15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op het gebied van duurzaamheid. “Met ons assortiment kunnen we al deze vragen beantwoorden”, vertelt Peter Alblas. “We brengen kennis en toegevoegde waarde, waardoor klachten plaatsmaken voor tevredenheid.”

Op de vraag waarom Tork focust op het kantoorsegment, antwoordt Peter Alblas, Key Accountmanager bij Tork: “Meer dan 50% in schoonmaakland draait om ‘kantoren’. Daar zijn we goed in.” Ineke van den Bemt, Regionaal Segment Marketing Manager Tork, vult aan: “We hebben een uitgebreid portfolio voor alle ruimtes binnen kantoren.”

Peter beschrijft waarom hij 2,5 jaar geleden voor Tork als werkgever koos: ”Ten eerste biedt Tork A-merk producten. Ten tweede ging ik voor de innovatieve diensten , daarmee kunnen we echt het verschil maken. Neem bijvoorbeeld Tork Vision Schoonmaken . Tork brengt technologie in de toch wat traditionele branche, waardoor je precies weet waar en wanneer je moet schoonmaken. En ook vanwege het duurzame concept Paper Circle®. Duurzaamheid wordt, gezien de CSRD – richtlijn (Corporate Sustainability Reporting Directives), voor (grotere) bedrijven steeds belangrijker. Met PaperCircle, onze handdoeken recycling service, helpen we de totale CO2 uitstoot van een bedrijf te verminderen.”

Schone sanitair ruimtes zijn een must
Ineke zoomt in op het feit dat in kantoren de sanitaire ruimtes de belangrijkste ruimtes zijn. Tork biedt hier oplossingen voor. “Uit onderzoek blijkt dat medewerkers de hygiëne in sanitaire ruimtes heel erg belangrijk vinden. Hierover komen ook de meeste klachten. Met onze producten kunnen we die ruimtes perfect inrichten, zodat we klachten voorkomen en tevredenheid garanderen.”
Peter vult aan: “Het draait bij ons om het optimaliseren van toiletruimtes als bijdrage aan de klanttevredenheid. Denk aan het kantoorsegment op bijvoorbeeld de Zuid-as. Daar heerst de ‘war of talent’. Hoe houd je je medewerkers tevreden? Onder meer door te kiezen voor Tork.”

Kiezen voor Tork
Op de vraag waarom klanten voor Tork kiezen, geeft Peter aan dat er geen eenduidig antwoord is. “Met elke klant bespreek ik wat hij of zij het belangrijkste vindt: hygiëne, comfort, duurzaamheid of kosten. Dan focus ik mij op deze behoefte en kom ik met een voorstel dat daarbij past. Kiest een klant vooral voor hygiëne, dan kies ik voor antibacteriële oplossingen, zoals de individuele papieren handdoek per gebruiker zonder dat je de dispenser hoeft aan te raken. Zo voorkomen we kruisbesmetting. Ligt de nadruk op een goede beleving en het comfort, dan adviseer ik de premium lijn.
We geven altijd advies op maat. Als het draait om drukbezochte locaties zoals stadions of scholen, kijken we naar het verbruik op piekmomenten. Ons advies is dan het Tork PeakServe Handdoeksysteem, waarmee we dankzij de hoge capaciteit in kort tijdsbestek veel bezoekers kunnen bedienen.”

Ook qua kosten denkt Tork mee. Ineke: “We hebben bijvoorbeeld systemen die helpen verbruik te reduceren en zo minder afval realiseren. Maar eigenlijk is het totaalplaatje belangrijk om de kosten af te zetten tegen wat het oplevert.”

Hoe beleven eindklanten de Tork oplossingen?
Peter is trots op de inzet bij de eindklanten. Als voorbeeld noemt hij Tork Vision Schoonmaken, datagestuurd schoonmaken, op de twee hoofdkantoren van een groot bouwbedrijf. Deze panden zijn interessant omdat er twee rondes voor de sanitaire ruimtes zijn: één schoonmaakronde en één navulronde. “Als ik met dit soort klanten in gesprek ga, breng ik de huidige situatie in beeld en zet ik daar het Tork plaatje tegenover. Dan zien ze de voordelen: schoonmakers zien op afstand waar schoonmaak nodig is en ervaren rust omdat ze inzicht hebben in wat er gebeurt of wanneer het bijvoorbeeld nodig is om de papieren handdoeken in de dispensers of toiletpapier bij te vullen . Uiteindelijk levert dit rust, efficiency, tijdbesparing en medewerkerstevredenheid op.”

Ineke beaamt de uitspraken van Peter en voegt eraan toe: “Ook facilitair managers zien wat er gedaan is, zij gebruiken de data als managementinfo voor de opdrachtgever.” Peter: “Bovendien biedt het duidelijkheid. Toen ik het werken volgens Tork Vision Schoonmaken aan een groep schoonmakers uitlegde, zeiden ze: “Nu kunnen we eindelijk aantonen dat we het schoonmaakwerk doen en is er geen discussie of we afspraken nakomen.”

Trots op Tork
Ineke is er trots op om bij Tork te werken. Waarom? “Omdat we zorgen dat we goed onderzoek doen, inzichten verzamelen , en producten door ontwikkelen zodat deze echt van toegevoegde waarde zijn binnen bedrijven . Ik noem als voorbeeld graag onze nieuwe reeks toiletpapier zonder kartonrol, de Tork OptiServe®. Dit levert minder afval op, niet langer rondslingerende rollen op de grond, dus minder klachten en geschikt voor meerdere systemen.” “Een ideale oplossing”, beaamt Peter. “Zeker nu dit systeem ook verticaal beschikbaar is. In sanitaire ruimtes kunnen we de rolsystemen nu horizontaal en verticaal bevestigen, dus altijd over de ‘gaten’ van de vorige systemen heen. Wel zo makkelijk. En ideaal voor drukbezochte locaties.”
Peter vertaalt zijn trots in het geven van maatwerkadvies aan klanten. “Ik ga in op wat zij belangrijk vinden en zorg voor de juiste oplossingen. Zo maak ik hen trots op het samenwerken met Tork.”

Tork heeft afgelopen jaren flinke stappen gezet, er zijn mooie partnerships met schoonmaakbedrijven aangegaan. “Dat is echt een verdienste van Peter”, lacht Ineke. Ze besluit: “Samen met onze partners kunnen we de eindklanten optimaal bedienen. Kennis en oplossingen zorgen voor tevredenheid bij deze eindklant, de facilitair managers én de schoonmakers!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

22 november 2023

Tork lanceert drie nieuwe luxe zepen

Met de lancering van drie nieuwe luxe zepen richt Tork zich op chique hotels, restaurants, kantoren, sportscholen en spa’s. Naast het gebruik van natuurlijke ingrediënten, bevatten de Tork Luxe...

23 augustus 2023

Götz Group, Brain Corp en Tennant samen in reinigingsrobots

Brain Corp, een bedrijf op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) dat transformatieve kerntechnologieën in robotica ontwikkelt, heeft onlangs samen met Tennant Company de inzet aangekondigd van autonome reinigingsrobots...

07 maart 2022

Gezond & veilig werken

Verkeerd schoonmaken is belastend voor je lijf. Daarom maakt de RAS instructiefilmpjes met tips hoe je het best elke dag gezond en veilig werkt in de Schoonmaak. Werken in...

12 september 2024

CNV: helft werkenden bereid tot meer stakingen als er geen zwaar werk-regeling komt

De helft (48%) van de werkenden is bereid om op meerdere, verschillende momenten het werk neer te leggen als er geen regeling voor zwaar werk komt. 1 op de...

15 januari 2019

Ton Rooijakkers over Vakbeurs Facilitair: “Van startup tot volwassen beurs”

“Jij doet iets met potloden en pennen, wij moeten maar eens gaan samenwerken.” Met deze woorden belde Peter Latjes zijn relatie Ton Rooijakkers in 1996. Deze legendarische zin betekende...

07 januari 2019

Nilfisk toont vrijheid in schoonmaken op Vakbeurs Facilitair

2019 begint voor Nilfisk uniek. Van 23 tot en met 25 januari 2019 zal Nilfisk namelijk voor het eerst deelnemen aan Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in de Jaarbeurs in...

18 maart 2022

Nieuwe voorzitter Geschillencommissie RAS

Met ingang van 1 maart is Ralph Jan van der Ham benoemd als voorzitter van de Geschillencommissie RAS. Hij volgt hiermee Jasper van der Beld op, die onlangs is...

10 augustus 2023

Actieweek Glazenwasser hebben hart voor de zorg in december 2023

Ook in 2023 zal de actieweek ‘Glazenwassers hebben hart voor de zorg’ worden georganiseerd. Van 11 t/m 22 december 2023 zullen diverse glazenwassersbedrijven weer een groot aantal zorglocaties in...

23 juli 2024

Beach Clean up van start op 1 augustus

Is het strand in de zomer meestal gevuld met zonaanbidders. Van 1 tot en met 15 augustus lopen er echter duizenden vrijwilligers over de stranden voor de jaarlijkse opruimactie...

23 mei 2024

Tork experts over hygiënenorm en optimalisatie tijdens Interclean 2024

Van 14 t/m 17 mei 2024 was Tork aanwezig op Interclean 2024, ’s werelds belangrijkste beurs voor schoonmaak- en hygiëneprofessionals. Op de stand werden diverse nieuwe producten en services...