15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op het gebied van duurzaamheid. “Met ons assortiment kunnen we al deze vragen beantwoorden”, vertelt Peter Alblas. “We brengen kennis en toegevoegde waarde, waardoor klachten plaatsmaken voor tevredenheid.”

Op de vraag waarom Tork focust op het kantoorsegment, antwoordt Peter Alblas, Key Accountmanager bij Tork: “Meer dan 50% in schoonmaakland draait om ‘kantoren’. Daar zijn we goed in.” Ineke van den Bemt, Regionaal Segment Marketing Manager Tork, vult aan: “We hebben een uitgebreid portfolio voor alle ruimtes binnen kantoren.”

Peter beschrijft waarom hij 2,5 jaar geleden voor Tork als werkgever koos: ”Ten eerste biedt Tork A-merk producten. Ten tweede ging ik voor de innovatieve diensten , daarmee kunnen we echt het verschil maken. Neem bijvoorbeeld Tork Vision Schoonmaken . Tork brengt technologie in de toch wat traditionele branche, waardoor je precies weet waar en wanneer je moet schoonmaken. En ook vanwege het duurzame concept Paper Circle®. Duurzaamheid wordt, gezien de CSRD – richtlijn (Corporate Sustainability Reporting Directives), voor (grotere) bedrijven steeds belangrijker. Met PaperCircle, onze handdoeken recycling service, helpen we de totale CO2 uitstoot van een bedrijf te verminderen.”

Schone sanitair ruimtes zijn een must
Ineke zoomt in op het feit dat in kantoren de sanitaire ruimtes de belangrijkste ruimtes zijn. Tork biedt hier oplossingen voor. “Uit onderzoek blijkt dat medewerkers de hygiëne in sanitaire ruimtes heel erg belangrijk vinden. Hierover komen ook de meeste klachten. Met onze producten kunnen we die ruimtes perfect inrichten, zodat we klachten voorkomen en tevredenheid garanderen.”
Peter vult aan: “Het draait bij ons om het optimaliseren van toiletruimtes als bijdrage aan de klanttevredenheid. Denk aan het kantoorsegment op bijvoorbeeld de Zuid-as. Daar heerst de ‘war of talent’. Hoe houd je je medewerkers tevreden? Onder meer door te kiezen voor Tork.”

Kiezen voor Tork
Op de vraag waarom klanten voor Tork kiezen, geeft Peter aan dat er geen eenduidig antwoord is. “Met elke klant bespreek ik wat hij of zij het belangrijkste vindt: hygiëne, comfort, duurzaamheid of kosten. Dan focus ik mij op deze behoefte en kom ik met een voorstel dat daarbij past. Kiest een klant vooral voor hygiëne, dan kies ik voor antibacteriële oplossingen, zoals de individuele papieren handdoek per gebruiker zonder dat je de dispenser hoeft aan te raken. Zo voorkomen we kruisbesmetting. Ligt de nadruk op een goede beleving en het comfort, dan adviseer ik de premium lijn.
We geven altijd advies op maat. Als het draait om drukbezochte locaties zoals stadions of scholen, kijken we naar het verbruik op piekmomenten. Ons advies is dan het Tork PeakServe Handdoeksysteem, waarmee we dankzij de hoge capaciteit in kort tijdsbestek veel bezoekers kunnen bedienen.”

Ook qua kosten denkt Tork mee. Ineke: “We hebben bijvoorbeeld systemen die helpen verbruik te reduceren en zo minder afval realiseren. Maar eigenlijk is het totaalplaatje belangrijk om de kosten af te zetten tegen wat het oplevert.”

Hoe beleven eindklanten de Tork oplossingen?
Peter is trots op de inzet bij de eindklanten. Als voorbeeld noemt hij Tork Vision Schoonmaken, datagestuurd schoonmaken, op de twee hoofdkantoren van een groot bouwbedrijf. Deze panden zijn interessant omdat er twee rondes voor de sanitaire ruimtes zijn: één schoonmaakronde en één navulronde. “Als ik met dit soort klanten in gesprek ga, breng ik de huidige situatie in beeld en zet ik daar het Tork plaatje tegenover. Dan zien ze de voordelen: schoonmakers zien op afstand waar schoonmaak nodig is en ervaren rust omdat ze inzicht hebben in wat er gebeurt of wanneer het bijvoorbeeld nodig is om de papieren handdoeken in de dispensers of toiletpapier bij te vullen . Uiteindelijk levert dit rust, efficiency, tijdbesparing en medewerkerstevredenheid op.”

Ineke beaamt de uitspraken van Peter en voegt eraan toe: “Ook facilitair managers zien wat er gedaan is, zij gebruiken de data als managementinfo voor de opdrachtgever.” Peter: “Bovendien biedt het duidelijkheid. Toen ik het werken volgens Tork Vision Schoonmaken aan een groep schoonmakers uitlegde, zeiden ze: “Nu kunnen we eindelijk aantonen dat we het schoonmaakwerk doen en is er geen discussie of we afspraken nakomen.”

Trots op Tork
Ineke is er trots op om bij Tork te werken. Waarom? “Omdat we zorgen dat we goed onderzoek doen, inzichten verzamelen , en producten door ontwikkelen zodat deze echt van toegevoegde waarde zijn binnen bedrijven . Ik noem als voorbeeld graag onze nieuwe reeks toiletpapier zonder kartonrol, de Tork OptiServe®. Dit levert minder afval op, niet langer rondslingerende rollen op de grond, dus minder klachten en geschikt voor meerdere systemen.” “Een ideale oplossing”, beaamt Peter. “Zeker nu dit systeem ook verticaal beschikbaar is. In sanitaire ruimtes kunnen we de rolsystemen nu horizontaal en verticaal bevestigen, dus altijd over de ‘gaten’ van de vorige systemen heen. Wel zo makkelijk. En ideaal voor drukbezochte locaties.”
Peter vertaalt zijn trots in het geven van maatwerkadvies aan klanten. “Ik ga in op wat zij belangrijk vinden en zorg voor de juiste oplossingen. Zo maak ik hen trots op het samenwerken met Tork.”

Tork heeft afgelopen jaren flinke stappen gezet, er zijn mooie partnerships met schoonmaakbedrijven aangegaan. “Dat is echt een verdienste van Peter”, lacht Ineke. Ze besluit: “Samen met onze partners kunnen we de eindklanten optimaal bedienen. Kennis en oplossingen zorgen voor tevredenheid bij deze eindklant, de facilitair managers én de schoonmakers!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 november 2022

#Favorites Cleaning for a reason

Onlangs lazen wij over een mooi initiatief, over de positieve impact van de non-profit organisatie Cleaning for a Reason. De Cleaning Ladies maken belangeloos de woningen van kankerpatiënten in...

09 maart 2023

SC Johnson Professional® lanceert nieuwe zeepdispenser van teruggewonnen kustplastic

SC Johnson Professional® lanceert een nieuwe zeepdispenser gemaakt van 70% teruggewonnen kustplastic. De SCJ Professional® Proline WAVE toiletdispenser van 1 liter is gemaakt van 70% Recovered Coastal Plastic. Dit...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...

26 maart 2019

Met Fixed&Easy bekrachtigt Moderna Direct imago als trendsetter

Wat een halve eeuw geleden begon als wasserij en stomerij, is inmiddels aangevuld met een facilitaire groothandel. Jos Warringa staat aan het roer van de groothandel Moderna Direct: “Door...

10 februari 2023

Enthousiasmeren nieuwe schoonmaakgeneratie

Schoonmaakorganisatie Wouters uit Groesbeek liet op social media weten bezoek te hebben gehad van een groepje scholieren van het Pro College in Nijmegen. Ze hebben de jongeren een inkijkje...

04 november 2024

Ecolab introduceert MAXX Synbiotic productlijn met (alles)reinigers voor wc, vloer en sanitair

Ecolab biedt al langer dan 100 jaar innovatieve oplossingen voor effectieve, hygiënische en duurzame reiniging. "De nieuwe MAXX Synbiotic productlijn omvat allesreinigers en reinigers voor wc, vloer en sanitair...

20 oktober 2022

Duurzame stappen in stroomversnelling

Na een heerlijke en vooral warme zomer dalen de temperaturen weer en gaan we richting de herfst en winter. Met de huidige stijging van de energieprijzen en de aankomende...

28 augustus 2025

ACW behaalt keurmerk Verantwoord Schoon bij Oldael en Meester Visserhuis

ACW verzorgt de schoonmaak bij de locaties van zorginstelling Oldael en het Meester Visserhuis in Den Haag. De beide instellingen hebben onlangs, voor hun locaties, het keurmerk Verantwoord Schoon...

10 juli 2025

Jasper Schramade nieuw bestuurslied Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Per september 2025 treedt Jasper Schramade toe tot het bestuur van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Hij neemt dan het stokje over van Jan de Kramer (AWVN). De afgelopen driekwart...

22 juli 2025

Slechts 1 op de 10 mkb’ers klaar voor e-facturatie

Vanaf 1 januari 2030 wordt elektronische facturatie (e-facturatie) verplicht voor grensoverschrijdende zakelijke transacties tussen bedrijven in de EU. En in België wordt e-facturatie vanaf 2026 voor alle B2B-transacties verplicht....