29 juli 2020

#nieuwsnotendop NOOF wint aanbesteding Politie, nieuwe Gradez meetmethode, samenwerking Burgman en Onderwijs Inkoop Groep

NOOF wint aanbesteding reiniging 46.000 werkplekken Politie Nederland
NOOF Office Health heeft de Europese aanbesteding van de grootste werkgever van Nederland, Politie Nederland, gewonnen. Het gaat om het reinigen van de reguliere werkplekken en die in de meldkamers: 46.000 stuks. Een opdracht waar de handen voor uit de mouwen kunnen.

Kim Siebrecht richtte NOOF in 2008 op. Haar ervaring in de schoonmaakbranche en haar visie op de niche werkplekreiniging ter voorkoming van het sick building syndrome brachten Kim op het idee om een eigen bedrijf te starten. Kim ziet werkplekreiniging als een verlengstuk van de HR-afdeling door het positieve effect op het dalende ziekteverzuim. Bovendien verlengt werkplekreiniging de levensduur van apparatuur en zorgt het voor hygiëne en beleving. Voor Kim en het team van 20 specialisten zetten mensen en kosten voorop. Rabobank, Beercoo Schoonmaakgroep en Gemeente Oldenzaal zijn enkele opdrachtgevers van NOOF.

Schoonmaak Nederland introduceert Gradez meetmethode
“Opdrachtgevers vragen steeds vaker om breder inzicht. Daarom omarmen wij een meetmethode, waarbij de technische kwaliteit van de schoonmaak én de beleving worden gemeten. Het gaat dan dus niet alleen over ‘vervuiling of fouten’. We nemen geur, de technische staat van het gebouw en veiligheid ook mee. In de meting kunnen we zelfs extra maatwerk-aandachtspunten toevoegen. Je kunt vragen hoe men de uitvoering van de glasbewassing ervaart en of een medewerker bijvoorbeeld extra uitdaging krijgt door een opleiding te mogen volgen”, kondigt Schoonmaak Nederland in haar e-mailing ‘Kwaliteit meten gaat niet om fouten tellen’ aan.

Leon Habraken over de Gradez-meetmethode: “Alle informatie wordt uitgedrukt in een soort rapportcijfer. En dan begint het leuke werk: samen kijken hoe we de cijfers voor kwaliteit en beleving zich tot elkaar verhouden. Waar we kunnen verbeteren. En hoe. Zo gaan we vanuit een hele andere mindset aan de slag met kwaliteit en dat maakt samenwerken in de schoonmaak nog veel leuker en effectiever.”

Burgman en Onderwijs Inkoop Groep starten hygiënische samenwerking
Burgman en de Onderwijs Inkoop Groep starten deze maand een hygiënische samenwerking, gericht op kostenbesparing en duurzaamheid, waarbij de beleving van de bezoeker centraal staat. Inzet is de North Shore dispenserlijn: grote capaciteit met gecontroleerd verbruik.

Familiebedrijf Burgman is een groothandel in professionele hygiëne- en reinigingsproducten en in diverse branches actief, waaronder onderwijs. Volgens de Onderwijs Inkoop Groep hebben veel onderwijsinstellingen moeite met het rond krijgen van de begroting. Vaak kan er op een eenvoudige en doeltreffende manier professioneler en beter ingekocht worden. De Onderwijs Inkoop Groep helpt hierbij met bijvoorbeeld mantelcontracten en aanbestedingen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 september 2022

Dynamic Code en One Hundred Restrooms starten samenwerking

De Nederlandse scale-up One Hundrid Restrooms is een samenwerking aangegaan met de Zweedse onderneming Dynamic Code, die sinds 2011 werkt aan de ontwikkeling van zinvolle gezondheids- en diagnostische tests...

12 mei 2020

Geen Interclean, vandaag wel Innovation Awards Verkiezing

Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan voor de competitie op Interclean Amsterdam 2020. Ondanks dat...

30 april 2024

Think Ahead met Tork op Interclean

Op 14 t/m 17 mei neemt Tork deel aan Interclean. Een terugkerende traditie waar het wereldwijd bekende merk op het gebied van hygiëne op de werkplek de bezoekers trakteert...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

31 juli 2020

#film Pratende spiegel maakt One Hundred Restrooms uniek

De rij toiletconceptwinkels van Vendor Washrooms, PurePoint en 2theloo mag zich verrijken met One Hundred Restrooms: een slim openbaar toilet belevingsconcept die behoefte, beleving en technologie samen laat komen. Oud-2theloo’ers...

24 juli 2019

Maak de customer journey met de nieuwe Katrin geurlijn Freshness

Katrin geeft Katrin haar hygiëneoplossingen iets bijzonders en brengt frisheid en welbehagen in het toilet. Met Katrin Freshness verbeter je de klantenervaring en -beleving van een toiletbezoek. De nieuwe...

07 november 2019

Ook Katrin Hygiënepapier op Schoonmaak Vakdagen met grootse boodschap

“Een kleine stand, maar we hebben een belangrijke, grootse boodschap. Een met impact”, prikkelt Ralph Vodegel, sales director Benelux. Katrin is de hygiënepapiertak van Metsä Tissue, onderdeel van Metsä...

20 juni 2025

Festivalproof met The Good Things Bag: zo rol jij de zomer in

Of je dansend van links naar rechts gaat op de festivalvloer, of lekker in een klapstoeltje hangt met je gezicht in de zon,  deze zomer ben jij voorbereid. Maak...

22 juli 2019

Uitbreiding exportteam MTS Euro Products met FMNextGen’er Dirk Roelofsen

“Ons nieuwe jaar is net begonnen”, bruist Sander Ekhart, commercieel directeur van MTS Euro Products, door de telefoon als we hem op maandag 1 juli in de vroege ochtend...

04 februari 2020

Schoonmaakexposanten op Vakbeurs Facilitair: alle dertien goed

Hal 1 bruiste, hal 3 verraste: de 22e editie van de Vakbeurs Facilitair in Jaarbeurs Utrecht zit erop. Een editie met weer (?) minder exposanten, een belevingsuitdagend noviteitenplein en...