28 november 2019

Anton Vinck van Blinck Schoon: “Economisch gaat het goed, maar niets komt vanzelf”

Stilstand is achteruitgang klinkt als een cliché, maar heeft absoluut de waarheid in zich. Als bedrijf moet je je blijven ontwikkelen, de aandacht vasthouden, bestaande klanten service bieden én bezig zijn met groei. In de schoonmaakbranche is dat door de marktontwikkelingen, zoals arbeidskrapte en prijsdruk, maar ook door wet- en regelgeving, op z’n zachtst gezegd een uitdaging. Toch groeit Blinck dit jaar 10% in omzet en 12% in medewerkers naar 110 uitBlinckers. Directeur-eigenaar Anton Vinck geeft een korte beschouwing met kracht.

“Binnen schoonmaakbedrijf Blinck is het nooit onze ambitie geweest om onze omzet jaarlijks met miljoenen te verhogen, mede omdat we kwaliteit en persoonlijke aandacht willen blijven bieden. Maar we beseffen wel dat er altijd een gezonde klanten- en omzetgroei moet zijn. We hebben dit nodig om op allerlei vlakken, bijvoorbeeld in digitalissering en met vernieuwende producten, bij te blijven en om een (vaak natuurlijk) verlies van klanten op te vangen”, legt Anton Vinck uit.

Groeien is niet makkelijk
In de huidige markt is groei niet altijd makkelijk. Anton: “We hebben te maken met het probleem om genoeg goede en betrouwbare arbeidskrachten te vinden, de markt is krap. Bovendien staan de tarieven onder druk, omdat we door onder meer cao-afspraken en de WAB (Wet arbeidsmarkt in balans) genoodzaakt zijn om onze tarieven met behoorlijk wat procenten te verhogen.”

“Mede dankzij ons team van gedreven rayonmanagers, betrokken medewerkers op kantoor en topschoonmakers komen we waar we willen”

“Ondanks dat gaan we door en zijn we blij dat we in de afgelopen en aankomende periode nieuwe klanten mogen verwelkomen en contracten hebben verlengd.” Welke klant dat zijn? Mondiaal energiebureau KEMA, nucleair dienstverlener NRG, online en mobiel betalingspecialist Ingenico e-Payments, bouwbedrijf Olde Rikkert, theaterspektakel VIS a VIS, penitaire inrichting PI Almere, IT-specialist Orcado en MW Instruments. En voor welke uitdaging staan de uitBlinckers daar? Lees het via deze link naar de website van Blinck.

Persoonlijke note
Anton tot slot: “Uitbreiden, nieuwe klanten, meer werkzaamheden: een mooie lijst en zeker iets om trots op te zijn in tijden waarin het economisch goed gaat maar niets vanzelf komt. Mede dankzij ons team van gedreven rayonmanagers, betrokken medewerkers op kantoor en topschoonmakers behalen wij onze doelstellingen en komen we waar we willen zijn. Bedankt!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 mei 2019

#nieuwsnotendop met ISS, SIEV, Unger en VSR

ISS en Capability tekenen voor vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers Op dinsdag 14 mei tekenden ISS Facility Services en Capability voor een driejarige samenwerking, waarbij het fit en...

18 november 2019

21 november: Nocore Software organiseert Masterclass WAB

In samenwerking met Hermien Dautzenberg van werkgeversvereniging OSB (adviseur Arbeidsvoorwaarden & Sociale Zekerheid) en Bart Sprangers (advocaat Arbeidsrecht bij The Legal Department) organiseert Nocore op donderdagmiddag 21 november de...

09 juli 2019

Blinck Schoon: “De marktprijs is inelastisch geworden”

Belevingsschoonmaak wordt steeds belangrijker, met name in projectschoonmaak. Als schoonmaakbedrijf in de rol van partner kruipen en écht meedenken en inspelen op de specifieke wensen van klant én schoonmaakmedewerker,...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

04 december 2018

Schoonmaakbedrijf Blinck realiseert gestage groei in Arnhem

“Met alle aandacht op de drukte en hectiek in de randstad, in en om onze hoofdvestiging in Almere willen we zeker niet vergeten dat er voor schoonmaakbedrijf Blinck een...

02 januari 2020

#nieuwsnotendop EW wint aanbesteding, factsheet WAM, 1e Whiz stofzuigcobot op Horecava en miljoenen voor taalscholing  

Nationale Theater kiest voor multiservice aanpak EW Facility Services Ruim 680 voorstellingen per jaar, wekelijks meer dan 4200 bezoekers en medewerkers over de vloerm en 7 locaties in Den...

01 januari 2020

Factsheet: wijzigingen Wet arbeidsmarkt in balans

Op 1 januari 2020 is de nieuwe Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) ingegaan. Deze nieuwe wet heeft gevolgen voor alle werkgevers en werknemers in Nederland. Dus ook voor jou....

27 november 2018

Onderhoudsbedrijf Spaarnelanden kiest voor innovatief partnerschap met Dolmans

“Een innovatieve partner die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan, meedenkt en een totaalpakket aan schoonmaakdiensten aanbiedt, daar waren wij naar op zoek.” Met de uitspraak verduidelijkt Robert...

19 november 2019

Scheepvaartmuseum kiest weer voor EW: “Bijzonder gebouw met functies en eisen”

Sinds 2013 is EW Facility Services verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud van het monumentale pand van Het Scheepvaartmuseum. De samenwerking tussen EW Facility Services en Het Scheepvaartmuseum groeide de afgelopen...

07 september 2019

Hago Zorg schoonmaakleverancier met positieve impact bij Prinses Máxima Centrum

Hago Zorg en het Prinses Máxima Centrum – nationaal kinderoncologisch centrum – hebben op 5 september een dienstverleningsovereenkomst getekend voor het schoonmaakonderhoud. Het Prinses Máxima Centrum zocht een leverancier,...