26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door alle decennia heen zie je dat we met onze tijd meegaan en klantwaardige en waardevolle stappen zetten.” Recent sloot Moderna het partnership met Kimberly-Clark Professional in Fixed&Easy. “Dit full service-concept staat garant voor alle (logistieke) werkzaamheden voor een toiletruimte voor een vast bedrag per medewerker en- of dispenser. Efficiëntie, transparantie en ontzorging passen echt bij ons. Dus Fixed&Easy ook.”

De start van het partnership, een feestelijk moment met Jeroen Neijmeijer (l), Jos Warringa (m) en Marius Kranendonk (marketing manager Kimberly-Clark Professional)

“We gingen er steeds meer bij doen”, blikt de 33-jarige Jos terug op de verandering van Moderna Direct, de totaalleverancier en onderdeel van Moderna Textielservices. “We zijn de facilitaire groothandel uit Hardenberg die klanten ontzorgt en vanuit het one-stop-shopping principe werken. Vier business units maken het bedrijf: horecawasserij, bedrijfskledingwasserij, stomerij en facilitaire groothandel. “We leveren een ruim en compleet assortiment, waarbij het ontzorgen van de klant centraal staat. Op vaste routedagen leveren we bijvoorbeeld kosteloos door heel Nederland.”

Nieuwe trends
Moderna telt in Nederland 1500 inleverdepots, waaronder Primera, Albert Heijn, Jumbo, Plus en Coop, maar ook ING bank. Het Overijsselse bedrijf heeft 85 chauffeurs in dienst die in twee ploegen Nederland doorkruisen om was- en stoomgoed op te halen. “We hebben de duurzaamste wasserij in Europa”, vertelt Jos met gepaste trots. “Je ziet de trend van stomerijwinkel naar depots in bijvoorbeeld supermarkten met veel ruimere openingstijden. Je ziet ook dat het aantal familiebedrijven in stomerijen sterk terugloopt en je ziet steeds minder opvolging. Wij hebben daarop ingespeeld door depots – ook binnen bedrijven – te creëren, waar bijvoorbeeld werkende mensen hun kleding ter reiniging aan kunnen bieden en op kunnen halen. We hebben apps voor onze stomerijservice ontwikkeld, waarmee we met onze klanten in contact staan. Met deze service hebben we de stap naar de groothandel aangevuld. We komen toch al in al deze steden en dorpen in Nederland.”

Prestigieuze erkenning
Om nog even in de kleding te blijven, het familiebedrijf meldt met veel enthousiasme op haar website dat het eind 2018 de Corporate Fashion Award in de categorie Workwear won. “Dit is de prijs op het gebied van bedrijfskleding. We kennen veel successen bij Moderna, maar we ontvangen niet dagelijks zo’n prestigieuze award. De spreekwoordelijke kers op de taart”, merkt Jos op.

Inzetten op beter schoonmaakresultaa
Voor de ontzorging van de klant – de grote missie – heeft Moderna het hele schoonmaakgerelateerde pakket in huis. “We leveren uit de productgroepen toilet, papier/servetten, afvalzakken, maar bijvoorbeeld ook een vaatwas-, textielwas- en schoonmaakdoseersysteem. We zetten in op een beter schoonmaakresultaat. Met hulpmaterialen als schoonmaakwagens en disposables. En we werken op basis van partnerships met Numatic, Taski, Diversey, Duni, Ecolab, Unger, Tork, Euro Products en Kimberly-Clark Professional. We willen te allen tijde goed blijven leveren. Want de klant blijft klant.”

Exclusief partnership
Over het exclusieve Fixed&Easy partnership met Kimberly-Clark Professional vertelt Jos: “We deden al veel in de ‘all-in’ markt. Van Jeroen Neijmeijer, key accountmanager Benelux bij Kimberly-Clark Professional, kwam de vraag om voor sanitaire supplies iets te doen met de marktveranderingen. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn qua kosten en service, en willen niet voor verrassingen komen te staan. Fixed&Easy van Kimberly-Clark Professional speelt daar heel goed op in. Maar wij willen nog een stapje verder gaan: in plaats van een bedrag per medewerker naar een bedrag per dispenser. Daarmee geef je schoonmaakbedrijven een makkelijk pakket. Die behoefte is er bij de schoonmaakbedrijven. Ze zijn zoekende, ze willen met niet meer dan één bedrijf zakendoen. Ze willen duidelijkheid. Maar onbekend maakt onbemind, ook in dit geval. Fixed&Easy, wat is het, hoe werkt het, hoe word ik ontzorgd. Jeroen is daarop doorgegaan. We gaan de vaste prijs per medewerker, maar ook per dispenser aanbieden, waarbij de eindklant geen risico loopt. Wij zien het als een simpel pakket, waarmee de accountmanager langs de schoonmaakbedrijven gaat, uitgevoerd door Moderna Direct samen met Kimberly-Clark. Klanten vinden een prijs per dispenser veiliger. Het biedt heel veel kansen. Het is duidelijk wie wat doet en het is helder qua prijs en afspraken.”

Jos tot slot: “De rol van de totaalleverancier verandert. Het traditionele doosjes schuiven is passé.” En al is Jos met zijn 33 jaar nog jong en mag hij zich onder de FM Next Gen’ers scharen, hij loopt al vele jaren in schoonmaakland mee. Dus… een ervaringsdeskundige met zijn blik gericht op de toekomst.

Over Fixed&Easy
Fixed&Easy doet haar naam eer aan, want het in 2018 gelanceerde programma van Kimberly-Clark Professional werkt heel gemakkelijk: je kiest de gewenste dispensers, handdoeken, toiletpapier en andere toilethygiëneproducten uit en een van de geselecteerde partners van Kimberly-Clark Professional zorgt dat je altijd voldoende voorraad hebt. Daarnaast biedt Fixed&Easy financiële zekerheid: je betaalt namelijk een vast bedrag per medewerker en/of dispenser. Hierdoor weet je altijd waar je aan toe bent. Kimberly-Clark Professional levert de dispensers, de geselecteerde groothandel verzorgt de bevoorrading en jij houdt meer tijd voor essentiële zaken over.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

15 mei 2019

Blog: Met 7 inzichten naar een circulaire oplossing

Facilitair managers zijn verantwoordelijk voor de ‘producten’ en dus ook voor de grondstoffen die de organisatie in komen. Maar ook óf en hóe ze de organisatie weer verlaten. Als...

26 april 2023

CWS digitaliseert sanitaire ruimte met smartMate, IoT-oplossing voor PureLine dispensers

CWS heeft een nieuwe functie gelanceerd die gebruik maakt van IoT en is geïntegreerd in de PureLine productlijn. Met deze IoT-oplossing genaamd ‘smartMate’, kunnen facilitair managers nu eenvoudig op...

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

10 februari 2020

Gunning toilethygiëne SWO De Wolden Hoogeveen aan Exclusiva en Katrin: beleving, gemak, duurzaam

Kwaliteit, dienstverlening, efficiëntie en kostenbesparing zijn de vier pijlers van Samenwerkingsorganisatie (SWO) De Wolden Hoogeveen. “Omdat de overheid er voor de inwoner is, dat is onze uitdaging én kracht”,...

02 mei 2024

Tork CO2-neutrale dispensers op Interclean 2024

Tork presenteert tijdens de aankomende Interclean haar in 2023 gelanceerde innovatie: CO2-neutrale dispensers. Als koploper op het gebied van duurzaamheid heeft Tork als eerste in Europa een certificering voor...

27 november 2024

Rijksschoonmaakorganisatie werkt succesvol met de BubbleFlush

Bij de Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) werken ze aan een steeds duurzamere en betere schoonmaak door nieuwe innovaties te introduceren en waar mogelijk op te nemen in hun standaard werkwijze. Zo...

27 september 2024

FOTOFRIDAY: De duurzame dispensers van Tork

“Het klopt dat onze dispensers van kunststof zijn. Niet zo duurzaam, zou je denken? Toch wel”, erkent Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Tork Benelux. Mayke: “Ik leg onze...

19 november 2018

Innovator en ambassadeur Vendor is Tilburgs bedrijf van de maand

Vendor, specialist in toilethygiëne, is uitgeroepen tot Tilburgs bedrijf van de maand. De Tilburgse bedrijven van de maand zijn ambassadeurs voor Tilburg. Vendor krijgt de prijs, omdat dit sociale...

06 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...