27 november 2018

Onderhoudsbedrijf Spaarnelanden kiest voor innovatief partnerschap met Dolmans

“Een innovatieve partner die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan, meedenkt en een totaalpakket aan schoonmaakdiensten aanbiedt, daar waren wij naar op zoek.” Met de uitspraak verduidelijkt Robert Oosting, directeur van Spaarnelanden, waarom zijn bedrijf recent koos voor Dolmans Schoonmaak Diensten.

Dolmans verzorgt vanaf januari 2019 het schoonmaakonderhoud, de glasbewassing en sanitaire voorzieningen op negen locaties in Haarlem en Zandvoort van integraal onderhoudsbedrijf Spaarnelanden. De overeenkomst wordt afgesloten voor twee jaar met mogelijkheid tot verlenging tot uiterlijk 1 januari 2025. Centraal in de opdracht staan het leveren van schoonmaakkwaliteit en het implementatieproces, duurzaamheid én partnership. Deze thema’s kwamen ook duidelijk naar voren in het voorstel.

Ronald Boesjes, commercieel directeur van Dolmans Schoonmaak Diensten: “Binnen onze dienstverlening stimuleren we proactief gedrag van onze medewerkers. Ze kloppen niet bij het eerste probleem aan bij de opdrachtgever. Ze lossen het eerst en vooral zelf op. En dat spreekt, zoals blijkt, ook een klant als Spaarnelanden aan.”

Op de foto de ondertekening van de overeenkomst door Robert Oosting, directeur van Spaarnelanden (l) en Ronald Boesjes, commercieel directeur van Dolmans Schoonmaak Diensten

Over Spaarnelanden
Onderhoudsbedrijf Spaarnelanden is een integraal onderhoudsbedrijf dat zorgt voor een prettig leefbare en goed bereikbare openbare ruimte in Haarlem en omgeving. Het bedrijf heeft een veelzijdige pakket aan taken en verantwoordelijkheden, waaronder afvalinzameling, parkeermanagement, beheer en onderhoud van straten, gevels, voertuigen, wagenparken, openbaar groen, schooltuinen en speelvoorzieningen en de bestrijding van gladheid en plaagdieren. Met een hoge mate van maatschappelijke betrokkenheid zorgt Spaarnelanden voor mens en milieu.

Over Dolmans
Dolmans in IJsselstein begon zestig jaar geleden als schoonmaakbedrijf, maar doet inmiddels veel meer dan schoonmaken. Met zo’n 2000 medewerkers vormt zij een groep van specialisten die net een stapje extra zet voor duizenden klanten als het gaat om schoonmaak, calamiteiten, asbest sanering, facility management en specialistische reiniging. De Dolmans Groep bestaat uit: Dolmans Schoonmaak Diensten, Dolmans Calamiteiten Diensten, Dolmans Specialistische Reiniging, Dolmans Facility Management en Dolmans Milieu Techniek.

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 november 2019

Scheepvaartmuseum kiest weer voor EW: “Bijzonder gebouw met functies en eisen”

Sinds 2013 is EW Facility Services verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud van het monumentale pand van Het Scheepvaartmuseum. De samenwerking tussen EW Facility Services en Het Scheepvaartmuseum groeide de afgelopen...

18 maart 2019

Blog: Opendeuren nulmetingen

In 2016 schreef ik al eens een blog over nulmetingen, maar die ging over een facilitair inkoopbureau. Nu een aantal jaren verder wil ik het toch hebben over hoe...

23 februari 2023

Duurzaamheid en partnership leiden tot verlenging samenwerking AFAS Live en Effektief

Sinds 2007, toen AFAS Live nog de Heineken Music Hall heette, is Effektief verantwoordelijk voor het schoonmaakonderhoud op deze locatie. Na het aanbestedingstraject in 2021 succesvol te hebben doorlopen,...

04 december 2018

Schoonmaakbedrijf Blinck realiseert gestage groei in Arnhem

“Met alle aandacht op de drukte en hectiek in de randstad, in en om onze hoofdvestiging in Almere willen we zeker niet vergeten dat er voor schoonmaakbedrijf Blinck een...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

10 december 2019

Erik te Brake (VNO-NCW en MKB Nederland): “Inbesteden gebeurt op basis van vooroordelen”

“Een van de aannames is dat inbesteden betere arbeidsvoorwaarden zou opleveren. Uit onderzoek blijkt dat de arbeidsvoorwaarden niet beter, maar juist slechter worden. Dat zie je ook in de...

25 september 2024

Joey Slikkerveer (Dolmans): “Nu weet ik wat er ná een calamiteit gebeurt”

Al sinds 2009 is Joey Slikkerveer 112-fotograaf en legt hij hulpdiensten en incidenten vast. Maar wat er ná een calamiteit gebeurt, bleef hem altijd wat onduidelijk. Tot hij in...

19 juni 2024

Gezien in de media: Regen reden van meer schimmels in huis

De vele regen zorgt voor problemen in het land. Zo hebben we bijvoorbeeld steeds meer last van vocht in woningen en dat zorgt voor schimmel. Reinigingsdiensten krijgen 20 tot...

13 juni 2019

#nieuwsnotendop met Atir, Diversey, Dolmans, Rietbroek en Zone3

Diversey en Dolmans kiezen voor een goed gevoel Dolmans heeft ongeveer 2000 specialisten die met alle zorg, aandacht en vakmanschap facilitaire diensten verlenen. Dolmans koos voor Diversey voor het...

28 november 2019

Anton Vinck van Blinck Schoon: “Economisch gaat het goed, maar niets komt vanzelf”

Stilstand is achteruitgang klinkt als een cliché, maar heeft absoluut de waarheid in zich. Als bedrijf moet je je blijven ontwikkelen, de aandacht vasthouden, bestaande klanten service bieden én...