26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door alle decennia heen zie je dat we met onze tijd meegaan en klantwaardige en waardevolle stappen zetten.” Recent sloot Moderna het partnership met Kimberly-Clark Professional in Fixed&Easy. “Dit full service-concept staat garant voor alle (logistieke) werkzaamheden voor een toiletruimte voor een vast bedrag per medewerker en- of dispenser. Efficiëntie, transparantie en ontzorging passen echt bij ons. Dus Fixed&Easy ook.”

De start van het partnership, een feestelijk moment met Jeroen Neijmeijer (l), Jos Warringa (m) en Marius Kranendonk (marketing manager Kimberly-Clark Professional)

“We gingen er steeds meer bij doen”, blikt de 33-jarige Jos terug op de verandering van Moderna Direct, de totaalleverancier en onderdeel van Moderna Textielservices. “We zijn de facilitaire groothandel uit Hardenberg die klanten ontzorgt en vanuit het one-stop-shopping principe werken. Vier business units maken het bedrijf: horecawasserij, bedrijfskledingwasserij, stomerij en facilitaire groothandel. “We leveren een ruim en compleet assortiment, waarbij het ontzorgen van de klant centraal staat. Op vaste routedagen leveren we bijvoorbeeld kosteloos door heel Nederland.”

Nieuwe trends
Moderna telt in Nederland 1500 inleverdepots, waaronder Primera, Albert Heijn, Jumbo, Plus en Coop, maar ook ING bank. Het Overijsselse bedrijf heeft 85 chauffeurs in dienst die in twee ploegen Nederland doorkruisen om was- en stoomgoed op te halen. “We hebben de duurzaamste wasserij in Europa”, vertelt Jos met gepaste trots. “Je ziet de trend van stomerijwinkel naar depots in bijvoorbeeld supermarkten met veel ruimere openingstijden. Je ziet ook dat het aantal familiebedrijven in stomerijen sterk terugloopt en je ziet steeds minder opvolging. Wij hebben daarop ingespeeld door depots – ook binnen bedrijven – te creëren, waar bijvoorbeeld werkende mensen hun kleding ter reiniging aan kunnen bieden en op kunnen halen. We hebben apps voor onze stomerijservice ontwikkeld, waarmee we met onze klanten in contact staan. Met deze service hebben we de stap naar de groothandel aangevuld. We komen toch al in al deze steden en dorpen in Nederland.”

Prestigieuze erkenning
Om nog even in de kleding te blijven, het familiebedrijf meldt met veel enthousiasme op haar website dat het eind 2018 de Corporate Fashion Award in de categorie Workwear won. “Dit is de prijs op het gebied van bedrijfskleding. We kennen veel successen bij Moderna, maar we ontvangen niet dagelijks zo’n prestigieuze award. De spreekwoordelijke kers op de taart”, merkt Jos op.

Inzetten op beter schoonmaakresultaa
Voor de ontzorging van de klant – de grote missie – heeft Moderna het hele schoonmaakgerelateerde pakket in huis. “We leveren uit de productgroepen toilet, papier/servetten, afvalzakken, maar bijvoorbeeld ook een vaatwas-, textielwas- en schoonmaakdoseersysteem. We zetten in op een beter schoonmaakresultaat. Met hulpmaterialen als schoonmaakwagens en disposables. En we werken op basis van partnerships met Numatic, Taski, Diversey, Duni, Ecolab, Unger, Tork, Euro Products en Kimberly-Clark Professional. We willen te allen tijde goed blijven leveren. Want de klant blijft klant.”

Exclusief partnership
Over het exclusieve Fixed&Easy partnership met Kimberly-Clark Professional vertelt Jos: “We deden al veel in de ‘all-in’ markt. Van Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux bij Kimberly-Clark Professional, kwam de vraag om voor sanitaire supplies iets te doen met de marktveranderingen. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn qua kosten en service, en willen niet voor verrassingen komen te staan. Fixed&Easy van Kimberly-Clark Professional speelt daar heel goed op in. Maar wij willen nog een stapje verder gaan: in plaats van een bedrag per medewerker naar een bedrag per dispenser. Daarmee geef je schoonmaakbedrijven een makkelijk pakket. Die behoefte is er bij de schoonmaakbedrijven. Ze zijn zoekende, ze willen met niet meer dan één bedrijf zakendoen. Ze willen duidelijkheid. Maar onbekend maakt onbemind, ook in dit geval. Fixed&Easy, wat is het, hoe werkt het, hoe word ik ontzorgd. Jeroen is daarop doorgegaan. We gaan de vaste prijs per medewerker, maar ook per dispenser aanbieden, waarbij de eindklant geen risico loopt. Wij zien het als een simpel pakket, waarmee de accountmanager langs de schoonmaakbedrijven gaat, uitgevoerd door Moderna Direct samen met Kimberly-Clark. Klanten vinden een prijs per dispenser veiliger. Het biedt heel veel kansen. Het is duidelijk wie wat doet en het is helder qua prijs en afspraken.”

Jos tot slot: “De rol van de totaalleverancier verandert. Het traditionele doosjes schuiven is passé.” En al is Jos met zijn 33 jaar nog jong en mag hij zich onder de FM Next Gen’ers scharen, hij loopt al vele jaren in schoonmaakland mee. Dus… een ervaringsdeskundige met zijn blik gericht op de toekomst.

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het in 2018 gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: je kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van de geselecteerde partners van Kimberly-Clark Professional zorgt dat je altijd voldoende voorraad hebt. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: je betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet je altijd waar je aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, de geselecteerde groothandel verzorgt de bevoorrading en jij houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 juli 2020

#film Pratende spiegel maakt One Hundred Restrooms uniek

De rij toiletconceptwinkels van Vendor Washrooms, PurePoint en 2theloo mag zich verrijken met One Hundred Restrooms: een slim openbaar toilet belevingsconcept die behoefte, beleving en technologie samen laat komen. Oud-2theloo’ers...

23 mei 2024

Tork experts over hygiënenorm en optimalisatie tijdens Interclean 2024

Van 14 t/m 17 mei 2024 was Tork aanwezig op Interclean 2024, ’s werelds belangrijkste beurs voor schoonmaak- en hygiëneprofessionals. Op de stand werden diverse nieuwe producten en services...

27 september 2023

Spectro start samenwerking met TOP Oss

Met de start van het voetbalseizoen start ook de samenwerking tussen Spectro en TOP Oss. Een verbinding voor drie jaar op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De Osse...

06 juni 2023

Tork toont combi hygiëne, duurzaamheid en digitalisering

Woensdag 7 juni begint Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht. Drie dagen lang bieden 200 exposanten facilitaire en schoonmaakoplossingen aan de bezoekers. Ook Tork is weer aanwezig op...

31 augustus 2023

Het Portret: De tekenende toiletmeester

Clement van Wijk verdient de kost als toiletmeester bij de Hema in Leeuwarden. Tussen het schoonmaken door maakt hij portrettekeningen, van Mona Lisa of prinses Amalia. Klanten poseren soms...

29 augustus 2023

Nooit meer het toilet schoonmaken?!

Newscientist.nl brengt een nieuwe ontwikkeling naar buiten. Het digitaal magazine schrijft over een 3D-geprint toilet dat je nooit meer hoeft schoon te maken, omdat het zo glad is dat...

05 augustus 2019

Trends en ontwikkelingen: Hago Toiletverklikker

Schoon is van iedereen. Hago – de schoonmakers van Nederland – vindt oplossingen die bijdragen aan een positieve impact op mens en milieu. Ook als het gaat om het...

27 september 2022

Dynamic Code en One Hundred Restrooms starten samenwerking

De Nederlandse scale-up One Hundrid Restrooms is een samenwerking aangegaan met de Zweedse onderneming Dynamic Code, die sinds 2011 werkt aan de ontwikkeling van zinvolle gezondheids- en diagnostische tests...

06 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren...

06 november 2024

Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een...