2 februari 2019

SC Johnson op zorgbeurs Soins et Santé: “Handhygiëne is voor iedereen een dagelijkse uitdaging”

Voor het eerst presenteert SCJohnson Professional zich onder die naam op de zorgbeurs Soins et Santé, stand 1140. Dat is op z’n minst bijzonder, bijna 4 jaar na de aankondiging over de samenwerking van Deb en Stoko. Maar er zijn meer bijzonderheden te melden over de specialist en solutions provider. “Het is voor ons een belangrijk platform om onze en potentiële Belgische afnemers te ontmoeten en informeren”, introduceert Bart van Zanten, Sales Director Germany, Benelux, Austria & Switzerland van SCJohnson Professional. Samen met Bart nemen we een aanloopje naar de 4e editie van Soins et Santé in Namur Expo.

Op hét ontmoetingsplatform voor 4000 professionals uit de (para)medische sector en de hulpverlening, Soins et Santé, presenteren zich 190 exposanten. Ook bedrijven op het gebied van reiniging en hygiëne, een onderdeel in zorg- en ziekenhuizen dat steeds meer aandacht krijgt. Terecht, want hygiëne is cruciaal voor infectiepreventie en schoonmaak de basis van goede zorg.

Specialist en solutions provider
SCJohnson is een van de exposanten op Soins et Santé. Het familiebedrijf heeft een lange geschiedenis in de professionele markt en is sinds jaren dertig van de vorige eeuw actief. In 2015 begon het bedrijf zijn activiteiten op de professionele markt te hervatten met de acquisitie van de Deb Group, die nu ondergebracht is in de geëxpandeerde onderneming SC Johnson Professional, om als een ’total solutions provider’ voor gebruikers in de gezondheidszorg, industriële en institutionele markten te kunnen dienen.

“Soins & Santé is voor ons een belangrijk platform voor de Belgische markt”

Waarom SCJohnson volgende week tijdens deze vakbeurs haar opwachting maakt in Namur Expo legt Bart van Zanten uit: “Soins & Santé is voor ons een belangrijk platform voor de Belgische markt waar we onze afnemers ontmoeten en kunnen informeren. Als SCJonson durven we te stellen dat we met onze uitgebreide technische expertise en diepgaande kennis van productgroepen een productassortiment bieden met oplossingen op het gebied van huidverzorging, vloerverzorging, oppervlakteverzorging, luchtverfrissing, vershoudproducten en ongediertebestrijding.”

Hoewel SCJohnson zich wel voor het eerst officieel als één bedrijf presenteert, is het niet de eerste keer dat het familiebedrijf op zorgvakbeurs Soins et Santé exposeert: “De ervaringen van de vorige keren tonen aan dat de uitwisseling van informatie en ervaring op hoog niveau is. Op Soins et Santé komen diegenen, de specialisten en deskundigen waarvoor handhygiëne een belangrijk element is in hun dagelijkse praktijk.”

Van grote waarde
Kennismaken met nieuwigheden en oplossingen, 4000 professionals ontmoeten, een kwalitatief hoogstaand programma en van gedachten wisselen; in hoeverre past jullie aanwezigheid in deze verwachtingen van beursbezoekers? “Juist daarom nemen we deel!, reageert Bart direct. “Voor SC Johnson Professional is handhygiëne en de daarbij behorende producten en systemen een van de kernen van onze activiteiten. De feedback de we krijgen van gebruikers en beslissers zijn voor ons daarom van grote waarde.”

Dat de beursbezoekers een bezoek aan de SCJohnson-stand niet over mogen slaan, weet Bart ook: “Handdesinfectie en handhygiëne is voor iedereen, en zeker in de zorg, een ‘hood’ thema. Wij helpen (zorg)organisatie daarbij. Om betere resultaten te boeken en kosten te besparen.

Let’s meet
Hoe brengen jullie deze boodschap over? Zijn er speciale activiteiten? Is er interactiviteit? Zijn er noviteiten? “Uiteraard voorzien wij alle bezoekers van de nodige producten en informatie, en kunnen zij onze producten uitgebreid testen. Ter plaatse en heel graag ook op de locaties waar onze standbezoekers werken.”

Voor wie het niet lukt om op donderdag 7 en vrijdag 8 februari de Soins et Santé in Namur Expo te bezoeken, kan zijn of haar zorghart ophalen op de Zorgtotaal, van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart in Jaarbeurs Utrecht. Ook het team van SCJohnson is daar: “Het belang van handhygiëne en handdesinfectie is voor iedereen groot. Het thema van handen aan het bed is tenslotte voor iedereen dagelijks een uitdaging.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 december 2022

#Favorites Glazenwassers in het zonnetje

Boven de wolken schijnt de zon. Werken op hoogte zet glazenwassers ‘in het zonnetje’. Niet alleen vakspecialisten zien het mooie van het glazenwassersvak. Ook buitenstaanders kunnen je wijzen op...

23 oktober 2023

Oproep: Wat wil jij weten over aanbesteden?

Al eerder berichtten we over de podcastserie ‘Alles over Aanbesteden’ van aanbestedingsspecialist Octavia Siertsema. De serie kent nu 62 afleveringen. 62 podcasts met 62 verschillende onderwerpen die allemaal bij...

11 februari 2025

Uit het dagboek van Jouw Glazenwasser: Kopje koffie glazenwasser?

Jasper Dekker van Jouw Glazenwasser schrijft dagboekverhalen. Om het glazenwassersvak te belichten en een goed gevoel te geven. Met ook wat humor. Lees zijn tweede dagboekverhaal hier.

04 september 2025

Asito mag zich Top Employer noemen

Asito is officieel erkend als 𝐓𝐨𝐩 𝐄𝐦𝐩𝐥𝐨𝐲𝐞𝐫 2025. Deze erkenning bevestigt het bedrijf dat zij tot de beste werkgevers van Nederland behoort, dankzij hun mensgerichte, inclusieve cultuur en focus...

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...

24 augustus 2023

Doe mee aan de workshop gespreksvaardigheden

Het voeren van jaargesprekken met medewerkers is enorm belangrijk. Je ontdekt wat er speelt en dus wat er goed of fout gaat. Dankzij jaargesprekken kun je vaak bijtijds bijsturen....

14 mei 2019

Van der Windt Verpakking en Morssinkhof – Rymoplast starten duurzame samenwerking

Van der Windt gaat voor zijn afvalzakken hergebruikt kunststof van Morssinkhof – Rymoplast gebruiken. Hiervoor recyclet Morssinkhof – Rymoplast Europees kunststof afval, hoofdzakelijk afkomstig uit Nederland en België. Powersterko...

11 oktober 2025

Toekomst Schoonmaakbedrijven behaalt bij klant L-Founders of Loyalty als eerste het vernieuwde Keurmerk Verantwoord Schoon

Toekomst Schoonmaakbedrijven behaalt bij hun klant L-Founders of Loyalty als eerste organisatie in Nederland het Keurmerk Verantwoord Schoon nieuwe stijl. Zonder een enkele verstoring. Dit keurmerk, uitgevoerd door onafhankelijke...

14 november 2022

Een nieuwe melkkoe?

Ik heb het in mijn blogs wel eens gehad over het feit dat hermetingen een verdienmodel kunnen zijn voor adviesbureaus. De hermetingen dienen vaak betaald te worden door de...

21 augustus 2024

Code Schoonmaak zet zich in voor eerlijke samenwerking in hotels

De Code Verantwoordelijk Marktgedraag stimuleert fatsoenlijk en eerlijk zakendoen, tegen een faire prijs en een eerlijke boterham voor alle partijen. Een appel, maar daarom niet vrijblijvend, want bij de...