Anton Vinck van Blinck Schoon: “Economisch gaat het goed, maar niets komt vanzelf”
Stilstand is achteruitgang klinkt als een cliché, maar heeft absoluut de waarheid in zich. Als bedrijf moet je je blijven ontwikkelen, de aandacht vasthouden, bestaande klanten service bieden én bezig zijn met groei. In de schoonmaakbranche is dat door de marktontwikkelingen, zoals arbeidskrapte en prijsdruk, maar ook door wet- en regelgeving, op z’n zachtst gezegd een uitdaging. Toch groeit Blinck dit jaar 10% in omzet en 12% in medewerkers naar 110 uitBlinckers. Directeur-eigenaar Anton Vinck geeft een korte beschouwing met kracht.
“Binnen schoonmaakbedrijf Blinck is het nooit onze ambitie geweest om onze omzet jaarlijks met miljoenen te verhogen, mede omdat we kwaliteit en persoonlijke aandacht willen blijven bieden. Maar we beseffen wel dat er altijd een gezonde klanten- en omzetgroei moet zijn. We hebben dit nodig om op allerlei vlakken, bijvoorbeeld in digitalissering en met vernieuwende producten, bij te blijven en om een (vaak natuurlijk) verlies van klanten op te vangen”, legt Anton Vinck uit.
Groeien is niet makkelijk
In de huidige markt is groei niet altijd makkelijk. Anton: “We hebben te maken met het probleem om genoeg goede en betrouwbare arbeidskrachten te vinden, de markt is krap. Bovendien staan de tarieven onder druk, omdat we door onder meer cao-afspraken en de WAB (Wet arbeidsmarkt in balans) genoodzaakt zijn om onze tarieven met behoorlijk wat procenten te verhogen.”
“Mede dankzij ons team van gedreven rayonmanagers, betrokken medewerkers op kantoor en topschoonmakers komen we waar we willen”
“Ondanks dat gaan we door en zijn we blij dat we in de afgelopen en aankomende periode nieuwe klanten mogen verwelkomen en contracten hebben verlengd.” Welke klant dat zijn? Mondiaal energiebureau KEMA, nucleair dienstverlener NRG, online en mobiel betalingspecialist Ingenico e-Payments, bouwbedrijf Olde Rikkert, theaterspektakel VIS a VIS, penitaire inrichting PI Almere, IT-specialist Orcado en MW Instruments. En voor welke uitdaging staan de uitBlinckers daar? Lees het via deze link naar de website van Blinck.
Persoonlijke note
Anton tot slot: “Uitbreiden, nieuwe klanten, meer werkzaamheden: een mooie lijst en zeker iets om trots op te zijn in tijden waarin het economisch goed gaat maar niets vanzelf komt. Mede dankzij ons team van gedreven rayonmanagers, betrokken medewerkers op kantoor en topschoonmakers behalen wij onze doelstellingen en komen we waar we willen zijn. Bedankt!”