Facility + Hospitality integraal samenwerken. De consultants van CONTRAST ontwerpen,...