25 juli 2019

Ad Bos (Van der Windt Verpakking) over gratis afvalzakkenactie: “No time to waste”

“Wie vandaag een dagje naar Scheveningen is geweest, weet dat het vanavond een troep op het strand is. Voor een groot gedeelte zijn we zelf oorzaak van die rotzooi, want we laten gemakkelijk alles achter ons op de grond vallen. Dat moet en kan anders. Door het leuk en gemakkelijk te maken. Door mensen te enthousiasmeren om hun rotzooi op te ruimen. Dus geven we daar met onze No time to waste-afvalzakkenactie een extra duwtje aan: we stellen voor kleinschalige non-profitorganisaties de No time to waste-afvalzakken gratis beschikbaar. Zo kan een beter milieu echt bij jezelf beginnen”, overtuigt Ad Bos, sales manager van Van der Windt Verpakking.

Zwerfafval is een van de grootste oorzaken van de problemen met plastic in het milieu. Dit is een maatschappelijk probleem waarvoor bewustwording nodig is. Van der Windt Verpakking/Paardekooper Group levert een bijdrage aan het voorkomen en opruimen van zwerfafval door kleinschalige opruimacties van non-profitorganisaties, zoals wijkverenigingen, scholen en sportverenigingen te ondersteunen met de gratis No time to waste-afvalzakken. De afvalzakken zijn gelimiteerd beschikbaar via de bekende schoonmaak/facilitaire groothandel en dealers van Powersterko afvalzakken.”

Inspiratie
“We zitten in de plastic industrie en we weten allemaal dat we zelf de veroorzaker van de plasticafvalberg zijn. Tijmen Sissing inspireerde mij. De jonge trashpacker, spreker en reizend ambassadeur van duurzaamheid reist de hele wereld af om mensen te enthousiasmeren om hun rotzooi op te ruimen. Op zijn website Trashpackers.org staat zijn doelstelling: 100.000 bin bags in 2019. Het aantal staat nu op bijna 74.000”, vertelt Ad.

Begin zelf met opruimen, daagt trashpacker Tijmen uit. En zo is het ook. Ad vervolgt: “Daarom hebben wij de No time to waste-afvalzakkenacties verzonnen voor kleinschalige opruimprojecten van non-profit organisaties als scholen, verenigingen en buurthuizen. We willen hen graag ondersteunen en geven daarom afvalrollen weg, maximaal 2 a 3 rollen per project. De zakken maken deel uit van ons Powersterko-assortiment: de nieuwe generatie afvalzakken die we produceren van afval uit Europa. Deze zakken zijn dus gemaakt van gebruikt plastic en hebben een leuke, sprekende bedrukking: no time to waste. Want het gaat om de boodschap die we mee willen geven.”

Meedoen? Ja, natuurlijk!
Wie de handschoen op wil pakken, kan zich aanmelden bij Stefan van der Pluijm. Mail Stefan je motivatie en stuur een foto van de opruimactie in, dan wordt deze op de Facebook-pagina’s van Van der Windt en Schoonmaakjournaal.nl gepost.

Enkele voorwaarden om enthousiast van te worden
1. De No time to waste-afvalopruimactie is bedoeld voor non-profitorganisaties.
2. Per project worden maximaal 3 rollen circulaire afvalzakken beschikbaar gesteld.
3. De No time to waste-zakken mogen niet verkocht, maar uitsluitend weggegeven worden.
4. De actie geldt zolang de voorraad strekt.
5. Zet jouw actie in de spotlights door een foto(‘s) te mailen, dan wordt het op Facebook geplaatst.
6. Een beter milieu begint bij jezelf. Dus… mail Stefan.

Over PowerSterko de nieuwe generatie afvalzakken
PowerSterko heeft voor elke afvaltoepassing de perfecte afvalzak, voor elk bedrijf en elke situatie. Je hebt keuze uit maar liefst 500 varianten op voorraad. Zeer actueel zijn onze PowerSterko recycled materials: afvalzakken van in Europa ingezameld afval. Deze nieuwe generatie afvalzakken combineert een lagere milieubelasting met optimale prestaties. Welke afvalzakken je ook kiest, alle PowerSterko-afvalzakken zijn van een ijzersterke kwaliteit tegen aantrekkelijke prijzen.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 februari 2023

‘One voice in cleaning’

Donderdag 9 februari verzamelden zo’n 40 schoonmaakprofessionals zich bij Kärcher in Made. Op uitnodiging van Greenspeed, Kärcher, Unimop en European Cleaning Journaal. Het was een aftrap van een nieuw...

26 augustus 2024

SBTi valideert duurzaamheidsdoelstellingen Essity

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity zet een nieuwe stap richting een duurzame toekomst: de doelstellingen om tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren, zijn officieel gevalideerd door...

31 mei 2019

Blog: Verpakkingen en duurzaam gedrag

We hebben steeds meer voorkeur voor duurzame producten. Als consument, maar ook als professional, in de B2B-wereld, toch? Ik inspireer en daag je uit met deze consumentengerichte blog. Natuurlijk...

09 januari 2025

Nationale CSRD-Enquête: 70% van de bedrijven klaar voor nieuwe duurzaamheidsregels

Uit de Nationale CSRD-Enquête blijkt dat 70% van de grote bedrijven in Nederland goed voorbereid is op de nieuwe duurzaamheidsregels, de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). Deze richtlijn, die...

01 maart 2022

Schoonmaakbedrijf Care genomineerd voor European Cleaning & Hygiene Awards 2022

De European Cleaning & Hygiene Awards 2022 hebben het Belgische schoonmaakbedrijf Care genomineerd als een van de finalisten. Met een doorgedreven duurzaamheidsfocus hoopt de expert in de reiniging van...

22 november 2019

Themaserie Toekomst schoonmaak: visie van 5 jaar geleden, nu en 5 jaar later

Vijf jaar geleden, in maart 2015, ging onze filmer Henk Snaterse langs bij Charles Scholte van SVS Opleidingen, Leen Camerlynck van CleanDeal, Michel de Bruin van Greenspeed, Rogier Moorman...

28 juli 2025

ISS prolongeert certificering niveau 5 van CO2-prestatieladder

In juni is het CO2-managementsysteem van ISS opnieuw beoordeeld aan de hand van de criteria van niveau vijf van de CO2 prestatieladder en is het certificaat opnieuw toegekend. "Met...

25 augustus 2025

#PODCAST Zwaar werk vraagt slimme oplossingen: over gezondheid, bewegen en ergonomie in de schoonmaak.

Schoonmaken is topsport. In deze aflevering van Sustainable Hero Talks gaan Niels van Geenhuizen, Karola Hooijer en John Bos in gesprek over hoe we fysieke belasting kunnen verminderen en...

24 oktober 2022

Blog: “Waar de kikker kwaakt, is de natuur intact”

Al meer dan 100 jaar heeft Werner & Mertz de kikker in zijn logo. We zien de kikker dan ook als ons natuurlijk model voor bedrijfsvoering, want samen met...

25 november 2025

BOMA versterkt duurzame koers met komst Sustainability Executive Rob van Hooijdonk

Duurzaamheid zit bij BOMA al jaren in het DNA. Met initiatieven als de BOMA eco score, waarmee klanten inzicht krijgen in de milieu-impact van hun schoonmaakmiddelen, en productinnovaties als...