26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door alle decennia heen zie je dat we met onze tijd meegaan en klantwaardige en waardevolle stappen zetten.” Recent sloot Moderna het partnership met Kimberly-Clark Professional in Fixed&Easy. “Dit full service-concept staat garant voor alle (logistieke) werkzaamheden voor een toiletruimte voor een vast bedrag per medewerker en- of dispenser. Efficiëntie, transparantie en ontzorging passen echt bij ons. Dus Fixed&Easy ook.”

De start van het partnership, een feestelijk moment met Jeroen Neijmeijer (l), Jos Warringa (m) en Marius Kranendonk (marketing manager Kimberly-Clark Professional)

“We gingen er steeds meer bij doen”, blikt de 33-jarige Jos terug op de verandering van Moderna Direct, de totaalleverancier en onderdeel van Moderna Textielservices. “We zijn de facilitaire groothandel uit Hardenberg die klanten ontzorgt en vanuit het one-stop-shopping principe werken. Vier business units maken het bedrijf: horecawasserij, bedrijfskledingwasserij, stomerij en facilitaire groothandel. “We leveren een ruim en compleet assortiment, waarbij het ontzorgen van de klant centraal staat. Op vaste routedagen leveren we bijvoorbeeld kosteloos door heel Nederland.”

Nieuwe trends
Moderna telt in Nederland 1500 inleverdepots, waaronder Primera, Albert Heijn, Jumbo, Plus en Coop, maar ook ING bank. Het Overijsselse bedrijf heeft 85 chauffeurs in dienst die in twee ploegen Nederland doorkruisen om was- en stoomgoed op te halen. “We hebben de duurzaamste wasserij in Europa”, vertelt Jos met gepaste trots. “Je ziet de trend van stomerijwinkel naar depots in bijvoorbeeld supermarkten met veel ruimere openingstijden. Je ziet ook dat het aantal familiebedrijven in stomerijen sterk terugloopt en je ziet steeds minder opvolging. Wij hebben daarop ingespeeld door depots – ook binnen bedrijven – te creëren, waar bijvoorbeeld werkende mensen hun kleding ter reiniging aan kunnen bieden en op kunnen halen. We hebben apps voor onze stomerijservice ontwikkeld, waarmee we met onze klanten in contact staan. Met deze service hebben we de stap naar de groothandel aangevuld. We komen toch al in al deze steden en dorpen in Nederland.”

Prestigieuze erkenning
Om nog even in de kleding te blijven, het familiebedrijf meldt met veel enthousiasme op haar website dat het eind 2018 de Corporate Fashion Award in de categorie Workwear won. “Dit is de prijs op het gebied van bedrijfskleding. We kennen veel successen bij Moderna, maar we ontvangen niet dagelijks zo’n prestigieuze award. De spreekwoordelijke kers op de taart”, merkt Jos op.

Inzetten op beter schoonmaakresultaa
Voor de ontzorging van de klant – de grote missie – heeft Moderna het hele schoonmaakgerelateerde pakket in huis. “We leveren uit de productgroepen toilet, papier/servetten, afvalzakken, maar bijvoorbeeld ook een vaatwas-, textielwas- en schoonmaakdoseersysteem. We zetten in op een beter schoonmaakresultaat. Met hulpmaterialen als schoonmaakwagens en disposables. En we werken op basis van partnerships met Numatic, Taski, Diversey, Duni, Ecolab, Unger, Tork, Euro Products en Kimberly-Clark Professional. We willen te allen tijde goed blijven leveren. Want de klant blijft klant.”

Exclusief partnership
Over het exclusieve Fixed&Easy partnership met Kimberly-Clark Professional vertelt Jos: “We deden al veel in de ‘all-in’ markt. Van Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux bij Kimberly-Clark Professional, kwam de vraag om voor sanitaire supplies iets te doen met de marktveranderingen. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn qua kosten en service, en willen niet voor verrassingen komen te staan. Fixed&Easy van Kimberly-Clark Professional speelt daar heel goed op in. Maar wij willen nog een stapje verder gaan: in plaats van een bedrag per medewerker naar een bedrag per dispenser. Daarmee geef je schoonmaakbedrijven een makkelijk pakket. Die behoefte is er bij de schoonmaakbedrijven. Ze zijn zoekende, ze willen met niet meer dan één bedrijf zakendoen. Ze willen duidelijkheid. Maar onbekend maakt onbemind, ook in dit geval. Fixed&Easy, wat is het, hoe werkt het, hoe word ik ontzorgd. Jeroen is daarop doorgegaan. We gaan de vaste prijs per medewerker, maar ook per dispenser aanbieden, waarbij de eindklant geen risico loopt. Wij zien het als een simpel pakket, waarmee de accountmanager langs de schoonmaakbedrijven gaat, uitgevoerd door Moderna Direct samen met Kimberly-Clark. Klanten vinden een prijs per dispenser veiliger. Het biedt heel veel kansen. Het is duidelijk wie wat doet en het is helder qua prijs en afspraken.”

Jos tot slot: “De rol van de totaalleverancier verandert. Het traditionele doosjes schuiven is passé.” En al is Jos met zijn 33 jaar nog jong en mag hij zich onder de FM Next Gen’ers scharen, hij loopt al vele jaren in schoonmaakland mee. Dus… een ervaringsdeskundige met zijn blik gericht op de toekomst.

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het in 2018 gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: je kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van de geselecteerde partners van Kimberly-Clark Professional zorgt dat je altijd voldoende voorraad hebt. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: je betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet je altijd waar je aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, de geselecteerde groothandel verzorgt de bevoorrading en jij houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

09 mei 2024

Tork Naturel handdoeken en toiletpapier op Interclean

Tork introduceerde in januari 2024 haar nieuwe Naturel hygiëneproducten, waarmee zij kwaliteit geeft aan de duurzame kleur. De zachte en efficiënte handdoeken en toiletpapier zijn gemaakt van 100% gerecyclede...

31 juli 2020

#film Pratende spiegel maakt One Hundred Restrooms uniek

De rij toiletconceptwinkels van Vendor Washrooms, PurePoint en 2theloo mag zich verrijken met One Hundred Restrooms: een slim openbaar toilet belevingsconcept die behoefte, beleving en technologie samen laat komen. Oud-2theloo’ers...

05 juni 2020

Top 5 in mei op Schoonmaakjournaal: van hygiënezuil tot anderhalve meters maken in onderwijs

Total Cleaning Products & ABC Products, Leviy Software, Greenspeed, MTS Euro Products en Asito & EW Facility Services: dit zijn onze graag en meest geziene gasten op Schoonmaakjournaal in...

19 november 2024

Wereldtoiletdag: waarom zijn toiletten belangrijk?

Op 19 november is het Wereldtoiletdag. Waarom deze dag jaarlijks wordt geinitieerd? Omdat iedereen toegang zou moeten hebben tot een toilet dat veilig, hygiënisch en privé is. Wereldwijd is...

09 augustus 2019

breaking news: CWS neemt Vendor over

CWS Group, leverancier van totaaloplossingen op het gebied van sanitaire hygiëne, vloerverzorging, bedrijfskleding, fire safety, cleanrooms en Healthcare, neemt Vendor, leverancier van hygiëne-oplossingen, over van investeringsmaatschappij Egeria. De bedrijven,...

07 mei 2024

Tork introduceert gecomprimeerde handdoekbundels voor de Tork Xpress® Multifold Serie

Tork introduceert Tork Xpress® Gecomprimeerde Zachte Multifold Handdoeken voor in het Tork Xpress® Multifold Handdoeksysteem. Het nieuwe product is 50% compacter¹ waardoor er twee keer zoveel handdoeken in dispensers...

16 mei 2024

WEPA presenteert nieuwe HYGINITY-dispenser serie op Interclean

WEPA Professional combineert gebruiksvriendelijkheid, duurzaamheid en hygiëne in de nieuwe HYGINITY-dispenser serie. Op Interclean Amsterdam presenteert WEPA Professional voor het eerst deze nieuwe dispenser serie ‘HYGINITY’ aan het publiek....

27 november 2024

Rijksschoonmaakorganisatie werkt succesvol met de BubbleFlush

Bij de Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) werken ze aan een steeds duurzamere en betere schoonmaak door nieuwe innovaties te introduceren en waar mogelijk op te nemen in hun standaard werkwijze. Zo...

02 mei 2024

Tork CO2-neutrale dispensers op Interclean 2024

Tork presenteert tijdens de aankomende Interclean haar in 2023 gelanceerde innovatie: CO2-neutrale dispensers. Als koploper op het gebied van duurzaamheid heeft Tork als eerste in Europa een certificering voor...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...