28 november 2019

Anton Vinck van Blinck Schoon: “Economisch gaat het goed, maar niets komt vanzelf”

Stilstand is achteruitgang klinkt als een cliché, maar heeft absoluut de waarheid in zich. Als bedrijf moet je je blijven ontwikkelen, de aandacht vasthouden, bestaande klanten service bieden én bezig zijn met groei. In de schoonmaakbranche is dat door de marktontwikkelingen, zoals arbeidskrapte en prijsdruk, maar ook door wet- en regelgeving, op z’n zachtst gezegd een uitdaging. Toch groeit Blinck dit jaar 10% in omzet en 12% in medewerkers naar 110 uitBlinckers. Directeur-eigenaar Anton Vinck geeft een korte beschouwing met kracht.

“Binnen schoonmaakbedrijf Blinck is het nooit onze ambitie geweest om onze omzet jaarlijks met miljoenen te verhogen, mede omdat we kwaliteit en persoonlijke aandacht willen blijven bieden. Maar we beseffen wel dat er altijd een gezonde klanten- en omzetgroei moet zijn. We hebben dit nodig om op allerlei vlakken, bijvoorbeeld in digitalissering en met vernieuwende producten, bij te blijven en om een (vaak natuurlijk) verlies van klanten op te vangen”, legt Anton Vinck uit.

Groeien is niet makkelijk
In de huidige markt is groei niet altijd makkelijk. Anton: “We hebben te maken met het probleem om genoeg goede en betrouwbare arbeidskrachten te vinden, de markt is krap. Bovendien staan de tarieven onder druk, omdat we door onder meer cao-afspraken en de WAB (Wet arbeidsmarkt in balans) genoodzaakt zijn om onze tarieven met behoorlijk wat procenten te verhogen.”

“Mede dankzij ons team van gedreven rayonmanagers, betrokken medewerkers op kantoor en topschoonmakers komen we waar we willen”

“Ondanks dat gaan we door en zijn we blij dat we in de afgelopen en aankomende periode nieuwe klanten mogen verwelkomen en contracten hebben verlengd.” Welke klant dat zijn? Mondiaal energiebureau KEMA, nucleair dienstverlener NRG, online en mobiel betalingspecialist Ingenico e-Payments, bouwbedrijf Olde Rikkert, theaterspektakel VIS a VIS, penitaire inrichting PI Almere, IT-specialist Orcado en MW Instruments. En voor welke uitdaging staan de uitBlinckers daar? Lees het via deze link naar de website van Blinck.

Persoonlijke note
Anton tot slot: “Uitbreiden, nieuwe klanten, meer werkzaamheden: een mooie lijst en zeker iets om trots op te zijn in tijden waarin het economisch goed gaat maar niets vanzelf komt. Mede dankzij ons team van gedreven rayonmanagers, betrokken medewerkers op kantoor en topschoonmakers behalen wij onze doelstellingen en komen we waar we willen zijn. Bedankt!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 december 2019

Erik te Brake (VNO-NCW en MKB Nederland): “Inbesteden gebeurt op basis van vooroordelen”

“Een van de aannames is dat inbesteden betere arbeidsvoorwaarden zou opleveren. Uit onderzoek blijkt dat de arbeidsvoorwaarden niet beter, maar juist slechter worden. Dat zie je ook in de...

20 mei 2019

#nieuwsnotendop met ISS, SIEV, Unger en VSR

ISS en Capability tekenen voor vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van medewerkers Op dinsdag 14 mei tekenden ISS Facility Services en Capability voor een driejarige samenwerking, waarbij het fit en...

04 juni 2019

Anton Vinck: “Blinck is klein en weerstaat alle uitdagingen”

“Het aantal faillissementen onder schoonmaakbedrijven neemt weer toe, lazen we recent in het nieuws. Maar we lazen ook over de structurele misstanden in de schoonmaakbranche op het gebied van...

18 november 2019

21 november: Nocore Software organiseert Masterclass WAB

In samenwerking met Hermien Dautzenberg van werkgeversvereniging OSB (adviseur Arbeidsvoorwaarden & Sociale Zekerheid) en Bart Sprangers (advocaat Arbeidsrecht bij The Legal Department) organiseert Nocore op donderdagmiddag 21 november de...

02 januari 2020

#nieuwsnotendop EW wint aanbesteding, factsheet WAM, 1e Whiz stofzuigcobot op Horecava en miljoenen voor taalscholing  

Nationale Theater kiest voor multiservice aanpak EW Facility Services Ruim 680 voorstellingen per jaar, wekelijks meer dan 4200 bezoekers en medewerkers over de vloerm en 7 locaties in Den...

01 oktober 2020

Open brief aan de sociale partners: 40 weken contract

Artikel 9 – Aard en duur van de arbeidsovereenkomst/proeftijd/uitzendkrachten lid 3b – Als een werknemer werkzaam is op een object met een vast bedrijfssluiting (met een minimale sluiting van...

07 september 2019

Hago Zorg schoonmaakleverancier met positieve impact bij Prinses Máxima Centrum

Hago Zorg en het Prinses Máxima Centrum – nationaal kinderoncologisch centrum – hebben op 5 september een dienstverleningsovereenkomst getekend voor het schoonmaakonderhoud. Het Prinses Máxima Centrum zocht een leverancier,...

04 december 2018

Schoonmaakbedrijf Blinck realiseert gestage groei in Arnhem

“Met alle aandacht op de drukte en hectiek in de randstad, in en om onze hoofdvestiging in Almere willen we zeker niet vergeten dat er voor schoonmaakbedrijf Blinck een...

09 juli 2019

Blinck Schoon: “De marktprijs is inelastisch geworden”

Belevingsschoonmaak wordt steeds belangrijker, met name in projectschoonmaak. Als schoonmaakbedrijf in de rol van partner kruipen en écht meedenken en inspelen op de specifieke wensen van klant én schoonmaakmedewerker,...

18 maart 2019

Blog: Opendeuren nulmetingen

In 2016 schreef ik al eens een blog over nulmetingen, maar die ging over een facilitair inkoopbureau. Nu een aantal jaren verder wil ik het toch hebben over hoe...