29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins et Santé in Namur Expo (België). Samen met nog 189 exposanten, waaronder diverse bedrijven op het gebied van reiniging en hygiëne, een onderdeel in zorg- en ziekenhuizen dat steeds meer aandacht krijgt. Schoonmaakjournaal vroeg Nilfisk naar hun reden van deelname, wat deze Belgische zorgbeurs zo bijzonder maakt en waarom de bezoekers juist hun stand met nieuwe toestellen gericht op ergonomie en gebruiksgemak, moeten bezoeken.

Nilfisk neemt deel aan Soins & Santé, omdat het bedrijf zich wil profileren in de gezondheidszorg. Karl Baillius, sales manager Belgium, licht toe: “De gezondheidszorg is een van onze belangrijkste doelgroepen. We hebben al meermaals deelgenomen aan deze zorgbeurs. Er is telkens veel interesse met als rechtstreeks resultaat dat we al heel wat mooie contracten hebben kunnen afsluiten in de Waalse zorgsector. Soins & Santé is de Waalse tegenhanger van de vakbeurs Health & Care in Vlaanderen.”

Verwachtingen
Aan de 4000 professionals die de beurs zullen bezoeken, is een kwalitatief hoogstaand programma van exposanten en symposia toegezegd. Hoe dragen jullie bij aan deze verwachtingen? “We stellen hoofdzakelijk nieuwe toestellen voor, die gericht zijn op ergonomie en gebruiksgemak – 2 pijlers die in de zorgsector steeds warm onthaald worden”, antwoordt Karl. “Onze machines kunnen uitgebreid gedemonstreerd/getest worden op de beursstand. Nilfisk beschikt over een apart team, speciaal gericht op de zorgsector.  We kennen dus de specifieke noden en behoeften uit de sector.”

Behoeften
Karl benadrukt dat Nilfisk goed bekend is met de wensen en behoeften van de zorgsector. “Dat laten we op onze stand ook zien, want Nilfisk heeft dé machines voor deze branche:
Gebruiksgemak: bijzonder gebruiksvriendelijk OneTouch systeem die slechts weinig opleiding vraagt; NoTools voor een gemakkelijk dagelijks onderhoud, gebruik van universele terugkerende iconen op onze toestellen.
Ergonomisch: ergonomisch handvat; Click on/off-systeem waarmee de borstel eenvoudig aangebracht/verwijderd kan worden zonder dat de gebruiker zich moet buigen; Silent Modus: ideaal voor reiniging overdag in de zorgsector, de ergonomische hoogte van de waterafvoer.
Economisch & Ecologisch: met bijvoorbeeld ons gepatenteerd Ecoflexsysteem, wat staat voor minder verbruik van water en product met hetzelfde schoonmaakresultaat.”

Grenzeloos
Soins et Santé is een Belgische zorgbeurs, Zorgtotaal is de Nederlandse equivalent. Hoe kijkt Nilfisk naar het verschil in zorg & schoonmaak tussen Nederland en België?
“Als sales manager Belgium praat ik met name over de Belgisch aanpak van Nilfisk”, gaat Karl verder. “In België staan we er op om kwalitatieve goede machines te leveren met een sterke service en dienst-na-verkoop. We beschikken hier over een eigen serviceteam van 21 techniekers – dit is hoogstwaarschijnlijk het grootste serviceteam in onze Belgische branche….”

Let’s meet
Geïnteresseerde bezoekers zijn van harte welkom op de stand van Nilfisk: 1520. “Onze productinformatie staat vermeld op onze website en op LinkedIn. Met een nieuwsbrief hebben wij onze klanten geïnformeerd over onze deelname aan Soins et Santé, we hopen hen in Namur te ontmoeten”, besluit Karl.
Registreer hier voor een gratis beursbezoek.

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 maart 2024

#FAVORITES Zet jij je in voor NL Doet op 15 en 16 maart?

Het Oranje Fonds organiseert op 15 en 16 maart 2024, samen met duizenden sociaal-maatschappelijke organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de...

26 oktober 2022

De Green Care Professional-familie blijft groeien

Duurzaam innoveren betekent voor Werner & Mertz niet alleen nieuwe, meer duurzame producten toevoegen aan een bestaand gamma. Ook het continu optimaliseren van productformules is een belangrijk onderdeel in...

10 maart 2022

Meer werkplezier door positieve organisactiecultuur

Werkplezier zit ‘m vaak in kleine dingen. Hiervan gaven we al eerder twee voorbeelden uit de schoonmaakpraktijk van Nicole Mol van UL-Team en Claudia Cornelissen van Perfect Plan. In...

13 december 2021

Blog: Hoe groen is groen?

‘Hoe groen is groen?’ is een statement dat ik de laatste tijd vaak voorbij zie komen in blogs, artikelen en op social media. Laat ik als eerste aangeven dat...

22 september 2022

Europeanen waakzamer over handhygiëne door COVID-19-pandemie

Uit een surveyonderzoek blijkt dat we ons in Europa sinds de COVID-19-pandemie sterker bewust zijn van het belang om goed onze handen te wassen en te drogen. We wassen...

25 februari 2022

Walking the cleaning-walk

Weinig is zo leuk als zien hoe schoonmaak er in de dagelijkse praktijk uitziet. Daarom is Hago begonnen om in beeld te brengen dat ‘we’re walking the walk’ in...

28 september 2022

‘Glazenwassers hebben hart voor zorg’, jij ook?

Voor het zevende jaar op rij steken glazenwassers de zorg een hart onder de riem. Tussen 12 en 23 december zetten zij hun zorgopdrachtgevers, -medewerkers en cliënten in het...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...

30 december 2024

Top 25 meest gelezen artikelen 2024

Ben je benieuwd welke artikelen jullie het afgelopen jaar het meest hebben gelezen? 2024 stond bol van inspirerende interviews, belangrijke ontwikkelingen en vernieuwende trends in de schoonmaakbranche. Hier is...

10 februari 2022

Betrek branchegenoten en blijf ons verrassen!

Edgar van Engelen schrijft met enige regelmaat blogs voor Schoonmaakjournaal. Een initiatief dat tien jaar geleden startte bij ons platform. Hij kijkt met veel plezier terug op 10 jaar...