29 juli 2020

#nieuwsnotendop NOOF wint aanbesteding Politie, nieuwe Gradez meetmethode, samenwerking Burgman en Onderwijs Inkoop Groep

NOOF wint aanbesteding reiniging 46.000 werkplekken Politie Nederland
NOOF Office Health heeft de Europese aanbesteding van de grootste werkgever van Nederland, Politie Nederland, gewonnen. Het gaat om het reinigen van de reguliere werkplekken en die in de meldkamers: 46.000 stuks. Een opdracht waar de handen voor uit de mouwen kunnen.

Kim Siebrecht richtte NOOF in 2008 op. Haar ervaring in de schoonmaakbranche en haar visie op de niche werkplekreiniging ter voorkoming van het sick building syndrome brachten Kim op het idee om een eigen bedrijf te starten. Kim ziet werkplekreiniging als een verlengstuk van de HR-afdeling door het positieve effect op het dalende ziekteverzuim. Bovendien verlengt werkplekreiniging de levensduur van apparatuur en zorgt het voor hygiëne en beleving. Voor Kim en het team van 20 specialisten zetten mensen en kosten voorop. Rabobank, Beercoo Schoonmaakgroep en Gemeente Oldenzaal zijn enkele opdrachtgevers van NOOF.

Schoonmaak Nederland introduceert Gradez meetmethode
“Opdrachtgevers vragen steeds vaker om breder inzicht. Daarom omarmen wij een meetmethode, waarbij de technische kwaliteit van de schoonmaak én de beleving worden gemeten. Het gaat dan dus niet alleen over ‘vervuiling of fouten’. We nemen geur, de technische staat van het gebouw en veiligheid ook mee. In de meting kunnen we zelfs extra maatwerk-aandachtspunten toevoegen. Je kunt vragen hoe men de uitvoering van de glasbewassing ervaart en of een medewerker bijvoorbeeld extra uitdaging krijgt door een opleiding te mogen volgen”, kondigt Schoonmaak Nederland in haar e-mailing ‘Kwaliteit meten gaat niet om fouten tellen’ aan.

Leon Habraken over de Gradez-meetmethode: “Alle informatie wordt uitgedrukt in een soort rapportcijfer. En dan begint het leuke werk: samen kijken hoe we de cijfers voor kwaliteit en beleving zich tot elkaar verhouden. Waar we kunnen verbeteren. En hoe. Zo gaan we vanuit een hele andere mindset aan de slag met kwaliteit en dat maakt samenwerken in de schoonmaak nog veel leuker en effectiever.”

Burgman en Onderwijs Inkoop Groep starten hygiënische samenwerking
Burgman en de Onderwijs Inkoop Groep starten deze maand een hygiënische samenwerking, gericht op kostenbesparing en duurzaamheid, waarbij de beleving van de bezoeker centraal staat. Inzet is de North Shore dispenserlijn: grote capaciteit met gecontroleerd verbruik.

Familiebedrijf Burgman is een groothandel in professionele hygiëne- en reinigingsproducten en in diverse branches actief, waaronder onderwijs. Volgens de Onderwijs Inkoop Groep hebben veel onderwijsinstellingen moeite met het rond krijgen van de begroting. Vaak kan er op een eenvoudige en doeltreffende manier professioneler en beter ingekocht worden. De Onderwijs Inkoop Groep helpt hierbij met bijvoorbeeld mantelcontracten en aanbestedingen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 december 2023

Gradez en Siev slaan handen ineen

Gradez is officieel sponsor geworden van MKB-branchevereniging Schoonmaken is een Vak – SIEV. Leon Habraken: “We delen de overtuiging dat schoonmaken een vak is en bundelen onze kracht om...

03 februari 2020

HYGENIQ reinigingsmiddelen: het 100% effectieve, 100% veilige en 100% ecologische alternatief

Iedere dag gebruikt de professionele schoonmaakbranche wereldwijd naar schatting 25 miljoen kilogram schadelijke reinigingsproducten. Bedenk hoe positief de impact op mens en milieu is, als dit milieuvriendelijke producten zijn....

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op...

26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door...

06 november 2024

Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een...

19 november 2018

Innovator en ambassadeur Vendor is Tilburgs bedrijf van de maand

Vendor, specialist in toilethygiëne, is uitgeroepen tot Tilburgs bedrijf van de maand. De Tilburgse bedrijven van de maand zijn ambassadeurs voor Tilburg. Vendor krijgt de prijs, omdat dit sociale...

27 oktober 2025

Tork lanceert podcastserie over inclusieve hygiëne: ‘Hospitality van het kleinste kamertje’

Op 27 oktober lanceert Tork de nieuwe podcastserie 'Hospitality van het kleinste kamertje', waar inclusieve hygiëne centraal staat. Hiermee wil het Essity-merk het bewustzijn vergroten en het taboe doorbreken...

19 november 2024

Wereldtoiletdag: waarom zijn toiletten belangrijk?

Op 19 november is het Wereldtoiletdag. Waarom deze dag jaarlijks wordt geinitieerd? Omdat iedereen toegang zou moeten hebben tot een toilet dat veilig, hygiënisch en privé is. Wereldwijd is...

08 december 2025

Tork introduceert nieuwe richtlijnen voor het optimaliseren van sanitaire ruimtes voor gebruikers én bedrijfsresultaten

Tork deelt nieuwe richtlijnen die bedrijven helpen hun sanitaire ruimtes verder te optimaliseren. De verbeteringen moeten zowel de tevredenheid van gebruikers vergroten als de bedrijfsresultaten ten goede komen. Uit...