29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins et Santé in Namur Expo (België). Samen met nog 189 exposanten, waaronder diverse bedrijven op het gebied van reiniging en hygiëne, een onderdeel in zorg- en ziekenhuizen dat steeds meer aandacht krijgt. Schoonmaakjournaal vroeg Nilfisk naar hun reden van deelname, wat deze Belgische zorgbeurs zo bijzonder maakt en waarom de bezoekers juist hun stand met nieuwe toestellen gericht op ergonomie en gebruiksgemak, moeten bezoeken.

Nilfisk neemt deel aan Soins & Santé, omdat het bedrijf zich wil profileren in de gezondheidszorg. Karl Baillius, sales manager Belgium, licht toe: “De gezondheidszorg is een van onze belangrijkste doelgroepen. We hebben al meermaals deelgenomen aan deze zorgbeurs. Er is telkens veel interesse met als rechtstreeks resultaat dat we al heel wat mooie contracten hebben kunnen afsluiten in de Waalse zorgsector. Soins & Santé is de Waalse tegenhanger van de vakbeurs Health & Care in Vlaanderen.”

Verwachtingen
Aan de 4000 professionals die de beurs zullen bezoeken, is een kwalitatief hoogstaand programma van exposanten en symposia toegezegd. Hoe dragen jullie bij aan deze verwachtingen? “We stellen hoofdzakelijk nieuwe toestellen voor, die gericht zijn op ergonomie en gebruiksgemak – 2 pijlers die in de zorgsector steeds warm onthaald worden”, antwoordt Karl. “Onze machines kunnen uitgebreid gedemonstreerd/getest worden op de beursstand. Nilfisk beschikt over een apart team, speciaal gericht op de zorgsector.  We kennen dus de specifieke noden en behoeften uit de sector.”

Behoeften
Karl benadrukt dat Nilfisk goed bekend is met de wensen en behoeften van de zorgsector. “Dat laten we op onze stand ook zien, want Nilfisk heeft dé machines voor deze branche:
Gebruiksgemak: bijzonder gebruiksvriendelijk OneTouch systeem die slechts weinig opleiding vraagt; NoTools voor een gemakkelijk dagelijks onderhoud, gebruik van universele terugkerende iconen op onze toestellen.
Ergonomisch: ergonomisch handvat; Click on/off-systeem waarmee de borstel eenvoudig aangebracht/verwijderd kan worden zonder dat de gebruiker zich moet buigen; Silent Modus: ideaal voor reiniging overdag in de zorgsector, de ergonomische hoogte van de waterafvoer.
Economisch & Ecologisch: met bijvoorbeeld ons gepatenteerd Ecoflexsysteem, wat staat voor minder verbruik van water en product met hetzelfde schoonmaakresultaat.”

Grenzeloos
Soins et Santé is een Belgische zorgbeurs, Zorgtotaal is de Nederlandse equivalent. Hoe kijkt Nilfisk naar het verschil in zorg & schoonmaak tussen Nederland en België?
“Als sales manager Belgium praat ik met name over de Belgisch aanpak van Nilfisk”, gaat Karl verder. “In België staan we er op om kwalitatieve goede machines te leveren met een sterke service en dienst-na-verkoop. We beschikken hier over een eigen serviceteam van 21 techniekers – dit is hoogstwaarschijnlijk het grootste serviceteam in onze Belgische branche….”

Let’s meet
Geïnteresseerde bezoekers zijn van harte welkom op de stand van Nilfisk: 1520. “Onze productinformatie staat vermeld op onze website en op LinkedIn. Met een nieuwsbrief hebben wij onze klanten geïnformeerd over onze deelname aan Soins et Santé, we hopen hen in Namur te ontmoeten”, besluit Karl.
Registreer hier voor een gratis beursbezoek.

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Vileda Professional presenteert 2 nieuwigheden

Op donderdag 7 en vrijdag 8 februari vindt de 4e editie van zorgbeurs Soins et Santé plaats in Namur Expo (België). Op hét ontmoetingsplatform voor 4000 professionals uit de...

06 december 2023

SIEV en Klien-IT zetten zich samen in voor het MKB

MKB branchevereniging SIEV en Klien-IT-Systems BV tekenden op de Schoonmaak Vakdagen samen voor een partnerschap dat ten goede komt van de leden.  Antonio Kouwenberg van Klien-IT is trots op...

20 januari 2022

Thuismakers van Zizo van start

Onlangs is Zizo van start gegaan. Een nieuw initiatief van CSU om professionele schoonmaak thuis bij medewerkers van bedrijven te brengen. Om hen te helpen met het afvinken van...

06 mei 2019

#nieuwsnotendop met Gom, Carel Lurvink, Hago, VSR en Wecovi

Ahold Delhaize zet met Gom stap naar geïntegreerd facilitair beleid Per 1 januari is Gom de nieuwe schoonmaakpartner voor distributiecentra en hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Nederland. Het contract...

07 december 2021

Kleine stappen voorwaarts naar nieuwe cao

Op 3 december werden tijdens het vervolg van de cao-onderhandelingen voor de schoonmaak- en glazenwassersbranche een paar mooie stappen voorwaarts gezet. Maar de vakbonden en Schoonmakend Nederland zijn nog...

15 november 2018

NVZ schudt Nederland wakker voor verbeteren hygiëne in strijd tegen oprukkende antibioticaresistentie

Op 14 november publiceerde de branchevereniging voor de was- en reinigingsmiddelenindustrie in Nederland (NVZ) een persbericht met als titel ‘Alledaagse hygiëne moet beter in de strijd tegen de oprukkende...

08 augustus 2022

Radboud Universiteit Nijmegen en Asito vernieuwen samenwerking

Asito heeft opnieuw de Europese aanbesteding voor schoonmaakonderhoud van Radboud Universiteit Nijmegen gegund gekregen. Glenn Timmer, salesconsultant bij Asito, en Femke van Groningen, contractmanager bij Radboud Universiteit Nijmegen, vertellen...

17 februari 2022

Versoepeling coronabeleid thuiswerken vraagt om duidelijke afspraken

Het thuiswerkadvies wordt gewijzigd in: werk de helft van de tijd thuis. Maar na een periode van twee jaar thuiswerken zal het voor veel medewerkers even wennen zijn om...

29 juli 2024

Blog Topsport en Schoonmaak: 2 werelden van doorzettingsvermogen én inspiratie

Esther van her Lelie (Hoofdredacteur Schoonmaakjournaal) blogt over de paralel tussen topsport en schoonmaak. "Deze zomer zijn er veel sportieve hoogtepunten. Zo leefden we intensief mee met het Oranje...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...